knopflerbruce Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 PSUer kan de sende løst, de tåler alt mulig Selv om en fin innpakning er bra Fin innpakning + lett å pakke ut = bra i min bok. Skal ikke være plunder med å putte enheten tilbake, synes nå jeg. Er ekstremt lett og pakke den slik den var Da er det bare deilig Har vært borti noen innpakninger som er sånn at om du tømmer innholdet ut, så er det nesten umulig å få alt rett dersom det skal pakkes ned senere Er forresten strømkablene noe annerledes på disse 1200w'erne? Tykkere f.eks. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Er vel samme tykkelse ca., bare måten de har gjort det på er så fordømt mye finere enn foreks. Pc power. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Er vel samme tykkelse ca., bare måten de har gjort det på er så fordømt mye finere enn foreks. Pc power. Men du ribber vel alt fra hverandre og kabler på nytt med perfekt tilpassede kabler/sata/molex plugger til de forskjellige enhetene ? Hvilken dimensjon er standard for strømkabler fra psu til komponentene ? funderte på om jeg skal bruke KUN svarte ledninger... vekk med gul og rød... Endret 6. september 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Jeg skal ikke ribbe alt sammen, er ikke noe gribb Noe skal sleeves, men corsair har gjort en fin jobb fra fabrikk syns jeg Har en guide til deg Idle, bare la meg finne den Endret 6. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) IDLE: Her har du en finfinfin guide: http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=164961&mpage=1&print=true Så for og svare deg: Ja, du kan lage i bare svarte ledninger. Størrelse osv. står i guiden samt alt annet du trenger Endret 6. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Men du ribber vel alt fra hverandre og kabler på nytt med perfekt tilpassede kabler/sata/molex plugger til de forskjellige enhetene ? Er det som er måten å gjøre det på Jeg funderer på om jeg skal lage meg et kretskort med Molex, framfor kabler. Molex er den ekkleste kabelen å sleeve, når det kommer til å få et pent og anvendelig resultat. Har akkurat sleeva ferdig store deler av Fractal-PSU'en min. Får peise opp noen bilder etterhvert. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Mye blir ribba, det som er greit med corsair sin psu er når du rma`er den så trenger du bare og få ny psu :!: Siden kablene er fine så lenge man ikke har voldtatt de da:P Men nå vurderer jeg en forlenger på Atx24-kontakten, for og lage 24 hull i hk-brettet Men først skal jeg prøvekjøre kabinettet På luft av alle ting. Er en god del igjen og gjøre så..... Edit: Enig med deg Wiki, hele molex-kabelen er ekkel når det kommer til og gjøre den fin...men det er verdt det da Endret 6. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 En god sleeve er alltid værdt det. Men det tar tid. Tar lett 10t på en ATX-kabel om man skal være pirkete og nøyaktig. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 synd det ikke finnes molex variant som ligner på sata strøm greia som en bare trenger å klemme ledningen nedpå og sette på plasthetten... for standard hdd strøm tilkobling Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Wiki: Er dønn enig med deg....er vel en grunn til at jeg faktisk både gleder og gruer meg til og sleeve 2xAX1200..men for mye erfaring av det da Samt jeg får lært en annen datadott( ikke dott, jeg respekterer denne fyren mye ) Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da er jeg tilbake, fire dager med hardt slit. Vann i hue og ræva Tror ikke jeg tør å la den stå påslått om natten den første tiden.. I fall det skal dukke opp en lekasje sakte men sikkert. Men det går seg vel til. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dere vasshuer med AX 1200. Det er så lett å få av kabler å montere dem igjenn att det ikke er noe å grue seg til. Om mann har sleevet litt før. Ett tipps er å ikke ha sleeving så nerme pluggen. For da vil det bli for tjukkt til å få på plass igjenn. Avslut sleeving ca 1cm fra der plugg starter, eller litt mer. Og krympestrømmpa avslutter du ca der pluggen er sammenklemt. Da skal det gå uten problemer, ellers stopper den med att krympestrømmpa blir for tjukkt innerst i kontakten. Den ekkleste er vel dær det er 2 kabler i 1 plugg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Gruer meg ikke til selve sleevingen da Jobben med 2 stykker, det tar tid Når jeg først gjør det så skal det være så perfekt som jeg overhode klarer og da tar det tid samme hvor enkle kablene er og få opp osv. Men takk for tipsene Selv om det med at de var modulære var en av grunnene til at jeg gikk for AX for jeg åpner aldri psuen for og sleeve, er ikke nødvendig for og få det fint:) Og dere vasshuer...du er jo et vaskekte vasshue selv din turbodott :!: Endret 7. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Og dere vasshuer...du er jo et vaskekte vasshue selv din turbodott :!: HIHI Jepp det er jeg vettu. Så du skal da dinhund sin psu å da eller tar du begge dine? Kan ikke fruen ta en da?? Ja vil vel ta tid det å få det 100% eller så bra som du greie. Få alle sleevingene like lange, og alle krymmpestrømmper 100& like lange. Så skal dem plaseres på kabel på helt lik plass. Da er det greit å få til å lage alt ferdig til montering før du starter. Så det ikke er noe forskjeller der du må starte å måle opp igjenn etc etc. Men lykke til vertfall. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Skal ta begge ja, ikke alt på Minhund siden han vil lære selv som en ekte nerd vil. Men vi "sammarbeider" på en måte med prosjektene våres Fruen sin pc skal også forandres siden hun skal ha kabinettet jeg har nå Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hvor mange liter per minutt er vanlig ? i en kjølekrets ? Lenke til kommentar
X672 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Eg har 50 l/time i min krets noko som vist er veldig lite. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 har 6,7 liter/min om flowsensor stemmer. kun en pumpe = 4,1 liter/min Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Kva sensor har du? Hadde du lest forrige side hadde du sett dette innlegget -> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&view=findpost&p=16170185 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå