Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Hvis du skal tipse meg så må du huske på at det skal passe xl-atx formen og ha minimum 8 slotter..helst 10:)

Angående radiator-løsning så blir det et eller annet utfor siden og putte en Black Ice 560 og en Feser Monsta( ikke lite) på et kabinett blir ikke pent...syns jeg.

En av grunnen til at jeg har 80B på lista er at det kan gjøres om til opp\ned kabinett med modding...noe som kan glemmes på HAF-X.

Turbo: sjekket A77, passer desverre ikke :(

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Mumriken

Har du ikke tegningen som fulgte med EK blokka. Finner den vel på EK sine sider. Men du post bilde av kortet ditt. VRM ic'ne på enden av kortet og vannblokka fra samme sted. Helt på enden, så jeg kan få se hvordan dem er.

Har du bildet så fannt jeg ut att det ikke var kontakt på den 4kanta biten helt nederst på Nr3. Laster opp ett bilde så du får se..

Tegningen er long gone, men det ser ut som det er kontakt over vrm'ene pga trykk med unntak av den lille "under".Tror det er den nederste på nr 3.

Men det jeg ser er at på den siden av blokken der nipplene står er det freset ut 2 "hakk". det har jeg ingen pads, mener jeg stusset over at ikke skulle noen pads der ifølge manualen min :hmm:

Ser ut som det er pads der på bildet du postet.

Skal ta et bilde imorra om jeg får tid :)

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Eh hva er poenget med at de ikke skal være i stål og være verktøyløse

Vi vannhuer liker vel å skru i hvertfall gjør jeg det.

Vell, den 234 gangen du drar det frem fra skrivepulten, eller den 78. gangen du skal bytte noe dill eller teste et kort er det chill at du bare kan åpne, fikse og lukke.

Er selv VELDIG gla i å plukke, men HATER å gjøre det når det er unødvendig og tungvindt :)

Etter diverse kabinetter før så kjøpte jeg mg et LianLi, og jeg kommer nokk aldri til å kjøpe noen andre merker etter den erfaringen:D

Lenke til kommentar

Hvis du skal tipse meg så må du huske på at det skal passe xl-atx formen og ha minimum 8 slotter..helst 10:)

Angående radiator-løsning så blir det et eller annet utfor siden og putte en Black Ice 560 og en Feser Monsta( ikke lite) på et kabinett blir ikke pent...syns jeg.

En av grunnen til at jeg har 80B på lista er at det kan gjøres om til opp\ned kabinett med modding...noe som kan glemmes på HAF-X.

Turbo: sjekket A77, passer desverre ikke :(

Lian Li V2120 er vel stort nok http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/v2120/flyer.html

Men det kommer jo ikke før i Oktober da...

Lenke til kommentar

Enig silent, men en god kandidat ja :thumbup:

Alle tips om kabinett som passer 4-way blir tatt imot med veldig stor glede.

Så stor takk til Arnbju for forslaget hans, er ikke lenge til Oktober heller.

Og likte virklig godt layouten på det.

Eneste er at det skulle vært opp\ned(cpuen nede og gpuene oppe ), men det må jeg bare godta at det er fåtall med kabinetter som kommer somn det.

Men man kan ta ut hele hovedkort-brettet så dermed kan det bli et opp\ned kabinett :w00t:

Litt modding må til siden der de slangehullene er blår stående igjen...men det er småtteri:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Superweekend på netshop: Sunbeam viftestyring som går fra 0-12V som gjør den ypperlig til radiatorer med kraftige vifter.

95,- er så billi at det burde nevnes :thumbup:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=92179

Selv har jeg bestilt 4 stk ;) Vet aldri når man får bruk for slike. Quad radiator med push pull så trenger man 2 stk med en gang f.eks.

28542 Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort 4 76,- 304,-

Da har jeg lagt bestilling hos PerformancePCs på slanger, fittings, killcoil og drain fitting i tillegg. Så da mangler jeg bare resten ;) Jaja, det skal bli morsomt når alt er bestilt, ankommet, montert og testet.

F*** it! Bestilte alt sammen på PerformancePCs nå jeg.. :p Dette ble dyrt..!! Men det er nok verdt det. Nesten alle tingene jeg bestilte hadde mulighet til å komme med "barbs", men har jo allerede kjøpt 14 stk fittings.. Er barbs og fittings det samme egentlig? Skjønner ikke dette jeg ;)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Superweekend på netshop: Sunbeam viftestyring som går fra 0-12V som gjør den ypperlig til radiatorer med kraftige vifter.

95,- er så billi at det burde nevnes :thumbup:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=92179

Selv har jeg bestilt 4 stk ;) Vet aldri når man får bruk for slike. Quad radiator med push pull så trenger man 2 stk med en gang f.eks.

