SilentNET Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg ønsker ikke å være noe surpomp her, men kan det rett og slett være at prosessoren din ikke er stabil på den frekvensen du bruker? Selv om den kommer seg gjennom Prime. Har du prøvd å gå ned i frekvens? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) ikke vær sur da Har fått det stabilt no! greia er at jeg ikke har hatt amd på ganske mange år og i bios er der en del jeg ikke har så god peil på. løsninga blei da øke pci-e volt og nbvolt en del. virker som problemet kom når både cpu og gpu er under hard belastning (og ikke vær for seg). kunne eksempelvis kjøre heaven og prime stabilt hver for seg så testet begge samtidig å det gikk rett vest(nå går det helt fint). Testa og sette motstandene som fulgte med noctua viftene mine mellom viftkontroller og viftene, men de ble bare grisevarme og viftene ville ikke spinne(vil ha ned rpm lavere på viftene enn det kontrolleren kan). Endret 20. juli 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Noen som har erfaring med en slik? Leste en review hos bit-tech.net - frister utrolig å bestille, men ser det er en stund til de har den jeg trenger på lager. Tror jeg uansett skal bestille meg en slik for mitt oppsett, trenger bare mer slange og 2 av disse De 10L med destillert vann jeg kjøpe for en stund tilbake, kan komme til å bli brukt her Endret 20. juli 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Den der likte jeg ja Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Selv 100A burde vel kanskje være kraftig nok til å drive et ganske normalt oppsett. Når man ser på antall liter vann det er snakk om her. Hvis den 500 saken klarte ned til 4 grader. 15-16 grader vanntemperatur er jo supert. Så kan man ha fine 20-24 grader i rommet Da slipper man vel stort sett å bekymre seg for kondens også. Litt avhengig av luftfuktighet selvfølgelig, men. Er det noen vannhuer som har skikkelig måling på vanntemperaturen sin? quad radiator og et ellers standard oppsett f.eks. Ligger det rundt 30 grader eller mindre? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Selv 100A burde vel kanskje være kraftig nok til å drive et ganske normalt oppsett. Når man ser på antall liter vann det er snakk om her. Hvis den 500 saken klarte ned til 4 grader. 15-16 grader vanntemperatur er jo supert. Så kan man ha fine 20-24 grader i rommet Da slipper man vel stort sett å bekymre seg for kondens også. Litt avhengig av luftfuktighet selvfølgelig, men. Er det noen vannhuer som har skikkelig måling på vanntemperaturen sin? quad radiator og et ellers standard oppsett f.eks. Ligger det rundt 30 grader eller mindre? Jeg venter på en temperature sensor G1/4. Den ble sendt i går, så regner med jeg har den til torsdag. Nå vannkjøler jeg bare 1 x GTX480 da, men... kan gi deg celsius på vannet mitt som en indikasjon når jeg har den på plass Lenke til kommentar
X672 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Er det noen vannhuer som har skikkelig måling på vanntemperaturen sin? quad radiator og et ellers standard oppsett f.eks. Ligger det rundt 30 grader eller mindre? Nesten idle (alt-tabbing med Lord of the Rings Online) Rom temp: 26.1C <-- Inne/ute temp måler fra Clas Ohlson kabinett temp: 27.7C <-- Inne/ute temp måler fra Clas Ohlson Vann temp: 29.9C <-- Aquasuite program til Aquastream XT Ultra Watt: 215 (nesten idle) til 280 watt (Lord of the Rings online) <-- PowerPanel program til UPS'en min. (kun pc uten skjermer) specs i sig Endret 20. juli 2010 av X672 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Se der ja! Flotters. Nesten 30 grader vanntemp. Da vil jo en slik water chiller virkelig ha noe for seg. Om man setter den på 20 grader så blir det jo en ganske kraftig forbedring. Og du kjører 9 vifter på din radiator? Kan droppe 9 vifter og en stor radiator du da Og allikevel gå ned 5-10 grader i temp. Minst! Det værste av alt er at jeg har faktisk ganske god plass under pulten min ved pc'n til å plassere en slik chiller. Kan ha dør foran også (men det er åpent bak for lufting og slanger). Det er vel egentlig bare snakk om kvalitet og støy da. Prisene er jo allerede slått fast, de er ikke så ille sammenlignet med en stor radiator + masse vifter. Såfremt greia klarer å holde nede temperaturen når man dumper rundt 1kW i vannet fra 980X, hovedkort og 2/3 stk 480 GTX under load ------- The evaporator is cooled by a Huayi AE1370YZ compressor that's filled with R134a refrigerant. This compressor is rated at 350W, but due to the huge evaporator, the HC-500A itself is rated by Hailea at 790W (enough to cool 1,000 litres of water to 23°C or 500 litres to 18°C). Given that most PC water cooling loops hold no more than a few litres of coolant, the HC-500A can cool a PC far better than these numbers suggest: as low as 4°C. While our HC-500A can cool monster PC (or perhaps two more modest systems), Hailea also makes four lower-rated models, plus a monster 1.65kW model. ------- Dette er vel egentlig spørsmålet. Men siden modellen skal klare 1000 liter vann @ 23 grader så burde vel 1-2 liter vann kunne holde en ganske lav temperatur, til tross for et mye høyere varmeopptak fra komponentene i maskinen. Gjengen klarte jo 4 grader vanntemperatur med sitt oppsett i testen. 