Breidablik Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 800D veier ca 19,5 kilo alene... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 Bare radiatorkassen veier vel kanskje rundt 50 kg kan jeg tippe. Ikke fullt så tunge som 60 kg's subwoofere Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Tror det må bli raddis-kasse på meg også ja, siden det og få plass til en Monsta( ikke Lite-versjonen ) og en Black Ice 560 i kabinett er umulig uten seriøs modding Så kasse er det letteste tror jeg, og man kan få det fint som man ser på Idle sitt prosjekt Endret 29. august 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) flere bilder Det som står igjen på radiator kasse er å finne ut hvordan jeg kan få til å fylle opp vann i slangen som går til vannpumpe uten å måtte ta av topplokket. Måtte sette inn en T-kobling for å fylle opp vann i slange for denne tørrkjørte... hmm må tenke ut noe Ellers få ordnet kablingen så er radiator kassen klar til bruk Hmm rart når jeg hadde slange direkte til pumpe og droppet mini vanntanken rett på pumpa sank vannstrømmen, nå er minivanntanken på plass igjen og vannstrømmen er tilbake til normalt. pøsregner og tenkte meg ut en tur :/ gjorde om inntak til minitanken på pumpe slik at vannet kommer inn på toppen istedenfor på siden = luften blir dyttet ned og ut til hovedtanken isteden Må tenke ut en lur måte å fylle opp tanken på... Noen som har sett norsk nettbutikk med metall Y kobling ? Endret 29. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Veldig fine bilder, idleman_2! Har dere noen forslag til en CPU-kjøler med LGA775-sokkel som kjøler ganske greit passivt? Jeg bruker komponentene fra den gamle PC-en min som en liten server. Prosessoren er en E4500, og om dere trenger flere spesifikasjoner kan dere ta en titt i profilen min Håper dere har noen forslag som ikke koster alt for mye... Endret 29. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 TRUE. Det meste fra Noctua og Xigmatek. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. august 2010 Rapporter Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Idle: Du bygde kassa selv etter det jeg husker, er det mulig og spørre om mål osv.? ( og jeg forstår det 100% om du sier nei ) Bare av kassa altså. JEg likte veldig godt måten du hadde lagt det opp, selv om jeg kommer til og gjøre forandringer så det ikke blir likheter. Endret 29. august 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Idle: Du bygde kassa selv etter det jeg husker, er det mulig og spørre om mål osv.? ( og jeg forstår det 100% om du sier nei ) Bare av kassa altså. JEg likte veldig godt måten du hadde lagt det opp, selv om jeg kommer til og gjøre forandringer så det ikke blir likheter. Brukte radiatoren som utgangspunkt, jeg gikk ut ifra effektiv flate på radiator der luften kommer gjennom. Da jeg valgte å frese ut plass til radiator i mdf plate. Men målene er 60 cm lengde 48,7 cm høy på selve radiator delen, total høyde 48,7 + 18,5 cm 28 mm mdf plate. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) takker Vet ikke hva jeg skal bygge den i ennå, men har bestemt meg for kasse. Er best har jeg kommet frem til samt at det er lettere med fremtidige bygg og skifte av hw Bruker koolanze sine hurtigkoblinger så kan man skille kabinette fra kassa når man vil...noe som er greit når man skrur mye Endret 30. august 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) takker Vet ikke hva jeg skal bygge den i ennå, men har bestemt meg for kasse. Er best har jeg kommet frem til samt at det er lettere med fremtidige bygg og skifte av hw Bruker koolanze sine hurtigkoblinger så kan man skille kabinette fra kassa når man vil...noe som er greit når man skrur mye Og ikke minst mindre risiko for lekasje Kunne ha komprimert kassa slik at 'vindtunellen' tok mindre plass, på en annen side høyere lufthastighet vil en få med mindre areal og følgelig mere støy Endret 30. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. august 2010 Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Burde vi ikke ha en sticky tråd der utstyr som absolutt ikke må finnes i en vannkjølt pc ? slikt som plast fittings, aluminium i vannloop, visse dye greier, alkohol + plexi/akryl = døden etc ? Om noen kan administrere første innlegget ? legge til ting og tang. KUN faktiske farlige ting alle må unngå. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Jeg kan fikse. Holder på med større oppdateringer i dette forumet, så setter det på listen Bare send forslag på PM. Aluminium kan man trygt ha i en vannloop dog, dersom man passer på å kombinere riktig. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Jeg kan fikse. Holder på med større oppdateringer i dette forumet, så setter det på listen Bare send forslag på PM. Aluminium kan man trygt ha i en vannloop dog, dersom man passer på å kombinere riktig. 1: plastnipler 2: for lange skruer på radiator 3: alkohol vs plexi/akryl (finnes flere produkter, edikk og ketchup liker ikke plexi mener jeg å huske) 4: Gjøre oppmerksom på forholdsregler en må ta om en blander kobber og aluminium i vannkretsen 5: anbefales å montere psu over all vannkjøling der det er mulig 6: Ikke glemme O-ringer når en setter sammen utstyret (pumper nipler etc(!) Kan med fordel smøre o-ringene inn med silikon spray så o-ringene glir lettere på plass. 7: Ikke tørrkjøre vannpumpene 8: lekasje sjekk. Først med vanlig springvann så slipper en å kaste bort masse dyr væeske om det oppstår lekasje og demontering kreves. 9: Bruker noen antistatisk lenke tro ? (om ikke ta godt på kabinett rammen med et godt grep, har en veldig tørr hud fukte fingrene først så det blir bedre elektrisk forbindelse 10: ikke bruk cd/dvd/bd skuff som kaffekopp holder 11: Etter sigende om det har oppstått lekasje og det har kommet vann på hovedkort/skjermkort eller noe så er visst det beste å plassere våte kortet i rødsprit. Om en har brukt dye eller noe som ledere elektrisitet så kan en bruke elektrorens spray evt rødsprit (må verifiseres først. Greia med rødsprit er vistnok at når den er fordampet etterlater den seg ingen rester. 12: Gjør pc helt strømløst før dere skal gjøre noe i et kabinett med vannkjøling trekk ut strømledningen. 14: Endret 31. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Ang. #11 er ikke rødsprit det beste å bruke, da det legger igjen et tynt, tynt lag på kortet (evt CPUen om det er pastafjerning det er snakk om). Isopropanol i en eller annen form er det beste, f.eks. kondensfjerner (som gjerne inneholder rundt 95% isopropanol). Ellers, veldig god idé! Rart at ikke noen sånn tråd finnes allerede. Endret 31. august 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Flott om dere skriver litt hvorfor det er farlig, slik at sånne som meg, som MÅ vite hvorfor ting er som det er. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Er det noen her som vet hvor man kan få tak i rød akryl? Trenger ikke mye eller Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Er det noen her som vet hvor man kan få tak i rød akryl? Trenger ikke mye eller mener en eller annen stor plexi glass forhandler i østfold sarpsborg eller fredrikstad er store på slikt... http://www.plastkomp.no/side4.htm du ser noe rødt der : http://www.plastkomp.no/Artikkel%20kjedemagasine%20sport%201.pdf Endret 31. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Ikke noe nærmere Strømmen\Oslo :!: Hmm, kan jo bruke alu også Kan bruke det jeg vil egentlig. Endret 31. august 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 Du kan ikke bruke Platina eller Diamant. Det vil si, jeg blir sinnsykt imponert om du kan! Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 31. august 2010 Rapporter Del Skrevet 31. august 2010 hva med kvikksølv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå