Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp.cool.gif

Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimaswub.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vannkjøler, brukes i stedet for radiatorer og kan gi meg mye lavere vanntemp.cool.gif

Kjekt å ha når man klokker og om den ikke bråker mer enn 9 stk 2000 rpm Papst-vifter så kan det hende jeg bruker den til 24/7 oppsett. Skal teste den så snart jeg får hurtig-koblingene og Soppens gamle Dimaswub.gif

hvor er du fra ?

Lenke til kommentar

hvor er du fra ?

Hva mener du?

Geografisk? sjekk profilen minwink.gif

Lenke til kommentar

Ikke like greit å gå for Vapochill når du først skal ha en svær dings stående da?

Lenke til kommentar

hvor er du fra ?

Hva mener du?

Geografisk? sjekk profilen minwink.gif

hvilke hurtigkoblinger skal du ha ?

Lenke til kommentar

Idle: Skal ha disse her Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Female og Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Male 6 par.

Planen er å kunne bytte mellom chillern og rad når jeg skal klokke eller spille, men om chillern ikke bråker for mye så bruker jeg den hele tiden. Temps kan reguleres helt ned til 4 grader på chillern men er vel ikke å anbefale for 24/7 kjøring pga. kondens.

@Mr.A

Temps, bilder og resultater komme når jeg har alt utstyret.thumbup.gif

Lenke til kommentar

Ikke like greit å gå for Vapochill når du først skal ha en svær dings stående da?

Det er vel ikke så enkelt å få tak i de lenger og de egner seg vel ikke til 24/7 oppsett så vidt jeg vet.rolleyes.gif

Vet at man kan bygge selv men det får bli et prosjekt senere. smile.gif

Lenke til kommentar

Idle: Skal ha disse her Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Female og Koolance QDC Extreme Flow No-Spill, Male 6 par.

Planen er å kunne bytte mellom chillern og rad når jeg skal klokke eller spille, men om chillern ikke bråker for mye så bruker jeg den hele tiden. Temps kan reguleres helt ned til 4 grader på chillern men er vel ikke å anbefale for 24/7 kjøring pga. kondens.

@Mr.A

Temps, bilder og resultater komme når jeg har alt utstyret.thumbup.gif

Mange tilkoblinger er det fra chillern til pc ?

Hvilken teknologi bygger chillern på er det endel peltier elementer i denne ?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Er gass, peltier i chiller er ikke noe jeg ville valgt.

Hvor mange watt - varme klarer den å trekke ut av et system

395watt står det med anbefalt flow opptil 2500 l/t men vi får se hva den duger til snartwhistle.gif

antar du må ha etpar radiatorer foran chillern for å fjerne varme, chillern holder ikke om en har vannblokker på cpu og sli skjermkort etc

Lenke til kommentar

antar du må ha etpar radiatorer foran chillern for å fjerne varme, chillern holder ikke om en har vannblokker på cpu og sli skjermkort etc

Nja jeg har 3 looper i maskinen, en dedikert på cpu, en på 5970 og en på 2 stk 5870.

Har kun tenkt å teste den på CPU-loopen for jeg får ikke tynet mer ut av 5970 enn 1000/1350, core går ikke høyere enn 1000.

Men klart er Chillern god og bråker lite så finnes det en storerbror som takler 1650 watttongue.gif

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som er inlet og outlet på en Phobya DC12-260?

Den slangen som kommer fra radiatoren. Hvor skal den?

Jeg er 99,9% sikker på at vannet kommer ut på toppen

Nøyaktig hva er det du har kjøpt?

Lurer jeg også på?

Så da må jeg ha raden/res koblet til på siden?

Lenke til kommentar

Men nå er ikke den laget for og holde under romtemp, den er laget for og holde et system ganske nært romtemp.

Og jeg tror den der klarer og holde en 980 pluss et par 5870er på en ganske så fin tempratur ja.

Skal man ha en chiller som virklig er kald så anbefaler jeg og få laget en som jeg hadde foreks. som gikk ned på -27.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Men nå er ikke den laget for og holde under romtemp, den er laget for og holde et system ganske nært romtemp.

Og jeg tror den der klarer og holde en 980 pluss et par 5870er på en ganske så fin tempratur ja.

Skal man ha en chiller som virklig er kald så anbefaler jeg og få laget en som jeg hadde foreks. som gikk ned på -27.

hva slags kjølemedium er det frem til cpu/gpu evt vann eller gass ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...