Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.koolance.com/water-cooling/product_info.php?product_id=667

sjekk denne da. Er rart dem ikke skriver den er laget av alu da. Dette er bare blokka, den er brass og plugger er i stål

@Breida..

Den er ikke tett?? Teste med å stikke noe tynnt opp i hullet.

Åpner du en av pluggene fosser det vel ut??? Greier du å tømme det på den måten da?? Har du nå bilder?

Får håpe det ikke er restlageret i butikk med alu versjonen...

Lenke til kommentar

Åpner du en av pluggene fosser det vel ut??? Greier du å tømme det på den måten da?? Har du nå bilder?

Nei, den er ikkje tett. Det kom jo litt ut sjølvsagt, men ikkje så mykje som det skulle. Måtte liksom presse på slangane for at det skulle drype... Måten eg gjorde det på no var å presse på slangar og slikt til eg fekk ut nok til at det var ein bit slange utan væske i. Så klipte eg rett og slett over slangen og tømte det ut der. Då gjekk det fint.

Lenke til kommentar

Nei, den er ikkje tett. Det kom jo litt ut sjølvsagt, men ikkje så mykje som det skulle. Måtte liksom presse på slangane for at det skulle drype... Måten eg gjorde det på no var å presse på slangar og slikt til eg fekk ut nok til at det var ein bit slange utan væske i. Så klipte eg rett og slett over slangen og tømte det ut der. Då gjekk det fint.

kan det være at det er vakum som holder igjen vannet ? må jo åpnes annet sted i sløyfa for at vannet skal kunne renne ut fritt

Lenke til kommentar

Uff kjipt du måtte klippe da. Har mer slange? Er lang nok til å bare kobble på igjenn?

Håper virkelig det funker nesste gang. Men du får god erfaring med vannkjøling nå da.

Bare stå på så blir det..

@ soppen. Ja får håpe den har bra med amper på rails da??

Har en silverstone st1200 men vifta får ikke nok strøm virker det som. Må høre om noen gidder å sjekke den. Eller bare kobble 12v på vifte i den kanskje. Så ha den i andre pc eller selge den. Bytte ut ocz 900w som jeg sleever med det jeg har igjenn av sleeving. Hehe

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Det var det først (eg gløymde å opne tanken), men så opna eg den, og den er rett før valven i loopen, og det hjelpte litt, men ikkje veldig mykje... Uansett hadde eg valven ganske dumt plassert i loopen slik det var no, så eg fekk ikkje tømt mykje via den uansett. :p Får gjere det betre neste gong (i morgon :p).

Edit: Hehe, veit ikkje om du leste lenger oppe turbo, men grunnen til at eg må ta det opp igjen var nettopp slangen - feil type - så den skulle bort uansett. :p

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Fikk min første Rad i går, XSPC RX480. Alt ser greit ut bortsett fra denne bøyen. Kan det være farlig?

Ikke i det heletatt. De der blir bøyd hele tiden.

Blir de det ? Det der er jo selve røret der vannet går. Det er vel helle de finnene i mellom som blir bøyd. Edit: vighi: Ta en lekasjtest, Tror det der skal gå fint ,ser ut som den bare har fått seg en liten smell. Hvis du absolutt ikke liker det kan du jo høre om du får byttet den.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Når eg tenker over det var det vel på grunn av tanken at eg ikkje fekk tømt systemet med drain valven. Eg brukar denne ( http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8716_XSPC-5-25--Bay-Reservoir-aluminium-front.html ) tanken, og om ein ser nærare etter rundt utgangen er det ein halvsirkel rundt den for å forhindre at det kjem ti luft frå øverst i tanken. Ganske genialt eigentleg, men derimot litt idiotisk når ein treng tilgang på luft (for å unngå eit slik vakum). Men det fins vel alltids løysingar på slike problem også. ;)

Lenke til kommentar

Hmm...noen såm vet ca hvordan "strålen" fra mpc655 skal se ut?

litt vansklig å forklare kanskje, men men...

Syns det ser ut som om jeg har dårlig flow, men har jo bare high flow komponenter og er ganske sikker på at all luft er borte.

Strålen daler nesten rett ned på trykksida(i tanken).

Går horisontalt inn på tanken og er maks 1 cm ut fra nippel før det detter rett ned.

Lenke til kommentar

Jupp, skjønner. Men med tank i toppen kan man slippee inn luft der ;)

Eller kutte slange i topen ;)

Mhm. Ja, det er jo ein bay-tank, så den blir plassert ganske høgt oppe uansett. Sist var den plassert i tredje bay, men eg lurer på å flytte den enda eit hakk opp for å sjå korleis det blir mtp fylling. Det blir einast litt vanskelegare å montere slangar til raden i toppen.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Fikk min første Rad i går, XSPC RX480. Alt ser greit ut bortsett fra denne bøyen. Kan det være farlig?

Ikke i det heletatt. De der blir bøyd hele tiden.

Holdt på og knekke i latter når jeg så den bøyen der, skal se noen av de jeg bruker;)

Skal MYE mer til enn det der:)

Den der kan du trygt bruke;)

Er så sikker faktisk at jeg hadde satt den rett i loopen min.

A: Det er VELDIG VANLIG at de blir bøyd:)

Enda mer vanlig at finnene blir bøyd vel og merke.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...