Cortinarius rubellus Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Så da bruker man bare overganger så man skrur på før nippelen...null problem, har brukt det flere ganger Da har jeg ordnet nikkel-bunn til minneblokka Sendte spørsmål til Mips om det var mulig og bare kjøpe kjøle-plata til minneblokka i nikkel. Fikk svar tilbake at det var fullt mulig og de kunne tilby 2 versjoner. 1: Den vanlige kobberbunnen nikkelbelagt 2: En ny blinkyblinky edition Så of course nr.2..så har vel den om 1-2 uker utifra det jeg fikk beskjed om Så da passer alt sammen Og for og si det slik, selv om jeg valgte nr.2 så ble prisen under det halve som det hadde blir hvis jeg skulle kjøpt hele blokka på nytt :!: Endret 8. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 1: Den vanlige kobberbunnen nikkelbelagt 2: En ny blinkyblinky edition Øh hva er blinkyblinky ??? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 bilde av hvordan det ser ut på pc (på laptop, koblet til viftestyring på radiatorkasse Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) 1: Den vanlige kobberbunnen nikkelbelagt 2: En ny blinkyblinky edition Øh hva er blinkyblinky ??? Samme tenkte jeg, men dette er svar på spørsmålet jeg sendte til Mips: many thanks for your request.we could offer you 2 versions of this nickel plate. 1. our standard nickel plate 2. a new shiny polished & nickeled plate the standard plate will cost euro 13,90, the special blinkyblinky edition will cost 19,90. Jeg har handlet flere ganger fra Mips og vet de er veldig seriøse og de tar også imot custom ordrer og tips fra kunder. Dette var noe nytt slik jeg forsto siden de ventet den første forsendelsen av de "blinkyblinky" om 1-2 uker. Men jeg kommer såklart til og poste bilde av kjøleplaten. Jeg ble mest glad for at jeg slapp og kjøpe en helt ny blokk bare for og få nikkel bunn. Nå kan jeg skifte tilbake til kobber i et annet prosjekt foreks. som var hovedplanen, men er ikke så lett og finne alt i kobber i dag. Så det blir nikkel og sort pom Så hittil er det: CPU: EK Supreme HK i nikkel og sort acetal..skruene på blokka er også i nikkel http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_498_490&products_id=27324 Hovedkort: Evga 4-way full-cover i nikkel og acetal http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_241_589&products_id=26781 ( er ikke helt som på bildet, jeg har den nyeste versjonen og der har de på den delen som ligger ved siden av pci-e slottene frest bittelitt mer ned. Dette var et problem på de første revisjonene. Første revisjonen var liketykk over hele og dermed fikk noen ikke klikket i skjermkortet sikkelig. På revisjon 2 så lagde de små groper der gpuene var, men poenget forsvant når et par av gropene ble fylt av skruer. Så jeg har vel 3 revisjon) Minne: Mips Ram Cooler 6 i blinkyblinky-edition med acetal topp http://yfrog.com/j5ramcooler6j ( blir ikke helt samme, litt finere kjøleplate ) Fittings: Sorte Bitspower Compression-fittings for Tygon http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_346_393_614&products_id=26555 Slange: Sort Tygon 1\2 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_413_414&products_id=26745 (blir sleevet med slange-sleeving fra mdpc-x) Pumpe: 2x355 i http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_318_665&products_id=25767 Radiatorer: 1xBlack Ice 560 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_457_458&products_id=27523 og 1xFeser Monsta limitied edition ( ikke lite ) http://www.casemodblog.com/?p=759 Gpuene blir ikke vannkjølt før ved oppgradering som blir når 6890( det er det som tar over for 5870, 6870 blir arvtakern til 5850 ) kommer. Skal også være kontroller med software så det blir enten fra koolanze eller BigNg. Sleeving fra Mdpc-x, customlaget ssd-holdere, radiator-kasse...så prosjektet er stort nok for min sin del Jeg har begynt på en god del prosjekter nå, som de som har kjent meg en stund vet...og de har aldri blitt fullført:P Denne gangen så kommer jeg faktisk til og fullføre det siden jeg har lagt det opp slik at jeg og en annen skal jobbe "sammen". Hvert vår prosjekt, men hjelpe hverandre, bestille sammen osv. Lang post fra meg, men "D-day" nærmer seg for prosjektet nå Endret 8. