Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

heisann :)

Jobbet litt i ettermiddag og kveld, skrudd pc kabinettet fast i radiator kassen (Dumt å bruke et kronestykke som skive kanskje :tease:), montert lysdiode og trykk knapp bryter i kabinett dør for bytte av ID på miniNG kortene (kun en kan konfigureres/synlig fra BigNG)

Begynner å nærme seg sluttspurten :new_woot:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3-4mm hadde vært noe utifra det idle sa :) ( dette er faktisk helt korrekt )

Kan ta opp til 15mm, men 3mm var det letteste og jobbe med sa de.

Ser ikke helt hvorfor det skal skje, men greit nok.

Hvis du går utifra at det blir en enkel STOR kasse med 2 små radiatorer i så hadde jeg sett det....med det er noe det ikke blir ;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nå valgte ikke jeg utifra at du sa det, men han som skal kutte sa 3mm var greiest og jobbe med :tease:

Og beklager at jeg "feiltolket" deg...ikke at jeg ser noe grunn til og gå slik i forsvar.

Men du sa bare 3-4mm i det innlegget da:)

Men den kommer ihvertfall ikke til og lage noe gjenlyd...det vet jeg.

Edit: Dette sa du, hvis vi skal henge oss opp i det:

et tips om radiatorkasse i aluminium.. jo tykker plate jo mindre støy blir det fra veggene... 3-4 mm hadde vært noe

At jeg tolker det som at 3-4mm er greit og velge da er kanskje ikke så rart ;)

Men siden du sier det Mr.A, hvilken tykkelse ville du valgt?

Blir jo lydisolert osv., men øfrst og fremst må jeg være sikker på at jeg klarer og kutte hull og lignende med utstyret jeg har:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Det med "Gitarkasse-effekt" kommer an på formen på kassen.

Et helt lukket kabinett vil tjene mer på tykkere plater enn et kabinett med "lyd-forsterkende" form.(Kom ikke på noe ord for lyd forsterkende)

Lenke til kommentar

om du ikke har noe verktøy fra før, når det gjelder bruk av forsenkede skruer og du tar sikte på å forsenke hullene i aluplatene, ikke bruk borr men forsenker lager, slik som biltemas forsenkersett Art nr: 20-570

Du finner billigere forsenkere på biltema men disse duger ikke på stål. Generelt bruk gjerne skjæreolje når du skal borre/forsenke i aluminium, bruker du ikke olje så vil aluminium sette seg på skjærkanten og hullet blir ujevnt/større. Om du tar sikte på å bruke gjengetapp og lage gjenger i aluminium så fungerer ikke det uten olje/skjæreolje (egne erfaringer ved arbeid på aluminium) Forøvrig å bruke vanlig vinkelkutter/kutteskiver fungerer veldig dårlig på aluminium, må bruke noe med sagtenner, baufil, hølsag etc etc.

Støyreduserendetiltak, få tak i noe gummi teip som du kan bruke der du monterer sammen plater/ramme, trenger ikke å være tosidig tep da du helt sikkert vil kunne demontere kassen ved behov, gummi teip/gummi folie vet det finnes men ikke helt sikker på i hvilken form det fåes kjøpt men det kan du vel kanskje spørre kameraten din om, nå er det ikke snakk om tykke greiene men 0,1-0,5 mm burde vel finnes

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Takker Idle :thumbup:

Han som kutter opp osv. lager også hull og setter inn slike gjengetapper. Så jeg får skrudd sammen dette.

Han gjør kort sagt det jeg ber om, så jeg må lage sikkelige tegninger osv. Så lenger jeg gjør det så skal det nok gå bra:)

Det med gummi er notert :thumbup:

Edit: Idle, var ikke meningen og fremstille det du hadde sagt som fakta. Så jeg beklager at jeg skrev feil :blush:

Lenke til kommentar

Edit: Idle, var ikke meningen og fremstille det du hadde sagt som fakta. Så jeg beklager at jeg skrev feil :blush:

Var ikke nødvendig. har ikke kort lunte :p Var mere et svar til han andre fyren angående valg av platetykkelse. Han fremstilte det som om gitarkasse effekten ble større med tykkere plater :p

Jeg mener 3 mm alu plate er såpass stivt at du slipper sånn membran effekt på platene, jo tynnere jo lettere har det for å vibrere, en trenger mye mere energi for å fremtvinge vibrasjon i tykk plate kontra tynne. Selvsagt har størelsen på platen noe å si

Lenke til kommentar

Det første du må bestemme deg for er hvor viktig det er å få det mest mulig lydløst... hvordan luftinntak og utløp blir til/fra radiatorene. Jeg for min del prioriterte å få det mest mulig lydløst, altså en vindtunell der luften beveger seg rett frem forfra og bakover, ved behov kan jeg sette inn lamellgitter for å redusere turbulens i luftstrømmen, har ikke funnet noe som egner seg enda vil ha en viss lengde på disse rundt 15 cm og helst så små lameller som mulig med tynnnnnnnnnne plater, om jeg skulle ha lagd det selv etter min egen tegning hadde jeg trengt 6 kvm plate :ohmy:

Lenke til kommentar

Forskjellen blir at hos meg skal jeg ha de liggende, men at det er helt stille er ikke nødvendig. Men såklart 14 vifter på litt turtall bråket litt i seg selv da :whistle:

Legger ut tegningen her når jeg har fått gjort den så kan du jo komme med tilegg, kritikk osv. :thumbup:

Hadde vært kult om du fikk det som du vil da, litt mye plate :!:

Lenke til kommentar

Hvordan går det med freezelabs prosjektet?

Jeg ruller avgårde fortsatt. Jeg venter på en singel-radiator til test-riggen.

Har også et titalls halvferdige tester av forskjellige saker som skal ut. Vil forøvrig at folk skal sende meg bilder av riggene sine! Jeg er hard på filtreringen, så ta gode bilder ;)

Jeg også ha et nytt hovedkort. Så hvis noen er interessert i et Foxconn Renaissance, rop ut.

Lenke til kommentar

Jeg har også, som noen av dere kanskje har merket, vært relativt inaktiv i det siste. Det vil si, jeg har lest hver en post som er skrevet, men har bidratt lite selv... Jeg har bare vært opptatt med så mye annet, og tiden strekker ikke til skikkelig, men nå tror jeg tiden blir bedre fremover. :) Moddingen av det nye prosjektet holder på fremdeles, og ting vil vel skje der også etter hvert. Så - se opp! Her kommer jeg! :tease:

Edit: Ang. bilder, Wiki, kommer jeg til å ta en større photoshoot av "The Green Nerve" så snart jeg får tid og ikke minst gidder. :)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...