idleman_2 Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Amanita: kan du skrive opp bios settings for din 980X overklokking ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Nei, det kan jeg ikke:( Pcen min er nede nå.... pluss nytt hovedkort, men skal komme med en bios-oppsett så fort jeg klarer:) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Ny hw ? Fortell Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Nei, det kan jeg ikke:( Pcen min er nede nå.... pluss nytt hovedkort, men skal komme med en bios-oppsett så fort jeg klarer:) har du ikke skrevet et innlegg på nettet med bios settings i ditt forrige setup med 980X ? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Idle hvilket HK er det du har? Kansje jeg kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Idle: Ikke som jeg husker:S A: Evga 4-way;) Endret 22. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Idle hvilket HK er det du har? Kansje jeg kan hjelpe deg. Gigabyte GA-X58 UD7 ram : Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB kit 3x2 GB, CL8-8-8-24, Fan, for Core i7 Endret 22. september 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. september 2010 Rapporter Del Skrevet 22. september 2010 Idle: Ikke som jeg husker:S A: Evga 4-way;) Ikke EVGA SR2 ? Trodde du var sånn: Skal ha det nyeste og beste til en hver tid. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Ser ikke poenget med Sr2 for og si det slik da Du har faktisk nevnt det før og jeg svarte det samme da må ikke ha det beste og nyeste nei...da hadde jeg vel byttet til Fermi. Jeg kjøper det jeg mener lønner seg og som jeg vil prøve Og det er noe annet og bytte hovedkort enn og bytte over til 2 nye cpuer pluss nytt hk.... Men du har rett til et viss punkt. Endret 23. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Er det noen som vet om butikker som selger Scythe Ultra Kaze vifter i Norge? Jeg finner Netshop/Microplex, men der er det ubekreftet dato. Skulle hatt 4 stk 2000 rpm UK vifter. Videre, er det andre som har opplevd at Noctua viftene begynner å tikke noe voldsomt fra lagrene etter å ha vært brukt horisontalt? Hos meg har 2 stk 140mm vifter begynt å tikke bare etter 4-5 timers bruk horisontalt. De to 120mm viftene mine kjører dog helt lydløst, og jeg mener det skal være samme lager i disse også. Grunnen til at jeg spør er fordi Ultra Kaze visstnok også kommer med sleeved beering (en type lager), som visstnok ikke tåler å brukes horisontalt. MTBF er "bare" 30 000 timer, og ved horisontalt bruk faller denne kraftig i følge enkelte. Orker ikke kjøpe masse nye vifter bare for å få tikking etter 1-2 dager liksom. Har alltid vært veldig fornøyd med Noctua, men om denne trenden skal fortsette så blir jeg skuffet. Enda et spørsmål mens jeg er i gang. Vil det være bedre å kjøpe UK 3000rpm, og stille disse ned til ca 7 volt, eller kjøpe UK 2000rpm og kjøre disse nærmere 12 volt for å oppnå noe av det samme resultatet? Noen som har drevet testing på slike ting? Jeg tror ikke at jeg orker støyen fra 4 stk 3000 rpm vifter nemlig. Da kunne jeg bare droppet å vannkjøle i utgangspunktet Men om viftene mister mye av mottrykksegenskapene sine ved å kjøre på f.eks. 7 volt så er det kanskje like greit å kjøpe en vifte som er specced nærmere den hastigheten jeg regner med å kunne holde ut. Hvis ingen har erfaringer på området så kanskje jeg kjøper 4 stk 3000rpm og 4 stk 2000rpm slik at jeg kan prøve begge deler selv. Kanskje et par nye Noctua PF1300rpm også, for å prøve 4 av dem. Målet må være minst mulig støy, men samtidig opprettholde greie temperaturer. Ingen..? :/ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Jeg hadde noki valgt 3000rpm og satt ned hastigheten ja, for da har du litt og gå på Lenke til kommentar
doink Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Nå er pc'en oppe og ruller. Har en i7 930 @ 4070MHz med 1,25v og et 5970 @ 900MHz core/1200MHz mem med 1,2v. Disse er montert i et P6T deluxe v2 med 6GB Dominator ram (1600MHz, 8-8-8-24). Temps ligger på ca 60 grader på CPU og 50 grader på GPU ved 100% load. Har kjørt oppsettet stabilt med prime95 i 6 timer og furmark 1 time (ikke giddet lengre enn dette). Lurer på hva som er ansett som "sikre" volts for 5970? Bruker Afterburner og loader bare OC-profilen til 5970 når spill som crysis skal fyres opp. Ellers kun standard volt og frekvenser. Tror du ligger greit innenfor grensen for sikker volt. Jeg kjører mitt 5970 på 1.287V 970/1250. Med vannkjøling så er det ikke gpu tempen som sliter, men snarere VDDC tempene. Jeg hadde aldri tørd å kjøre furmark i 1 hel time uten å sjekke dem. Dem peaker fort på 120 grader med en brukbar overclock i furmark. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Doink: hva slags vannblokk bruker du? Noen av blokkene sliter mer med de områdene enn andre. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Nå er pc'en oppe og ruller. Har en i7 930 @ 4070MHz med 1,25v og et 5970 @ 900MHz core/1200MHz mem med 1,2v. Disse er montert i et P6T deluxe v2 med 6GB Dominator ram (1600MHz, 8-8-8-24). Temps ligger på ca 60 grader på CPU og 50 grader på GPU ved 100% load. Har kjørt oppsettet stabilt med prime95 i 6 timer og furmark 1 time (ikke giddet lengre enn dette). Lurer på hva som er ansett som "sikre" volts for 5970? Bruker Afterburner og loader bare OC-profilen til 5970 når spill som crysis skal fyres opp. Ellers kun standard volt og frekvenser. Tror du ligger greit innenfor grensen for sikker volt. Jeg kjører mitt 5970 på 1.287V 970/1250. Med vannkjøling så er det ikke gpu tempen som sliter, men snarere VDDC tempene. Jeg hadde aldri tørd å kjøre furmark i 1 hel time uten å sjekke dem. Dem peaker fort på 120 grader med en brukbar overclock i furmark. Det er grunnen til at vi kjører skikkelig fullcover vannblokker Lenke til kommentar
doink Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Doink: hva slags vannblokk bruker du? Noen av blokkene sliter mer med de områdene enn andre. Hei ! Kjører EK-FC5970 vannblokk. Er blokken dårlig mtp vddc temps? Hva mener du vddc tempsene skulle ligget på med min volt/overclock og 1 time med furmark tortur ? Jeg kan jo nevne at ved overclock på 1.049V, 800/1100 så ligger gpu temp på 48 og vddc temps på 59 ved 1 time i furmark. Alle temps idler på ca 27-29. De tempsene jeg snakket om var som nevnt tidligere med 1.287V 970/1250. Og da peaker en av vddc tempene på 120 grader. Det hadde vært flott om dere etter denne infoen fremdeles mener at noe er galt/dårlig slik jeg kan forbedre det. Det jeg ville frem til i mitt andre innlegg var at VDDC tempene har en tendens, iallfall hos meg, til å bli mye høyere enn selve gpu tempen som aldri har oversteget 90 grader samme hvor hardt jeg har prøvd å kjøre kortet. Endret 23. september 2010 av doink Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Du passet på at det var kontakt mellom chip og blokk? Noen ganger må det en tykkere pad til Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Doink: hva slags vannblokk bruker du? Noen av blokkene sliter mer med de områdene enn andre. Hei ! Kjører EK-FC5970 vannblokk. Er blokken dårlig mtp vddc temps? Hva mener du vddc tempsene skulle ligget på med min volt/overclock og 1 time med furmark tortur ? Jeg kan jo nevne at ved overclock på 1.049V, 800/1100 så ligger gpu temp på 48 og vddc temps på 59 ved 1 time i furmark. Alle temps idler på ca 27-29. De tempsene jeg snakket om var som nevnt tidligere med 1.287V 970/1250. Og da peaker en av vddc tempene på 120 grader. Det hadde vært flott om dere etter denne infoen fremdeles mener at noe er galt/dårlig slik jeg kan forbedre det. Det jeg ville frem til i mitt andre innlegg var at VDDC tempene har en tendens, iallfall hos meg, til å bli mye høyere enn selve gpu tempen som aldri har oversteget 90 grader samme hvor hardt jeg har prøvd å kjøre kortet. Ta av vannblokk og sjekke om thermal pad på noen av vddc har dårlig kontakt ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Idle kom egentlig med det tipset jeg skulle si, EK er blant de bedre så skulle tro den skulle klare og holde lavere temps enn 120 der ja. Lenke til kommentar
doink Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Heisann. Ja, jeg har tatt av blokken og sjekket 2 ganger. Alle paddene er inntakte med gode spor fra chippene. Jeg kan iallfall ikke annet enn å konkludere med at alt er montert som det skal. Jeg kunne jo eventuelt prøvd å bytte ut alle vddc paddene med en størrelse større padder om dere mener tempene på dem er alt for høye. Er det normalt at disse tempene skal være lik gpu temp selv med hard overclock ? Det er kun ved furmark over tid de blir så varme, og når jeg kjører 1.287V 970/1250 som er en ganske høy volt i forhold til stock. Ved gaming og lignende blir det aldri så varmt. Har heller aldri hatt noen problemer på noen måte, og jeg får 34.200 score på 3dmark vantage på kortet. Med stock vifte og clock så var gpu 100 grader og vddc 120-122 ved furmark igang. Endret 23. september 2010 av doink Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2010 Rapporter Del Skrevet 23. september 2010 Hvis det bare er Furmark og du ikke har problemer i spill og lignende...med høye temps altså, så ville jeg ikke brydd meg. Furmark presser urealistisk mye så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå