idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 jepp helt klart til film så trenger jeg jo bare å skru opp volumet på subwooferne om jeg vil ha bass risting evt vurderer jeg å kjøpe slik transducer å montere i sofarammen (rumperister) Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Hmm noe forvirrende kabler som fulgte med PSU . silverstone strider ST1500, ikke noe hjelp i å lese manualene som fulgte med strømforsyningen... ser det er noen pci express kabler... i den ene enden er det 8 pins kontakt, i den andre er det 3 kontaker 6+2 pins og 6 pins... hva skal hvor mellom psu og skjermkortene ? det er 6 og 8 pins kontakter på skjermkortene.. begge skal vel brukes ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Noen synspunkter på kablingen her ? regner med at noen vil påpeke manglende sleeving på ledningene nedenfor hovedkortet i usb powerled power switch hdd led etc. Skal gjøre om kablingen der senere når alt fungerer.. skal koble power switch kabel fra bryter til sensorhub og fra sensorhub til hovedkortet Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 ikke bare jeg som liker det nikkel og sort nei :!: Ser bra ut, og må påpeke at litt kosing med kablene så hadde det blitt virklig bra. Men syns alikevel at det er bra Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Er jo gjerne det som kjennetegner en god høyttaler. At man ikke nødvendigvis trenger å spille så høyt for at lyden skal bli klar og god. Men kan ikke si imot at jeg likevel er ganske så svak for litt høye toner Sorte SATA kabler idle! Eneste som mangler. Endret 15. september 2010 av Habitats Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Er jo gjerne det som kjennetegner en god høyttaler. At man ikke nødvendigvis trenger å spille så høyt for at lyden skal bli klar og god. Men kan ikke si imot at jeg likevel er ganske så svak for litt høye toner Sorte SATA kabler idle! Eneste som mangler. Holder det ikke med EN sort sata kabel ? :O du ser jo en sort en der Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Kan ikke noen svare meg på hva jeg trenger å koble fra psu til skjermkortene ? følger som sagt med pci express power kabel med strømforsyningen der jeg antar at en kabel er splittet til 6 + 8 kontakter... riktignok kan en rail maks ta 25A og noen hevder at HD5970 krever 2 x 20A ? altså må jeg koble 2 rails på skjermkortet ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Har desverre ikke den psuen , men bruker og være lett og finne ut hvilken ende som skal til psuen og til gpu. 6+2 kontakten bruker ikke og være delt på den siden som skal til psuen. Endret 15. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Hvor mange Ampere krever et skjermkort ? HD5970 ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Radeon HD 5970 (dual GPUs) The card requires you to have a 600 Watt power supply unit at minimum if you use it in a fairly high-end system. We assume you'll overclock your processor and that draws a lot of extra power. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 50 Amps available on the +12 volts rails. Radeon HD 5970 CrossfireX (quad GPUs) A second card requires you to add another 294 Watts. Be on the safe side please, have some spare Wattage as here we are sure you are overclocking your processor as well. You need a Kilowatt Watt power supply unit if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 70 Amps available on the +12 volts rails. Men forstår ikke hvorfor du må tenke på det, Strider har mer enn nok juice til et 5970 Endret 15. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Det er anbefalt minst 70A 12v rail på 2x5970 iflg guru3d. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Det er anbefalt minst 70A 12v rail på 2x5970 iflg guru3d. Ok betyr at jeg må bruke 4 rails der hver er maks 25A totalt 100A Hmm klippe vekk kontakten jeg ikke trenger da ? hmms... blir jo 4 stk 6 pins kontakter hengende ubrukt ved skjermkortene + 2 stk 2 pins... Endret 15. september 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. september 2010 Rapporter Del Skrevet 15. september 2010 Hva ville dere gjort i mine føtter? prøvde å få ut pinnene fra kontaktene men det var ikke enkelt selv med rett verktøy... tenkte å bytte kontakt hus på 3 av kablene jeg har fra før til en annen psu som ikke er splittet... kjøpt nye kabler, kjøpt plugger og laget ny selv ? klippet vekk kontaktene som ikke trengs og gjøre hva med stumpene som blir igjen når en ikke kommer seg inn i kontakten.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. september 2010 Hva ville dere gjort i mine føtter? Vil ha minst mulig med føttene dine å gjøre Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. september 2010 Rapporter Del Skrevet 16. september 2010 Hva ville dere gjort i mine føtter? Vil ha minst mulig med føttene dine å gjøre slem du er da Lenke til kommentar
randknu Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Hva ville dere gjort i mine føtter? prøvde å få ut pinnene fra kontaktene men det var ikke enkelt selv med rett verktøy... tenkte å bytte kontakt hus på 3 av kablene jeg har fra før til en annen psu som ikke er splittet... kjøpt nye kabler, kjøpt plugger og laget ny selv ? klippet vekk kontaktene som ikke trengs og gjøre hva med stumpene som blir igjen når en ikke kommer seg inn i kontakten.. Jeg er redd jeg ikke skjønner bæret av hva du vil og hva som er problemet. Kan du vise til noen bilder? Du bør være forsiktig med å bruke kabler fra andre psuer i psuen din. Det gjorde en venn av meg og da sa det poff! Lenke til kommentar
randknu Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Sjekket psuen din. Den har jo 8!!!! +12V rails!!! Og hver rail er på 25A med peak på 30A. Skjermkortet har en Peak på 295W. 295/12=24,6A Altså kan en rail trekke ett skjermkort. Var det dette du ville vite? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Sjekket psuen din. Den har jo 8!!!! +12V rails!!! Og hver rail er på 25A med peak på 30A. Skjermkortet har en Peak på 295W. 295/12=24,6A Altså kan en rail trekke ett skjermkort. Var det dette du ville vite? Om en overklokker skjermkortet trekker den mere strøm Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Med en bra oc så suger 5970 det lett 400w som skal gi en peak på over 30A Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Er jo bare å fordele lasten på flere rails, koble hvert 5970 til 2 rails. Kjører med det selv på en Mist 1000W som har kun 20A på hver rail, har kjørt quadfire på den på 1000/1350 på alle GPUene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå