Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Hva regnes som tilstrekkelig vannstrøm i vannkretsen ?

leser på XS at 1 gpm er bra, 1.5 gpm bitte litt bedre 2 gpm og oppover ikke gir noen kjølemessig gevinst. Hva ville dere sagt er bra nok ?

1 gpm = 3.78541178 liter/min

Som sakt så har eg 0.84 l/min som ikkje blir 0.25 gpm eingang og eg har ingen problemer med temperaturer men så har eg ein 9x120 rad da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@soppen.

Du fikk jo ett helt annet svar enn det jeg fikk når det ble spurt om å få en custom top til minne blokkene dem har. Virket som dem ikke forstod spørsmålet egentlig. Dem svarte da att toppen var laget i pom og det var i hvit acryl eller noe sånn.

Mener jeg spurte om dem kunne lage en custom top, men dem hadde ikke laget det til ram cooler 4. Er ganske irritert på dem når jeg hører hva du får til svar nå :mad: Kanskje du skulle hørt med dem. :whistle:

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Turbo: Det som er lett for de med tilfellet mitt er bare og ta en kjøleplata som er nikkel siden jeg har Ram Cooler 6.

Og det med blinkyblinky edition så var jeg bare heldig, var noe de nettopp har begynt og tilby som kom om 1-2 uker.

så ikke vær iritert, ditt spørsmål til de var mye mer custom enn det jeg spurte om. Jeg ville bare lsikke og kjøpe samme blokka bare den med nikkelbunn for og få kjøleplate i nikkel så det passet med resten.

Du ba om noe custom de ikke hadde inne fra før slik jeg forsto?

Men man har jo ikke bare mips, så hvis du gir meg en konkret beskrivelse av det du vil ha så skal jeg gjøre mitt beste:)

Er småsliten siden jeg har ikke fått sove i natt:(

Så beklager hvis innlgget mitt er rotete.

Turbo: Denne jeg ville du skulle sjekke: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&st=3300

Tror 2 eller 3 innlegget:)

Grunnen til at jeg spør er at du kjører ganske nøye selv på detaljene , noe jeg og minhund har lagt mye tid i og fremdeles gjør.

Vi driver fremdeles på med de små detaljene...er litt arbeid når man skal ha et prosjekt som er mer fint\pent gjort og at alt passer sammen på en måte som gjør det lekkert og se på:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ah, det var ikke mere custom enn det nei. Ness ikke noe problem med innlegget du. Ikke bra du ikke fikk sovet. Kan bli litt tull da. Var en som sa det ikke var noe problem å lage en top til meg å. For han skulle lage en til seg selv. Spørs om han gjør det da. Eller glemmt det. Skal sjekke på XS om jeg finnern å mase på han.. :thumbup:

Jupp det var en plexi topp jeg spurte om. Dem har tegninger over toppen så er sikkert det att dem mangler plexi for å frese ut.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

På ditt oppsett? Har ikke sett så alt for mye på delene for å være helt ærlig. "Missfårstå meg rett" For det første er det sikkert på grunn av att jeg er ikke glad i å lese alt for mye. Ikke engang det som fassinerer meg. For det andre har ikke jeg nok kunnskap om delene egentlig til å si om dem er bra eller dårlig..

Der tipper jeg du har mye bedre kunnskaper. :thumbup: Ha vært kult med gravering. Sett det der The Angel prosjektet da. Den MM kuben med graver engel i side vinduet, pluss satt en lysdiode på den.. Det hadde vært kult. Men jeg har ikke stort nok vindu.

Synn vi ikke har noen for for custom butikker, firmaer, shopps som kan gjøre slike ting for oss i norge. Men her skal vi bare være bønder å nikke på huet og godta skatter å avgiffter.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Turbo: Jeg vet delene er bra..faktisk de beste. Nå hørtes jeg kvalmende sikker ut, men EK Supreme HF er topp-blokk, 4-way blokka jør en veldig god jobb..valgte EK for den passet til cpu blokka.

Minneblokka er jo Mips, du vet jo like godt som meg at de er dyktige. Var mer om fargene stemte:P

Nikkel og acetal...har sagt det for mange ganger føler jeg, er lei av de 2 ordene nå :!:

Nei, null vinduer og sånt..eneste dioder blir i pumpe-bayen og i 4-way blokka siden den lyser opp der det står 4-way Classified.

Mitt mål er stilrent og at fargene passer så bra som jeg klarer med min kunnskap.

Lenke til kommentar

Alt i orden du. Såg over lista her isted og er meget brae deler ja. Den EK blokka ligger blandt dem 3 beste uansett ser det ut som. Monster'n er rå og 560-sr1 dem skal å være det.

