j-- Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Fillport -> pumpe -> y-splitt -> radiator. Beste loopen Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Hehe, ganske vanskeleg å unngå akkurat det. Men takk for det. Då trur eg at eg er klar til å installere alt i hop. Funkar strips som slangeklemmer? Dei klemmene eg bestilte var litt i største laget, og ikkje så fine som eg hadde håpa på, så eg tenkte at kanskje strips ville blitt like fint (om eg gjer det skikkeleg, så klart). Endret 17. april 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Strips fungerer fint, bare pass på å stramm de sikkelig godt til Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hehe, ganske vanskeleg å unngå akkurat det. Men takk for det. Då trur eg at eg er klar til å installere alt i hop. Funkar strips som slangeklemmer? Dei klemmene eg bestilte var litt i største laget, og ikkje så fine som eg hadde håpa på, så eg tenkte at kanskje strips ville blitt like fint (om eg gjer det skikkeleg, så klart). Om stripsene ikke er for kraftige kan du ta de dobbelt rundt så er du mere sikker Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ok, då prøver eg det! Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Ok, då prøver eg det! ikke bruk strips av typen twist tail Endret 17. april 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Ok, då prøver eg det! ikke bruk strips av typen twist tail På grunn av at du kan brekke dem av? Husk at problemet med strips og mange type slangeklemmer er at de ikke klemmer rundt hele. Derfor kan det lønne seg å ta på to stykk som står motsatt vei for å være helt sikker. Endret 17. april 2010 av martin808 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ok, då prøver eg det! ikke bruk strips av typen twist tail På grunn av at du kan brekke dem av? Husk at problemet med strips og mange type slangeklemmer er at de ikke klemmer rundt hele. Derfor kan det lønne seg å ta på to stykk som står motsatt vei for å være helt sikker. holder med en om du lar stripsen gå 2 og 3 ganger rundt slangen Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 No spørst det berre om eg har nok strips. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Det holder med én om du gjør det skikkelig. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da kan du risikere at det lekker, selv om dette er er lite sannsynlig. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Da kan du risikere at det lekker, selv om dette er er lite sannsynlig. Bedre med en strips og 2 eller 3 omsling enn 3 stk strips Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Eg har berre 8 strips, og det er akkurat nok til èin på kvart feste. Men stripsa er ikkje lange nok til å snurre rundt meir enn èin gong, så det får vere nok foreløpig, trur eg... Får heller feste på fleire når eg får tak i. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 I går kveld fekk eg festa CPU-blokk, radiator og ellers nokre vifter og litt dill (bla. a. PSU, hovedkort, skjermkort...) i kabinettet. I dag festa eg tanken og pumpa, og festa slangane mellom dei. Såehh... Litt bilder: CPU-blokka Heile kabinettet Slik ser altså oppsettet ut no. Ser dette greitt ut, eller er det noko som burde vore annleis? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Få i vann på den djevelen nå så vi får litt action Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hehe, skal feste strips og slikt først. Men joda, den skal fyllast ganske snart, trur eg Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hehe, skal feste strips og slikt først. Men joda, den skal fyllast ganske snart, trur eg husk 24 timer leak test Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Har selv dobbeltsjekket at vannblokkene på hovedkort har god termisk kontakt med alle komponenter, manglet kontakt på southbridge/ICH10R chip og måtte slipe ned spacerne litt og alt iorden der, satt på nye ram kjøleren og skrudd hovedkort fast på kabinett plata Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Skal eg berre la alt stå i kabinettet gjennom heile "testtida", eller skal eg ta ut vifter og alt sånt dill? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ville det ikke vært bedre å sette trykkluft på systemet og ha manometer for å sjekke om det er lekasje istedenfor vann ? luft kommer jo lettere gjennom glipper enn vann skaffe seg tørris og en vil fort se hvor luften kommer ut om det er lekk noe sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå