Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg bestille en prest ?

VG artikkel: En vannkjølingsentusiast måtte bøte med livet da en H50 av ukjent merke eksploderte når vedkommende av ukjent grunn hadde tatt vekk viften. Artikkelen oppdateres

Da kanskje jeg lar være å prøve den passivt :hm:

Forresten, eksploderte den fordi vannet utvidet seg så mye når temperaturen steg?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Skal jeg bestille en prest ?

VG artikkel:  En vannkjølingsentusiast måtte bøte med livet da en H50 av ukjent merke eksploderte når vedkommende av ukjent grunn hadde tatt vekk viften. Artikkelen oppdateres

Da kanskje jeg lar være å prøve den passivt  :hm:

Forresten, eksploderte den fordi vannet utvidet seg så mye når temperaturen steg?

du har vel sett mythbusters og varmtvannsbereder ? ;)

Vannet utvider seg ikke da.. men trykket øker og går momentant over i gassform når trykket plutselig forsvinner :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Syns den var god jeg :p

Bortsett fra at H50 neppe er av ukjent merke, da den er ett bestemt merke, verken mer eller mindre. Corsair. Men ellers, bra ;)

En vg journalist vet hva vannkjøling er for noe da ? :p

selv journalisten på hardware.no vet hva han/hun skriver om kun dårlig replika fra andre artikler

Tror idle dro en liten spøk :rofl:

+1 :D

Lenke til kommentar

Jo, forsåvidt. Ideen er jo Asetek, og muligens produsent også. Men mener Corsair har gjort endringer. Og det er Corsair sitt produkt som heter H50 afaik. Men dette blir flisespikkeri :)

Asetek som lager de ja. Gjorde noen forbedringer fra forrige gen som ble brukt på NorthQ sin og en annen produsent som jeg ikke kommer på.

Corsair H70 er også produsert av Asetek.

Lenke til kommentar

du har vel sett mythbusters

Ja...

og varmtvannsbereder ? ;)

Ikke som jeg kan huske :p

de lagde et hus med solig gulv andre etg gulv og tak med ordentlige 8 toms bjelker og 30-40 cm mellom hvert bjelke berederen stod under alle disse bunnen røk og tanken fløy gjennom gulvene og tak og 100-200 meter opp i været...

Lenke til kommentar

nanofluid øh klø seg i huet hva er det for noe ??

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=4506587#post4506587

http://www.icedragoncooling.com/

20% bedre enn vann som kjøleværske... termisk sett ?? skeptisk

My artig man kan gjøre med litt kjemi. Men husk at selv om en væske har mulighet til å ta unna en masse varme, så betyr ikke det 20% bedre temperatur.

Blokkene begrenser endel, og laminær strømning gjør at det blir vanskelig å få til varmeoverføring som utnytter det.

Nanofluid er forresten en væske med den evnen at den forhindrer ioner å få fotfeste i vannet. Dette gjør at man får en slags barriære rundt vannet, og man unngår elektrisk konduktivitet, og oppnår langt høyere varmeledningsevne.

Det er slik jeg har forstått det hvertfall, så ta det med en klype salt ;)

Lenke til kommentar

nanofluid øh klø seg i huet hva er det for noe ??

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=4506587#post4506587

http://www.icedragoncooling.com/

20% bedre enn vann som kjøleværske... termisk sett ?? skeptisk

My artig man kan gjøre med litt kjemi. Men husk at selv om en væske har mulighet til å ta unna en masse varme, så betyr ikke det 20% bedre temperatur.

Blokkene begrenser endel, og laminær strømning gjør at det blir vanskelig å få til varmeoverføring som utnytter det.

Nanofluid er forresten en væske med den evnen at den forhindrer ioner å få fotfeste i vannet. Dette gjør at man får en slags barriære rundt vannet, og man unngår elektrisk konduktivitet, og oppnår langt høyere varmeledningsevne.

Det er slik jeg har forstått det hvertfall, så ta det med en klype salt ;)

er visst noe biogreier

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg ... H50 H20 H70 uansett søppel :p En er jo stuck med kun en kjøleblokk og kan ikke legge til flere blokker/raddiser fuck H*0

Er jo kjempeflott for vanlige forbrukere som vil prøve litt vannkjøling. Er jo bare å montere det selv, og det er 100% idiot sikkert, noe det ikke er med custom vannkjøling. :p

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg ... H50 H20 H70 uansett søppel :p En er jo stuck med kun en kjøleblokk og kan ikke legge til flere blokker/raddiser fuck H*0

Er jo kjempeflott for vanlige forbrukere som vil prøve litt vannkjøling. Er jo bare å montere det selv, og det er 100% idiot sikkert, noe det ikke er med custom vannkjøling. :p

Men de beste luftkjølerne er jo bedre enn disse ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...