28542 Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort 4 76,- 304,-

Da har jeg lagt bestilling hos PerformancePCs på slanger, fittings, killcoil og drain fitting i tillegg. Så da mangler jeg bare resten ;) Jaja, det skal bli morsomt når alt er bestilt, ankommet, montert og testet.

F*** it! Bestilte alt sammen på PerformancePCs nå jeg.. :p Dette ble dyrt..!! Men det er nok verdt det. Nesten alle tingene jeg bestilte hadde mulighet til å komme med "barbs", men har jo allerede kjøpt 14 stk fittings.. Er barbs og fittings det samme egentlig? Skjønner ikke dette jeg ;)

Har en av de der Sunbeam sakene, men synes lysene er ALT mfor sterke, lyser jo opp hele stua og ødelegger filmopplevelsen, må legge pledd over dem for å få dem vekk. Noen som veit om dem kan moddes for å gi svakere lys?

Ang fittings og barbs:

Fittings er afaik Compression fittings, altså slike som du skrur på, slik som på en hageslange. Skru-ringen fester slangen til nipplen. De ser mye penere ut enn barbs imo.

Barbs er vell abre en vanlig nippel med mothaker på som du bør ha en slangeklemme utenpå for å holde fast.

Lenke til kommentar

Når du kjøper ting med fittings så er det nippler du putter slanger på. Ikke compression fittings. Altså Barbs så det heter på engelsk. Så du får med nippler å ikke comp fittings. Det vet jeg for jeg has soppas mange ordrer fra ppc.

Det er godt å ha noen ekstra, for vet aldri om ting blir helt som planlagt.

Jeg har endel slike nippler og siden jeg har gått over til comp fittigs

Lenke til kommentar

Okey, men da kan jeg bare legge til side de barbsene som eventuelt måtte følge med da. Siden jeg allerede har bestilt meg nok compression fittings til hele oppsettet mitt. De store og matt sorte comp fittings fra Bitspower som er laget for Tygon slange. Slangeklemmer vil jeg ikke ha, fysja!

Mangler vel bare batterivann og en SLi fitting nå så er alt i boks.

Lenke til kommentar

@Amanita: Hvorfor skal du ha det "opp-ned"?

Er det noen fordeler med dette eller bare personlige preferanser.

Lekasje er ikke noe man behøver og tenke på da, du kan vannkjøle gpuene, minnet, hket og cpu uten og være redd for at noe skal blir ødelagt ;)

Har brukt mye tid på det der og liker det meget godt.

Men må jeg over til vanlig så gjør jeg såklart det :yes:

silent: en annen ting som er fint med de compression du har kjøpt Silent er at de er spessiallaget for Tygon :thumbup:

Lenke til kommentar

Da tenkte jeg å skrive en liten post med tingene jeg har bestilt. Om folket heller vil ha det i en egen post så kan jeg vel flytte det dit senere.

1x EK-Supreme HF High Flow - Highest Performance CPU Water Block - Nickel/Acetal

2x EK-FC480 GTX for Nvidia GTX 480 Reference Design - Nickel/Acetal

1x EK-FB EVGA X58 CLASSIFIED Full Board North/Southbridge Water Block - Act+Nik

1x EK-CoolStream RAD XT (480)

1x EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal

1x EK-D5 X-TOP Version 2

1x Swiftech MCP655™ Series 12 VDC Water Pumps - With Speed Control

14x Bitspower Premium G1/4" Matte Black High Flow 1/2" Compression Fitting (For Tygon 1/2" ID)

15x Tygon R3400 1/2" ID (3/4" OD) UV Resistant Tubing - Black

1x IandH Silver KillCoils - Antimicrobial .999 Fine Silver Tubing / Reservoir Strip

1x Koolance Drain Valve [13mm, 1/2"]

I tillegg skal jeg finne meg en form for SLi fitting og en del batterivann. Krysser fingrene for at jeg får plass til alt inne i kabinettet :)

Hardware forøvrig blir som i signaturen min, men med en Intel 980X prosessor etterhvert og et EVGA Classified istedenfor 3x SLi kortet jeg bruker nå. Strømforsyningen skal byttes ut med Corsair AX1200 når denne kommer, eventuelt med Antec eller Seasonic sine nye 1200W enheter. Vi får se hva som kommer først, og hva forskjellene på dem blir.

Lenke til kommentar

Regner med at de fleste her inne har fått det meg seg, men nevner det allikevel. Digital impuls har nå inne ganske bra utvalg av vannkjølings deler, hovedsaklig fra ek.

Håper flere benytter sjangsen og støtter opp om en norsk butikk slik at de får nok omsetning til å holde varer på lager etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...