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Hadde jeg visst den gangen at det ville tatt så lang tid å bygge radiatorkassen så ville jeg nok ha ventet med å kjøpe pc hardwaren og kun konsentrert meg om å bygge vannkjølingskassen radiatorer, vannpumper viftestyring vanntank flowmeter og sånt som hører til i radiator kassen. Er jo nesten ny og bedre hardware inn på markedet om kort tid og da kjennes det litt surt at hardwaren har ligget ubrukt i halvt år Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg konsentrerer meg først om kabinettet ja, og delene. Cpuen samt hket og minnet er en god stund til før det behøver og byttes( 980X, Evga 4-way og 6Gb 1600mhz 7-7-7 Dominator GT ). Gpuene er ikke så lenge til og tok det valget og ikke vannkjøle de da. Tror nok jeg kommer til og gå for Swiftech sin kjerneblokk siden den kan man bruke på andre kort og Swiftech bruker og komme med en slik full-cover kjøleribbe som man kan bruke i tilegg Men jeg skal ha raddiskassa i alu. da, har en kompis som jobber med alu og har sagt at kommer jeg med målene så kutter han plater til meg Men hva syns du om delene da Idle? Noe du ville forandret på? La ut hele lista for og høre om noen hadde noen tanker osv. Endret 8. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Jeg konsentrerer meg først om kabinettet ja, og delene. Cpuen samt hket og minnet er en god stund til før det behøver og byttes( 980X, Evga 4-way og 6Gb 1600mhz 7-7-7 Dominator GT ). Gpuene er ikke så lenge til og tok det valget og ikke vannkjøle de da. Tror nok jeg kommer til og gå for Swiftech sin kjerneblokk siden den kan man bruke på andre kort og Swiftech bruker og komme med en slik full-cover kjøleribbe som man kan bruke i tilegg Men jeg skal ha raddiskassa i alu. da, har en kompis som jobber med alu og har sagt at kommer jeg med målene så kutter han plater til meg Men hva syns du om delene da Idle? Noe du ville forandret på? La ut hele lista for og høre om noen hadde noen tanker osv. Så bra ut det et tips om radiatorkasse i aluminium.. jo tykker plate jo mindre støy blir det fra veggene... 3-4 mm hadde vært noe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Skal snakke med han med engang jeg får tak i han, så jeg bør ta så tykt som mulig da? Hvis jeg lager tegningene som et byggesett, hva er den enkleste og fineste måten og feste sidene på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Skal snakke med han med engang jeg får tak i han, så jeg bør ta så tykt som mulig da? Hvis jeg lager tegningene som et byggesett, hva er den enkleste og fineste måten og feste sidene på? Jeg ville sveiset uansett, selv om det kanskje tar litt lengre tid, kan det bli så mye bedre Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Nå må du gå utifra en som bor i en liten kåk sammen med ei dame og har begrenset tilgang på utstyr Men enig, sveising og pussing hadde vært finest. Men drille gjengehull og bruker skruer som er fine foreks.? kan gi et ganske "røft" og pent utseende...i mitt hode så ser det fint ut ihvertfall :!: Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) hmm, kan ikke si jeg gleder meg mindre til og få opp 4-way med blokk når man leser dette: STOCK NB Temp = 65c / Water Cooled NB Temp = 31c thats over a 50% reduction in Temps! STOCK Vreg Temps = 55c / Water Cooled Vreg Temps = 35c not as drastic as the NB temp but still a 20c drop in temps! Selv om jeg har hørt om 80 grader på stock kjøling på 4-way også, men når man ser bevis som over på Evga-forumet i et prosjekt....så blir det noe annet. Tempen man har stock varierer jo for hvordan pastaen er pålagt fra fabrikken varier. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 skal du ha grunnramme som du kan henge plater på eller skal platene fungere som ramme også ? Bare et spørsmål om hvor enkel tilgang du ønsker å ha inn i kassa for fix/kikk/mod etc Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hvis jeg er så heldig og få laget det i alu så vil jeg at toppen skal være slik jeg kan ta av og på. "drømmen" er og ha pumpe-"bayen", vifte-kontrollere...rettere sagt alt som har med vannkjølinga som ikke trenger og være i kabinettet i boksen. Og da en liten psu også, det jeg har tenkt på er om man kan bruke foreks. en liten psu til dette? Hotwiring 24\7 gjør det noe egentlig, man bruker jo ikke atx24 kontakten..men utenom det så går jo vifta i psuen så det burde vel gå? Fant noe morsomt angående kjølepasta, nå får testere som oftest litt forskjellige resultater...ihvertfall på kjølepasta. Så jeg bruker det bare som utgangspunkt i hvilken jeg burde velge, og Noctua sin er blant de beste: Bildet tatt i fra Bjorn3d.com sin thermal paste round up 2009 http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1605 men så har man denne da( alle som bruker kjølepasta såpass at de gidder og bruke tid på og velge bør sjekke ut denne): http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=138&Itemid=1 Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Angående den super vannblokken fra aquatuning, er det den samme som denne? jo mer jeg får kjøpt i Norge jo bedre altså. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Yupp, det er den:) Den er blant de beste, er veldig små forskjeller på toppen så....den er en av de "superblokkene" som finnes kan man si Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Det der syns jeg lukter villedende (eller dum?) markedsføring, Celsius er en skala som starter på -273.15, og har vannets smeltepunkt som referansetemperatur. Det de refererer til som halvvering ser ut til å være en halvering av tallverdien, noe som ikke gir mening i det hele tatt. Skal de tenke sånn, får de tenke i Kelvin, og da snakker vi en reduksjon på gaske nøyaktig 10%. (evt kunne de vært lurere, og sett på forskjellen mellom romtemp og den tempen de måler på kjølerne, noe som vil gi et enda høyere prosenttall enn de kommer med). For de som ikke skjønte problemet: om du definerer en buss som kjører i 30km/t til å kjøre i "0", har du da halvert hastigheten dersom bussen går fra "40" (aka 70km/t) til "20" (aka 50km/t)? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Enig i det, knopfler. Riktig stygg reklame, rett og slett... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hva regnes som tilstrekkelig vannstrøm i vannkretsen ? leser på XS at 1 gpm er bra, 1.5 gpm bitte litt bedre 2 gpm og oppover ikke gir noen kjølemessig gevinst. Hva ville dere sagt er bra nok ? 1 gpm = 3.78541178 liter/min Endret 9. september 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Knopfler: Var en grunn til jeg la til den siste linken..testen fra http://benchmarkreviews.com. Men for og forklare det bildet, det er loadtempen så man starter fra 0 da og skriver inn maks-tempen. Som du sier så er villedende eller dum markedsføring så tror jeg faktisk de gjorde det bare lettest mulig. Uansett så anbefaler jeg den fra Benchmarkreviews istedenfor, mye større test osv. Idle: Har aldri tenkt slik, jeg tar det pumpene kan gi meg....siden jeg alltid kjører de på maks. Men hvis jeg skulle gått utifra det de sier på XS så ville jeg holdt meg imellom 1.5-2. Begynt på 2 og gått litt og litt ned imot 1.5 for og se om det ble temp-forskjell. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 vannsoppen: er nede på 412 liter/timen eller 6,8 liter/min og da er ikke cpu gpu ram mosfets/chipset med i vannloop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå