Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Fikk faktisk den ene pakken i dag. Den som jeg har "spurt" om tidligere :D To igjen.

Har et spørsmål om kompress nipler. Skal skrudingsen klemmes mot slangen. slik at du skrur helt til den stopper? Jeg kan nemlig skru helt til den treffer vinkelen (90 graders nippel).

Tusen takk for alt, vannhuer :new_woot:

Kommer til å være aktiv i denne tråden. Har tross alt fått en ny interesse :)

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er diameter på slange å comp nipplene..

Er jo slik att ikke sikkert slangene er 100% rett diameter.

Jeg har brukt BP 7\16"-5\8" comp nippler å tygon sin 7\16"-5\8" slange. Med dem så gikk det om du fikk grep å skru nessten alle helt igjenn. Men du skal bruke litt makt ja. Og somme var det og stremme litt med tang.

Går det for lett kan slangens yttre diameter være for liten.

På min andre maskin skulle slangen være 7\16"-5\8" men det stemmte ikke helt. Den var tjukkere. Så da slipte jeg av litt på skru hylsa eller hva man skal kalle det.. Funka som bare det..

Lenke til kommentar

Hmm. Er det veldig lett å skru den i bånn?? Prøv å feste på en slange og skru helt igjenn. Ha comp nipplen i en blokk res rad der den siter. Så prøv å dra løs slangen.

Kan og prøve om du har mulighet, kobble sammen pumpe res. Og kjør bare dem to for og sjekke om det lekker.

Sånn som de er nå hjelper det ikke å skru i det hele tatt. Det er et hullrom mellom. Får lett til å dra slangen ut av niplen.

Kan prøve å kjøre pumpe fillport (har ikke res), men vil ikke ha noe som sitter litt. Vil ha noe som holder. Ska i tilleg prøve med "rørleggerbånd" for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Det jeg mener med 2x655 :whistle: er at de gir bra ytelse slik som de er.

Liker oppsettet ditt ja :love:

Vurderer faktisk Mips sitt 4-way sett, liker litt at mosfett blokka er for seg selv. Litt mer slanger og nipler...men jeg syns det er litt finere når det er gjort sikkelig.

Eneste jeg mangler nå er sensorer og avlesnings-utstyr samt mdpc-x sleeving rødt, sort og grått er fargene jeg skal ha.

Og noen 45,90 og 180( U ) nipler.

Har ikke bestemt meg for om jeg skal vente til neste gen. med gpu før jeg skaffer vannblokker til gpuene.

Kanskje hvis noen gir meg tilbud på billige 5870 blokker så gjør jeg det.

Har en haug med gult her , men de havner i damas pc :love:

Magro: Tykkere slanger vil jeg si da eller å prøve gjenge-teip.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

@Margo Skulle nessten informert Aqua tuning om dette. Høre om det går annt å få noen slanger som kompensasjon.?? Er litt rart da. Att det ikke er noe press på slangene. Skulle tro det var feil slange eller comp nippler da..

@Soppen. Du har gult ja. Er vel ikke helt vanlig det..

Hun ville ikke likt den lilla typen som jeg har da?? Litt femenin den vel?? :love:

@Margo Skulle nessten informert Aqua tuning om dette. Høre om det går annt å få noen slanger som kompensasjon.?? Er litt rart da. Att det ikke er noe press på slangene. Skulle tro det var feil slange eller comp nippler da..

Hun ville ikke likt den lilla typen som jeg har da?? Litt femenin den vel?? :love:

Lenke til kommentar

Sender de en Mail om det i morgen. Har satt sammen en prøverigg med cpublokk, pumpe og fillport. Skal prøve det i morgen hvis jeg ikke får nye slanger av AT. Man må tenke positivt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...