Mydog Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp. Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimas Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp. Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimas hvor er du fra ? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp. Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimas hvor er du fra ? Hva mener du? Geografisk? sjekk profilen min Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp. Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimas Ikke like greit å gå for Vapochill når du først skal ha en svær dings stående da? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp. Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimas hvor er du fra ? Hva mener du? Geografisk? sjekk profilen min hvilke hurtigkoblinger skal du ha ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Minhund, den der var jo bare drit rå, du bare må poste temps. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Idle: Skal ha disse her Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Female og Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Male 6 par. Planen er å kunne bytte mellom chillern og rad når jeg skal klokke eller spille, men om chillern ikke bråker for mye så bruker jeg den hele tiden. Temps kan reguleres helt ned til 4 grader på chillern men er vel ikke å anbefale for 24/7 kjøring pga. kondens. @Mr.A Temps, bilder og resultater komme når jeg har alt utstyret. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ikke like greit å gå for Vapochill når du først skal ha en svær dings stående da? Det er vel ikke så enkelt å få tak i de lenger og de egner seg vel ikke til 24/7 oppsett så vidt jeg vet. Vet at man kan bygge selv men det får bli et prosjekt senere. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Idle: Skal ha disse her Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Female og Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Male 6 par. Planen er å kunne bytte mellom chillern og rad når jeg skal klokke eller spille, men om chillern ikke bråker for mye så bruker jeg den hele tiden. Temps kan reguleres helt ned til 4 grader på chillern men er vel ikke å anbefale for 24/7 kjøring pga. kondens. @Mr.A Temps, bilder og resultater komme når jeg har alt utstyret. Mange tilkoblinger er det fra chillern til pc ? Hvilken teknologi bygger chillern på er det endel peltier elementer i denne ? Endret 6. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er gass, peltier i chiller er ikke noe jeg ville valgt. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er gass, peltier i chiller er ikke noe jeg ville valgt. Hvor mange watt - varme klarer den å trekke ut av et system Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er gass, peltier i chiller er ikke noe jeg ville valgt. Hvor mange watt - varme klarer den å trekke ut av et system 395watt står det med anbefalt flow opptil 2500 l/t men vi får se hva den duger til snart Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er gass, peltier i chiller er ikke noe jeg ville valgt. Hvor mange watt - varme klarer den å trekke ut av et system 395watt står det med anbefalt flow opptil 2500 l/t men vi får se hva den duger til snart antar du må ha etpar radiatorer foran chillern for å fjerne varme, chillern holder ikke om en har vannblokker på cpu og sli skjermkort etc Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Avhengig av kapasiteten til chillern går det an å kjøre peltier i tillegg til chillern, men det MÅ bli kondens da Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) antar du må ha etpar radiatorer foran chillern for å fjerne varme, chillern holder ikke om en har vannblokker på cpu og sli skjermkort etc Nja jeg har 3 looper i maskinen, en dedikert på cpu, en på 5970 og en på 2 stk 5870. Har kun tenkt å teste den på CPU-loopen for jeg får ikke tynet mer ut av 5970 enn 1000/1350, core går ikke høyere enn 1000. Men klart er Chillern god og bråker lite så finnes det en storerbror som takler 1650 watt Endret 6. august 2010 av minhund Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Er det noen som vet hva som er inlet og outlet på en Phobya DC12-260? Den slangen som kommer fra radiatoren. Hvor skal den? Jeg er 99,9% sikker på at vannet kommer ut på toppen Nøyaktig hva er det du har kjøpt? Lurer jeg også på? Så da må jeg ha raden/res koblet til på siden? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Men nå er ikke den laget for og holde under romtemp, den er laget for og holde et system ganske nært romtemp. Og jeg tror den der klarer og holde en 980 pluss et par 5870er på en ganske så fin tempratur ja. Skal man ha en chiller som virklig er kald så anbefaler jeg og få laget en som jeg hadde foreks. som gikk ned på -27. Endret 6. august 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Holder på å lager 'sko' til vannpumpen av kobber, planen er å lage hull i plastdekslet fylle opp hele pumpeinnmaten med fyllmasse og litt til og klemme pumpen nedi 'skoen' så fyllmassen får termisk kontakt med 'skoen' Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Gleder meg til og se resultatet idle Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Men nå er ikke den laget for og holde under romtemp, den er laget for og holde et system ganske nært romtemp. Og jeg tror den der klarer og holde en 980 pluss et par 5870er på en ganske så fin tempratur ja. Skal man ha en chiller som virklig er kald så anbefaler jeg og få laget en som jeg hadde foreks. som gikk ned på -27. hva slags kjølemedium er det frem til cpu/gpu evt vann eller gass ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå