Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge jeg vet at det er nok plass til et par forskjellige radiatorer er jeg fornøyd.

Jeg vil tro det er nok om jeg f.eks. har 4-5 cm fra bakkveggen til første skruehull. Regner med det ikke er alt for store forskjeller på dette området.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Det var noe av grunnen til at jeg spurte.

Ellers kunne jeg jo bare gått for avstanden som er på H50, og dermed vært nødt til å lage en helt ny topplate til kabinettet om jeg plutselig skulle finne på å skaffe full vannkjøling...

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Status for vannkjølings prosjektet:

snart ferdig med å pusse radiator kassen. Males på nytt, notis til meg selv -> aldri aldri aldri kjøpe biltema rull igjen.. røyter værre enn en katt :p

så forhåpentligvis kan jeg begynne å putte inn vannkjølingskomponenter imorgen :)

vurderer å lage et vindu i sidevegg for visuell kontroll av lysdiodene på viftestyrings kortene...

Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye som foregår nå. Jeg har litt lyst til å sette opp den gamle vannkjølinga mi, men kjenner at jeg ikke orker mere da jeg har ekstreme problemer med å finne en brukbar plass til radiatoren uten å måtte skjære masse. I tilleg mangler jeg vannblokk til 1366 socket og slanger.

Lenke til kommentar

Eg skulle kjøpe isopropanol i dag, men det var det plutseleg umogeleg å få tak i. Så eg måtte til med noko kondensfjerner. Den skulle innehalde mellom 60 og 100% 2-propanol (isopropanol), så det skulle vel funke?

Ellers har radiator, kjølevæske, SB-blokk og litt niplar og slikt kome i hus. Det einaste eg manglar no er topp til pumpa, noko som ser ut til å ta lenger tid enn eg trudde. Eg har fri heile neste veke, så om det kjem innan då (noko eg reknar med) blir det bygging for fullt den veka! :)

Edit: Haha, eg såg at siste melding var posta før ti i dag, og skulle liksom lage liv igjen i dag, men innan eg fekk posta var tre nye innlegg oppe. Godt jobba! :!:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Idle: Langt ifra feriemodus, er mye som skjer faktisk.

Kommer med en kjempeoppdatering snart, men venter på en godbit i pakken til Hundenmin over wub.gif

Den er på vei over dammen Soppenthumbup.gif er sikkert her på fredagkonservativ_woot.gif

Gleder meg til å se litt bilder og resultater fra deg :)

Lenke til kommentar

Skjer nå litt her ogsåsmile.gif

Endelig er chillern sendt fra Aquatuning, gruer meg til å se hva tollen blir, også bestillt 6 stk av disse Yate Loon 140mm High Speed Silent Case Fan - D14SH-12 - Sleeved til Monsta Lite radiatoren.

Holder også på å bytte ut R2E HK med R3E med EK blokk smile.gif

Jeg har lest en del om den enheten der og folk er visstnok skeptisk til holdbarheten. For det første skal merket være litt sånn cheap i utgangspunktet, og når den brukes til det den er laget for, så blir det mye nedetid. Det er jo ofte snakk om _veldig_ mye vann, som blir varmet opp veldig sakte av omgivelsene.

Her derimot er det snakk om noen veldig få liter vann, som blir varmet opp veldig fort og i lange perioder. Enheten kommer derfor muligens til å kjøre kompressoren veldig mye, sammenlignet med hva den ville gjort i et stort akvarium. I den sammenheng ble det stilt store spørsmål til varighet på enheten og støy.

Jeg var nærmest klar til å kjøpe en, helt til jeg leste alle disse bekymringene. Har perfekt plass til den inne i et skap like ved der jeg sitter, uten bakvegg, så det blir god lufting. Samtidig som jeg kan lukke døren foran, slik at mye av støyen forsvinner. Men orker ikke bruke så mye penger på enheten hvis kompressoren kommer til å gå hele tiden, og enheten er upålitelig.

Men ser veldig fram til en skikkelig test fra noen av dere da ;) Så kan jeg heller revurdere det etter at noen andre har brukt sin en stund.

Lenke til kommentar

Har bare et lite spørsmål her. Hvis man fikser en sølvcoil så trenger man ikke noe annet enn

vann for å unngå alger og slike ting? Er det fakta, eller trenger man andre tilsettinger også?

Vanlig vann og silver killcoil skal være nok ja. Etter det jeg vet i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...