2x 480 GTX utvikler selvfølgelig mye mer varme, men målet mitt er jo heller ikke 4 grader da Hadde vært interessant å se en test eller detaljerte spesifikasjoner på den minste enheten for å sammenligne. Om den er mindre, billigere, og lager mindre støy, men samtidig klarer 15-20 grader vanntemp så er jo det kanskje like så interessant. ------- Another positive aspect about the Hailea units is the low noise emission. The smallest unit of the series, the Ultra 300 emits only 20dB of noise and is therefore even more quiet than a standard household refrigerator. ------- Er det 20dB støy mens kompressoren går tror dere, eller er det 20dB ellers og mer når kompressoren går? Jeg kan nemlig leve godt med 20dB støy under full load når jeg gamer eller benchmarker Også skru opp vanntemperaturen = romtemp ellers f.eks. Om det er 20dB støy når kompressoren går og enda mindre til vanlig så er det jo fenomenalt! Det står heller ikke noe om støy på de større enhetene. Men om man klarer seg med Ultra 300 da så er det jo greit. Et virkelig interessant produkt og ikke minst konsept, men jeg føler at jeg trenger litt mer håndfast før jeg vil bruke penger på det. Endret 21. juli 2010 av SilentNET Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hmm, prøver å legge inn bestilling på en chiller men får beskjed om at "I dette landet ingen frakt er tilgjengelig!"?? Sender de ikke til Norge? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Har ei lita krise her Har noen vært borti denne viftestyringen fra Sunbeam? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=92179# ser den er oppgitt 0-12v. stemmer det? den jeg har no går mellom 5-12v og det bråker for mye... evt et tips om en viftestyring som har hele rangen hadde vært fint! Edit: la inn feil link første gang! Endret 21. juli 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
X672 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Nesten 30 grader vanntemp. Da vil jo en slik water chiller virkelig ha noe for seg. Om man setter den på 20 grader så blir det jo en ganske kraftig forbedring. Og du kjører 9 vifter på din radiator? Kan droppe 9 vifter og en stor radiator du da Å bytte ut ein radiator på 5KG med 9 vifter (800rpm) som nesten er lydløs med ein klosse på nesten 19KG og bråker ein god del meir kjem ikkje på tale her the HC-500A is much louder than a well designed standard water-cooling loop, which in of itself should be quieter than a collection of screaming air-coolers. It's hard to quantify the noise that the HC-500A makes, as there are two sources of noise - the compressor and the cooling fan. The latter makes a fairly continuous whooshing noise, so is quite easy to ignore after a while, whereas the compressor bumps and rattles into life every time it starts a power cycle. Ser jo av testen at den er super til OC men når eg nesten aldri OC'er så er det liten vits. Mine minus med HC-500A er - Bråker. - 340-415 watt (min pc har ca.210 watt idle og ca.420 watt 100% load). - Den er stor og tung. - Pris med moms og frakt til Norge så sant du holder på med lite OC'ing. Mine pluss må bli + Super til OC'ing + Pris med moms og frakt til Norge så sant du holder på med masse OC'ing og må ha det kaldt og det beste. Her er mine temps på 100% load (Prime95 og FurMark) med rom temp. på 27.7C, ingen OC. Ser jo at HC-500A hadde knust dette ned i støvlene men når eg ikkje har brukt for bedre temps så ser eg ikkje vitsen. Endret 21. juli 2010 av X672 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 likte softwaren til pumpa di Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 @Mumriken Har to slike viftestyringer å den går helt til 0 ja. Har aldri prøvd å kjøre viftene meget lavt, men tror ikke det er noe problem. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Tnx! Da blir det en slik før jeg blir mentalt forstyrret Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hmm, prøver å legge inn bestilling på en chiller men får beskjed om at "I dette landet ingen frakt er tilgjengelig!"?? Sender de ikke til Norge? Jeg bumper denne. Er det noen som vet om Aquatuning sender til Norge? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Aquatuning sender til Norge. Spørs om det er noe spesielt med den saken der, men det virker ikke logisk at akkurat den chiller saken ikke kan sendes Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Aquatuning sender til Norge. Spørs om det er noe spesielt med den saken der, men det virker ikke logisk at akkurat den chiller saken ikke kan sendes Jeg får i hvertfall den samme beskjeden hver gang jeg prøver, selv når jeg velger PayPal som betalingsmetode først. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) hmm.... In dieses Land ist leider kein Versand möglich! Kan bestille andre ting så det må vær noe med vekt els. Endret 21. juli 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hadde blitt glad hadde jeg fått en slik klump i posten ja:D 22kg bare Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Bestilte en pakke fra Performance-pcs nettopp. Skal betale med "Check/money order". Er det noen som vet hvordan det fungerer? Kommer til å kjøle en I7 920 med EK Supreme LT og to stk XFX HD 5850 med EK-FC5850. Gleder meg til å teste ut vannkjøling for første gang Edit: Gjorde det om til paypal. Endret 22. juli 2010 av Magronmhr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå