Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Grunnen til at eg valde Monstaen var stort sett anbefalingar frå Soppen og reviews rundt om på nettet. Det skulle ikkje mykje lesing til for å skjønne kva det var snakk om her - ein skikkeleg kraftradiator! Den er liksom dobbelt så stor, dobbelt så tung og dobbelt så stilig som den andre radiatoren eg har. Eg har ikkje fått prøvd den ut noko sjølv enda sjølvsagt (fekk den ganske nyleg), men eg kan godt teste den og komme med tilbakemeldingar når eg er ferdig med bygginga om du vil. :)

Bare husk å rense den. Samler seg mye dritt i en sado-rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo fått masse kobberstøv inni pumpehuset. Det vil jeg tro ikke går så bra.

Hele innmaten er fyllt opp med silikon ;)

ikke vanlig silikon, men thermal conductive silikon beregnet for komponenter og printkort

så skulle vel tro at jeg nesten kan senke pumpene ned i vann :p men litt vanskelig å sjekke innvendig om alt er blitt dekket :)

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Hele innmaten er fyllt opp med silikon ;)

Sikter egentlig til bilde nr 1. Ser ut som støvet kommer nedi der akslingen går.

Det er bare plastikk og pinnen som låser fast keramikk kulen.. denne beveger seg ikke.

impelleren snurrer på keramikk kulen, hvite kulen du ser på toppen i midten av pumpen, keramikk kulen sitter fast, festet med en pinne som går gjennom og ned til bunnen gjennom en gummipakning og metallskive som holder gummipakningen tett og stram, så kobber støvet kan umulig komme seg inn den veien, printkortet inne i pumpehuset er helt dekt til av silikon så noe støv kan ikke kommer seg inn der heller, så det er ikke noe å bekymre seg for :)

Kobberstøv er vanskelig å få fjerna helt :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Var ein tur på Esso i stad. Dei hadde batterivatn på 1l-flasker til 19 kroner, så eg kjøpte tre stk. No er radiatorane reine og fine, så då er det på tide å montere ting skikkeleg! :)

Kvar brukar folk å ha outlet plassert eigentleg? Før pumpa? Etter pumpa? Midt i loopen?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Var ein tur på Esso i stad. Dei hadde batterivatn på 1l-flasker til 19 kroner, så eg kjøpte tre stk. No er radiatorane reine og fine, så då er det på tide å montere ting skikkeleg! :)

Kvar brukar folk å ha outlet plassert eigentleg? Før pumpa? Etter pumpa? Midt i loopen?

Outlet som i drainport? Helt i bunnen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...