idleman_2 Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 Operasjon redd hurtigkobling fungerte merknad til meg selv... ikke koble fra hurtigkobling mens det er et visst trykk i systemet, trykktestet med sykkelpumpe og bilventil... en av o-ringene gikk til helvete når jeg koblet ifra hurtigkoblingen. klippet i 3 deler Ingen krise da jeg kunne bruke en o-ring fra den som gikk istykker Hadde ringt digital impuls jeg hvis du ikke finner det i en nettbutikk i norge, for de kan garantert få det bestilt. Trenger ikke å ringe lenger Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 hva har du fått DI til å skaffe? *Håper på tygon* Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) hva har du fått DI til å skaffe? *Håper på tygon* Hvem ? Lurer på hva tørrhuet gjør på "Kjøling - Vann og ekstrem" Er aldri med på diskusjoner, slenger seg kun med når noen trenger kjøpshjelp Flirer hver gang jeg tenker på tørrhuet og hans påstand om at alle moped og lett mc kan ha EN passasjer + føreren Endret 23. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Er det bare meg eller virker det som at en trenger å vibrasjonsdempe vanntank/tube ? Kan noe slikt hjelpe ? Endret 23. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Da har PPC sendt alle varene jeg bestilte. Får vel bare krysse fingrene for toll-monsteret nå da Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Da har PPC sendt alle varene jeg bestilte. Får vel bare krysse fingrene for toll-monsteret nå da Om verdien på pakken er mere enn 1000 kroner og om den havner i tollen/toll lager, så bør du sende inn kvittering på kjøp + persson nummer. Kjappeste er vel å møte direkte på et toll kontor og betale det tollen koster og det er billigere også. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) 1000,- ja.. Den er vel nærmere 7000,- NOK ;p Vi har ikke noe tollkontor i nærheten, så det er utelukket. Endret 24. august 2010 av SilentNET Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Har en pakke fra PPC som ligger til tollvurdering selv nå, det pleier å ta 1-2 dager før den sendes videre Husk at det ikke er toll på PC-deler kun MVA altså 25% av oppgitt beløp på pakksedelen og PPC pleier å sette den lavt i forhold til faktisk verdi. Fikk en pakke for 2 uker siden som jeg hadde betalt 350$ for men PPC satt 50$ på pakkseddelen. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Har en pakke fra PPC som ligger til tollvurdering selv nå, det pleier å ta 1-2 dager før den sendes videre Husk at det ikke er toll på PC-deler kun MVA altså 25% av oppgitt beløp på pakksedelen og PPC "hysj" til faktisk verdi. Fikk en pakke for 2 uker siden som jeg hadde betalt *hysj!* på pakkseddelen. Øh du vet vel at tollen kan lese disse sidene også ? Endret 24. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Selvfølgelig kan dem lese her inne, og det er meget mulig at dem gjør det fra tid til annen. Men hva er sjansen for at Tollvesenet skal tråle hele Internett etter folk som prøver å snike seg unna er litt paranoid tankegang. Tror du virkelig dem har tid eller mulighet i praksis til å søke gjennom utallige diskusjonsfora, blogger og andre nettsider for å sjekke opp bestillingene til folk? At noen blir tatt etter å ha skrevet om det på nett, helt sikkert. Men sjansen for å bli tatt er ekstremt liten. Det er noen som vinner i lotto nesten hver eneste helg, men sjansen for å vinne er ekstremt liten. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Har en pakke fra PPC som ligger til tollvurdering selv nå, det pleier å ta 1-2 dager før den sendes videre Husk at det ikke er toll på PC-deler kun MVA altså 25% av oppgitt beløp på pakksedelen og PPC "hysj" til faktisk verdi. Fikk en pakke for 2 uker siden som jeg hadde betalt *hysj!* på pakkseddelen. Øh du vet vel at tollen kan lese disse sidene også ? Tviler på at de har tid til det og de må finne ut hvem jeg er, hvilken av pakkene mine det er snakk om for noen 100 lapper som jeg gladelig betaler om jeg må Fikk forresten en faktura på MVA på chillern fra UPS på 450,- inkl. gebyret og den kostet jo nesten 400€ Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Tenkte ikke på deg men fremtidige ppc kjøpere Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Fremtidige PPC kjøpere bør uansett handle hos Digital Impuls Minhund: Hvordan fungerer chillern forresten? Har du fått testet noe særlig? Hvis den fungerer bra, og kan brukes 24/7 så kan jeg jo sette chillern i garasjen istedenfor radiatoren Da snakker vi virkelig supertemperatur, hehe. Samtidig som jeg slipper bråket. Endret 24. august 2010 av SilentNET Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Fremtidige PPC kjøpere bør uansett handle hos Digital Impuls Minhund: Hvordan fungerer chillern forresten? Har du fått testet noe særlig? Hvis den fungerer bra, og kan brukes 24/7 så kan jeg jo sette chillern i garasjen istedenfor radiatoren Da snakker vi virkelig supertemperatur, hehe. Samtidig som jeg slipper bråket. +1 på å bruke Digitalimpuls, jeg opplever alltid meget god service der Har ikke fått testet chillern ennå pga plass mangel. Holder på å gjøre ferdig nytt pc-rom) på loftet, maling, gulvlegging og lister som jeg er i gang med. Regner med å være ferdig til uka, blir litt lettere fra torsdag når trappa opp blir montert. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Irriterer meg at vannet bråker så mye, spesielt i 420 mm lange plexi røret (tank) som sitter rett etter vannpumpen. Kjenner at tanken inneholder vann i bevegelse og kjenner vibrasjoner i plata under vanntanken, 28 mm mdf plate... Har jeg gjort noe feil, 420 mm langt plexi rør, vann inn på toppen med en hylse som går 10 cm ned i tanken. Anti cyclone plugg i vann uttak i bunnen som går til vannpumpen. Gjort noe feil ? slik som vannkretsen er akkurat nå under lekasje sjekk -> 420 mm plexi rør -> dual ddc top V2 med 60 mm multioption tank på denne -> rad1 -> QDC -> (pc loop) kun en slange -> QDC -> rad2 -> flowmeter-> QDC -> (gpu loop) slange -> QDC -> mips ramcooler (2x miniNG) -> vannblokk BigNG -> (420 mm plexi rør) Men vibrasjons dempere klarer vel ikke å dempe vibrasjonene som vannet lager i vanntanken da dette er helt feil frekvens ? Eller kanskje jeg må sette noe inn i rørert som demper tubulensen som oppstår. Mekke en sylinder med en god del perforeringer og buttplugged i enden Endret 24. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Enkelte ganger blir jeg helt utmattet av hvor vrange enkelte kan være på ulike diskusjonsfora. Jeg har prøvd gjentatte ganger å forklare de gjøkene (unnskyld!) av noen amerikanere hvordan en strømforsyning fungerer, men de fortsetter bare å gape og spy ut den samme feilinformasjonen igjen og igjen. http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=532694 Jeg forklarer trådstarter at det går helt fint med en 850W strømforsyning (2 480 GTX kort) såfremt man ikke har planer om å overklokke kortene, også kommer det en fyr å sier at hans UPS har vist over 850W trekk, og at trådstarter derfor ville ha sprengt sin 850W PSU. Det dem rett og slett ikke evner å forstå der borte over dammen, er at strømforsyningen må trekke 15-20% mer fra stikkontakter (eller UPSen eller hva det nå er du bruker) enn den faktisk leverer til maskinen, da ingen strømforsyninger er 100% effektive. Nestemann kommer å sier at hans rigg trekker mer enn 1000W(fyren har 4,7GHz prosessor og kraftig overklokkede kort, samt 3 vannkjølingslooper i maskinen sin). Men jeg er overbevist om at også han har lest av hvor mange watt som trekkes fra veggen, og at dette mest sannsynlig er langt fra over 1000W (for mye for en 850W, men ikke for mye for en god 1000W). Han hadde dog en HX1000 som slo seg av når dette skjedde. En HX1000 skal klare å trekke nærmere 1200W fra stikkontakter for å levere 1000W til en maskin. Med mindre du har feilbelastet de to railsene da selvfølgelig. Vet ikke om jeg engang orker å foreslå dette.. I tillegg blir jeg helt matt av å se alle som foreslår RMA av kort ved hver minste lille ting. "Woow, your card gets hot!? it must be damaged, get an RMA".. Også viser det seg at folk kjører stock vifteprofil i en bitteliten midi-tower kasse uten vifter, samt 2 skjermer på et 480 GTX kort f.eks. Jeg tror det er enorme mengder med fungerende hardware som blir sendt tilbake som RMA uten å faktisk være ødelagt. Eller en jeg leste om her i går, som hadde stilt spenningen til skjermkortet sitt. 1,35v vCore på kjernen. Nei, ikke 1,035 slik som han skulle, eller 1,135 som det kanskje hadde klart (var vannkjølt), men 1,35v. Kortet gikk selvfølgelig på en smell uten like, og ble umiddelbart ødelagt. Ble litt off-topic dette nå, men det får bare være. Idle: Har du noen bilder av dette oppsettet ditt slik som det står nå? Hva mener du med at vannet bråker? Skvulpelyder og lyd av rennende vann? Eller mer lyd fra tank etc som rett og slett rister, beveger seg som følge av at vannet beveger seg inne i tanken? