Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke til og kjøpe noe blokk til pumpene mine, de fungerer helt fint. Er mange teorier ute og går når det gjelder det med pumpene.

Jeg har kjent ofte på min sin 355 under og den er ikke så varm.

Men som en skrev på XS, det er lett og glemme å sett i o-ringen når man tar dne fra hverandre og kommer det en dråpe nedi motoren så dør den. Og det er lettere og bare skylda på pumpa enn og si man dummet seg ut.

Hvis det hadde vært en feil med selve pumpa så skulle man tro de hadde fikset det, noe de ikke har. Jeg tror ikke på det at de trenger kjøling, men at det kan være noen av pumpene som har en drålig komponent...men det kan skje med alt.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage en kanal inni pumpa som vannet går igjennom så den blir kjølt av uten noen ekstra kjøleblokk, vannet skal jo tross alt igjennom der uansett.

En MCP355 dumper ~3W i kretsen din mot ~500W fra CPU og GPU (avh av oppsett). Sier seg selv hvor fokuset burde være mhp kjølingen... ;-)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å lage en kanal inni pumpa som vannet går igjennom så den blir kjølt av uten noen ekstra kjøleblokk, vannet skal jo tross alt igjennom der uansett.

En MCP355 dumper ~3W i kretsen din mot ~500W fra CPU og GPU (avh av oppsett). Sier seg selv hvor fokuset burde være mhp kjølingen... ;-)

Det er det som er poenget med en eventuell integrert blokk, pumpa blir ikke avkjølt av vannet som flommer gjennom. Pumpa bruker rett i underkant av 20w, og da er det 15w som IKKE dumpes, og som bidrar til at pumpa blir varm.

Lenke til kommentar

Weyh, merker på vannkjølinga at det er sommer. Blir fort en litt svettere CPU tongue.gif

Noe nytt å melde fra landets vasshoder?

Ikke mye nytt her, 4 vannkjølte rigger svetter i varmen er opp en 7-8 grader på alle CPUene.

Håper å få satt inn R3E med EK blokk i spill-PC'n i løpet av uka.biggrin.gif

Lenke til kommentar

Weyh, merker på vannkjølinga at det er sommer. Blir fort en litt svettere CPU :p

Noe nytt å melde fra landets vasshoder?

Litt nytt er det jo, gikk just på fri og har fått nytt hk,cpu og ram som skal bli kjekt å overklokke sammen med 5970 på vann(har nesten ikke testet skjermkortet etter jeg fikk vann på det) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...