Har skjønnt bilde med att det skal være stilrent å ha en cleen lokk ja. Det må jo bygges etter en's smak. Ikke etter hva andre vil ha.

Når mitt nesste bygg blir så tror jeg det må bli annet enn svart\hvit\krom.

Det er fint, men det trengs noe med farger.. Men det er en stund til ja.

Lenke til kommentar

Puh da var alle ledningene i radiator kassen ferdig montert om en litt kabelvase... men pytt ingen skal se inni radiatorkassen egentlig.

fikk opp 4 analoge temp sensorer + databus opp til pc så da skulle jeg ha tilnærmet uendelige målemuligheter + 2 vifte kanaler opp til pc så jeg kan styre vifta bak + vifftene i døren :love:

også skal jeg ha en trykkbryter som bytter adresse på MiniNG kortene så jeg kan få tilkomst til begge via software ved å bare trykke på på knappen, monterer også 2 lysdioder i kabinett som angir hvilken miniNG som er tilgjengelig fra software. lysdiodene vil forøvrig kunne dimmes fra viftestyringen :thumbup:

Har også montert en lysdiode under vanntanken som også kan dimmes fra vitestyring...

Begynner å bli bra da :) bare å sette på topplokket og sidevegger så kan jeg begynne å montere pc kabinettet :) *PUH*

må ikke glemme å skaffe plexi glass til sideveggen :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Har du god erfaring med vannkjøling?

Du bør ha kunnskap om hva kulde gjør, hvordan man isolerer foreks.

Og forøvrig hvis du mener Chilled water cooling som i vann med minusgrader så er det noe herk på 24\7 oppsett, siden du må isolere cpu, hk, gpu osv.. JEg har kjørt med chiller så vannet ble -27 grader. Og aldri igjen, hadde det i en måned.

Lenke til kommentar

Har du god erfaring med vannkjøling?

Du bør ha kunnskap om hva kulde gjør, hvordan man isolerer foreks.

Og forøvrig hvis du mener Chilled water cooling som i vann med minusgrader så er det noe herk på 24\7 oppsett, siden du må isolere cpu, hk, gpu osv.. JEg har kjørt med chiller så vannet ble -27 grader. Og aldri igjen, hadde det i en måned.

Jeg har ingen vannkjølingserfaring, eller jeg har renset étt vannkjøltingsystem i mitt liv.

Jeg kan ikke isolere, hva syns du var ett hark med det? Jeg trenger ikke satse ned mot -27 grader men sånn -10 - 0 grader.

Lenke til kommentar

isolering må du gjøre uansett da, kondens får du og kondens dreper.

Kondens får du når foreks. vannet er kaldere enn romtemp. så får du kondens.

Hva jeg mener med herk...og isolere så mye som du ramset opp der er MYE arbeid og du får problemer til slutt ganske så garantert.

Bare cpu er noe annet, men en hel pc.......

Så rådet mitt er, lær deg vanlig vannkjøling først og ta kulde pluss vannkjøling på en gang er å be og trøbbel.

Lenke til kommentar

Noe som vanlig vannkjøling gjør en helt fin jobb med, du skal vel bare ha 24\7 klokk?;)

Jeg klokker på kulde selv, men vanlig vannkjøling holder fint til en 24\7 pc.

OG slike ting som du snakker om tar man etterhvert, men jeg har sagt det du burde gjøre ;)

Og det finnes ikke snarveier, tar man snarveier så dreper man hardware fpr og si det grovt og enkelt.

Forstår hva du vil frem til og hele pakka, men man må kunne det grunnleggende først:)

Lenke til kommentar

Noe som vanlig vannkjøling gjør en helt fin jobb med, du skal vel bare ha 24\7 klokk?;)

Jeg klokker på kulde selv, men vanlig vannkjøling holder fint til en 24\7 pc.

OG slike ting som du snakker om tar man etterhvert, men jeg har sat det du burde gjøre ;)

Og det finnes ikke snarveier, tar man snarveier så dreper man hardware fpr og si det grovt og enkelt.

Nei, klokker litt sånn for resultatene en gang i blandt, men kjører på med litt klokk 24/7 å.

Men digg med kald PC og det er stress og koble alt opp og ned hele tiden :p

Lenke til kommentar

Okey for ta en annen vei med deg siden du er en av de stae:P

LES MYE, lag deg konto foreks. på Xtremesystems.org og LES.

og så leser du enda mer.

Så får du deg vannkjøling. når du har blitt vant med det osv., så kan du foreks. skaffe en Chiller eller bygger en selv.

Lesing om foreks hva kulde gjør, isolering av forskjellige komponenter osv.

Og innimellom alt dette så leser du enda mer.

Du starter ikke på toppen, det er ulogisk...hvis man ikke driter penger og bryr seg fint lite om hardware dør da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...