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Enkelte ganger blir jeg helt utmattet av hvor vrange enkelte kan være på ulike diskusjonsfora. Jeg har prøvd gjentatte ganger å forklare de gjøkene (unnskyld!) av noen amerikanere hvordan en strømforsyning fungerer, men de fortsetter bare å gape og spy ut den samme feilinformasjonen igjen og igjen. http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=532694 Jeg forklarer trådstarter at det går helt fint med en 850W strømforsyning (2 480 GTX kort) såfremt man ikke har planer om å overklokke kortene, også kommer det en fyr å sier at hans UPS har vist over 850W trekk, og at trådstarter derfor ville ha sprengt sin 850W PSU. Det dem rett og slett ikke evner å forstå der borte over dammen, er at strømforsyningen må trekke 15-20% mer fra stikkontakter (eller UPSen eller hva det nå er du bruker) enn den faktisk leverer til maskinen, da ingen strømforsyninger er 100% effektive. Nestemann kommer å sier at hans rigg trekker mer enn 1000W(fyren har 4,7GHz prosessor og kraftig overklokkede kort, samt 3 vannkjølingslooper i maskinen sin). Men jeg er overbevist om at også han har lest av hvor mange watt som trekkes fra veggen, og at dette mest sannsynlig er langt fra over 1000W (for mye for en 850W, men ikke for mye for en god 1000W). Han hadde dog en HX1000 som slo seg av når dette skjedde. En HX1000 skal klare å trekke nærmere 1200W fra stikkontakter for å levere 1000W til en maskin. Med mindre du har feilbelastet de to railsene da selvfølgelig. Vet ikke om jeg engang orker å foreslå dette.. I tillegg blir jeg helt matt av å se alle som foreslår RMA av kort ved hver minste lille ting. "Woow, your card gets hot!? it must be damaged, get an RMA".. Også viser det seg at folk kjører stock vifteprofil i en bitteliten midi-tower kasse uten vifter, samt 2 skjermer på et 480 GTX kort f.eks. Jeg tror det er enorme mengder med fungerende hardware som blir sendt tilbake som RMA uten å faktisk være ødelagt. Eller en jeg leste om her i går, som hadde stilt spenningen til skjermkortet sitt. 1,35v vCore på kjernen. Nei, ikke 1,035 slik som han skulle, eller 1,135 som det kanskje hadde klart (var vannkjølt), men 1,35v. Kortet gikk selvfølgelig på en smell uten like, og ble umiddelbart ødelagt. Ble litt off-topic dette nå, men det får bare være. Idle: Har du noen bilder av dette oppsettet ditt slik som det står nå? Hva mener du med at vannet bråker? Skvulpelyder og lyd av rennende vann? Eller mer lyd fra tank etc som rett og slett rister, beveger seg som følge av at vannet beveger seg inne i tanken? det er faktisk 15-20% mere effekt på samme PSU modeller med 230V kontra 110 volt så det som fungerer i europa fungerer ikke nødvendigvis med samme oppsett i amerika så dere har jo rett begge to utifra hvilket land dere bor i Om krangel med en/flere amerikanere... Med dette mener jeg at hardwaren kan trekke 15-20% mere ut av PSU med 230V i forhold til 110 volt. om en amerikaner kan dra ut 850 watt med varmetap på 10% blir det jo 940 watt omtrent gitt utifra utnyttelsesgrad på 90% så kan en med 230 V ta ut 1000 watt og følgelig vil den også ta mere fra nettet Har lagt ut bilde her tidligere Endret 24. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Det dem nekter å innse er jo at et UPS eller et Wattmeter som viser 850W+ ikke er det samme som at maskinen faktisk trekker over 850W fra PSU. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Det dem nekter å innse er jo at et UPS eller et Wattmeter som viser 850W+ ikke er det samme som at maskinen faktisk trekker over 850W fra PSU. stemmer det ja, da må en måle hvor mye strøm som går på last siden sette på ampere meter på hver eneste ledning som går til alle komponenter og legge sammen Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. august 2010 Rapporter Del Skrevet 24. august 2010 Minner meg om en diskusjon jeg hadde med noen amerikanere, om penis inneholder muskler eller ikke i skolebøkene til amerikanere står det visst at det er muskel såvidt meg bekjent så er det bare elefanter som har muskler i penis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå