Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da holder jeg på å rense og skal ha på ny goop på mitt andre 5970. Men når jeg får av blokka, fannt jeg en alu\timm bit.

Den låg mellom ic\vrm?? og varmepaddn. Ser og ut som denne vrc'n hav vært meget varm. Har bare hatt dette kortet ganske varmt en gang. Da var vrm temp på 100 å da skrudde jeg av.

Kortet fungerte når jeg tok det ut, så håper det fungerer enda.

Må sjekke gjennom bilder får å se om ic var sånn i starten..

4885900761_e118585122_b.jpg

4886504272_47a957626f_b.jpg

Lenke til kommentar

Det kjem vel litt an på kva ein er ute etter? Eg vil tru kjølinga (som i kontakt mellom kjøleenhet og minnemodul) på dei integrerte kjølarane er betre enn MIPS RAM Cooler, men at sistnemnte gir betre flow.

Må vel finnes de som har testet dette ? Nytter vel ikke å komme med vill gjetning :) Ville jo ha tenkt det samme... men en god vannblokk med mikrokanaler vil nok kjøle bedre enn integrert vannkjøling på en rammodul siden vannrørert i denne mest sannsynlig er sirkulær.

Dog det finnes ikke miktrokanaler i MIPS ram kjøleren, men tror ikke ram trenger så heftig kjøling at det er nødvendig å velge den med best kjøling

Lenke til kommentar

MIPS sin kjølar er jo berre montert på toppen av modulane, så dei har jo minimal kontakt. Dei integrerte kjøleløysingane derimot er meir, ja... Integrerte. Så dei har meir kontakt med sjølve minnebrikkene. Om derimot dei tynne kanalane i slike integrerte kjøleblokker er for tynne gir jo også dette negativt utslag... Uansett kva for ein av dei som yter best velger eg etter det som ser fetast ut, og der er det definitivt MIPS som regjerer. ;)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Idle: Er ikke så lett som du sier, foreks..jeg vil ha et sett fra PI-serien fra G.skill i fremtiden...2000mhz cas.6..habbahabba sier jeg bare da. Og da hadde jeg glatt tatt noe slikt som det der ja.

Dagens I7-minne er ikke så varme at vann trengs, for min sin del så er det for det estetiske samt at de ikke blir varme når man bencher litt;)

Men at minne klokker bedre jo kjøligere de er...er et faktum.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Var ikke værst den der, men han får problemer med amps fra psu.

Min strider 1200w har bare 20amps per rail, den 1500w har 28-30.

Det er jo ikke nok vil jeg tro.

Jeg måtte kjøre 20+20 på mitt ene 5970. bare en plugg som har 8pin+6pin var ikke nok. Slo seg av å restarta bare..

Var fra australia\new zeland han der?? Mye enklere å få gjordt ting å skaffe ting der regner jeg med

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Var ikke værst den der, men han får problemer med amps fra psu.

Min strider 1200w har bare 20amps per rail, den 1500w har 28-30.

Det er jo ikke nok vil jeg tro.

Jeg måtte kjøre 20+20 på mitt ene 5970. bare en plugg som har 8pin+6pin var ikke nok. Slo seg av å restarta bare..

Var fra australia\new zeland han der?? Mye enklere å få gjordt ting å skaffe ting der regner jeg med

Vel, kan kjører nå det systemet nå, så det ser ikke ut som det er noe problem for han.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...