idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg går alltid for minimum 25mm tykke vifter og oppover. Litt vansklig på 140mm fronten da som jeg bruker nå:S Jeg syns Koolanze sine gjør en god jobb samt fin pris. Edit: Satan så lei jeg er av og være så sliten som jeg er om dagen. Breida komenterte feilen på en fin måte :!: uhm kunne det ikke stått 1400 da Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Hehe, 1400mm vifte hadde jo vore digg, det! Edit: Forstår deg godt, Soppen. Eg er også litt sånn for tida. Alt er liksom stress... Vil også seie at eg ikkje klarer å la vere å beundre det både du og fleire andre her i tråden gjer her. Alle som spør får hjelp av dei som kan. Det er respekt! Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Legger inn dette her også, Hvis du har lyst til å respondere hadde det vært fint hvis dere gjør det på emnet som er dedikert til dette Hei. Jeg vil bare informere alle her på forumet om at vi holder på å starte opp en ny web shop. Navn og nettadresse kommer da dette er oppe å kjører 100%. Iløpet av de siste årene da jeg har bygget datamaskiner har jeg funnet det meste her i Norge, alt unntatt en ting, kjøleutstyr. Det er ekstremt vanskelig å finne kjøleutstyr, altså vannkjøling, og luftkjøling. Hele prosjektet er i "planleggings" fasen så langt. Vi holder på å registrerer oss som selskap, setter opp nettbutikk og side. og hvis dette blir virkelighet vil vi ha en del "konkurranser" utover høsten (god reklame) hovedsaklig vannkjøling sett og litt vifter å sånn. Vi har allerede kontakt med noen av de største leverandørene på vannkjøling og luftkjøling. Alle er veldig positive så lang. Så det vi lurer på er: -Hvilke produkter føler dere at mangler i Norge? (legg gjerne med en link) -Hvilken leverandører liker dere best? -Liker dere best vannkjøling eller luft kjøling? -Hvor mye vil dere betale for en CPU, GFX, RAM, kjøler? -Hvor mye ville dere betalt for et vannkjøling sett, 240mm RAD, CPU Blokk, 1/2 ID, pumpe og tank. (selvfølgelig med vifter til RAD)? Prinsippet som vi skal holde oss til er; Ha kun noen gode produkter fra noen leverandører, men til veldig gode priser. Ha enkel og god netthandel som er trygg og enkel å bruke. Rask levering. Da vi hovedsaklig satser på kjøleutstyr vil det ikke ta lang tid å få ting sendt. Hva sier dere her på HW? Høres dette interessant ut? Hvis dere lurer på noe, eller skulle ha noen tips er det bare å spørre. Enten her på forumet eller gjennom melding's tjenesten. UPDATE 1 Vi er nå i kontakt med EK waterblocks og det ser ut til at det kan gå fint. Det vi tenker er at i begynnelsen kan vi kjøpe inn bare noen få produkter fra noen kjente leverandører. Eks: 120mm rad 240mm rad og 360mm rad fra EK vannblokker fra EK og Bitspower (fittigs og sånt også) Pumper fra Laing D5 og DDC Reservoar fra EK og XSPC (kanskje radiatorer også, se hvor vi får de billigste, ytelsen er ganske lik) Selvfølgelig gode tubes fra gode leverandører + vannkjølingsveske Vi har ikke planer om å ha høye priser, "ideen" her er å tjene penger på reklameplass på nettsiden, og litt på produktene. Så jeg kan love at vi kommer til å ligge langt under utenlandske priser. (Hvis du regner med frakt og toll og alt) Selvfølgelig kan vi hjelpe de som har lyst på "spesielle" produkter fra noen av våres leverandører, og bestille inn spesielt for dere slik at det blir en bedre pris for dere, mer trygghet da dere handler gjennom en norsk butikk, og raskere service. Håper interessen øker litt og at flere kommer med litt respons, vi trenger all responsen vi kan få. Slik at vi velger de rette produktene til dere! Endret 7. juli 2010 av "Ole-Andreas" Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Breida: Takk for skryten Er en av de tingene jeg prøver og gjøre hver dag, hvis jeg kan hjelpe så gjør jeg det. Vet hvordan det er og sitte i startgropa og jeg husker godt når jeg startet for og si det slik :!: Føler denne siden har blitt slik den burde være Og med en vass-butikk i Norge på vei så ser det bare ut som det blir lettere og bedre angående denne hobbyen. Må bare gi en god klapp på skuldra til de som står bak den butikken. Min daglige bønn i noen år nå ser endelig ut som har blitt hørt Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Legger inn dette her også, Hvis du har lyst til å respondere hadde det vært fint hvis dere gjør det på emnet som er dedikert til dette Hei. Jeg vil bare informere alle her på forumet om at vi holder på å starte opp en ny web shop. Navn og nettadresse kommer da dette er oppe å kjører 100%. Iløpet av de siste årene da jeg har bygget datamaskiner har jeg funnet det meste her i Norge, alt unntatt en ting, kjøleutstyr. Det er ekstremt vanskelig å finne kjøleutstyr, altså vannkjøling, og luftkjøling. Hele prosjektet er i "planleggings" fasen så langt. Vi holder på å registrerer oss som selskap, setter opp nettbutikk og side. og hvis dette blir virkelighet vil vi ha en del "konkurranser" utover høsten (god reklame) hovedsaklig vannkjøling sett og litt vifter å sånn. Vi har allerede kontakt med noen av de største leverandørene på vannkjøling og luftkjøling. Alle er veldig positive så lang. Så det vi lurer på er: -Hvilke produkter føler dere at mangler i Norge? (legg gjerne med en link) -Hvilken leverandører liker dere best? -Liker dere best vannkjøling eller luft kjøling? -Hvor mye vil dere betale for en CPU, GFX, RAM, kjøler? -Hvor mye ville dere betalt for et vannkjøling sett, 240mm RAD, CPU Blokk, 1/2 ID, pumpe og tank. (selvfølgelig med vifter til RAD)? Prinsippet som vi skal holde oss til er; Ha kun noen gode produkter fra noen leverandører, men til veldig gode priser. Ha enkel og god netthandel som er trygg og enkel å bruke. Rask levering. Da vi hovedsaklig satser på kjøleutstyr vil det ikke ta lang tid å få ting sendt. Hva sier dere her på HW? Høres dette interessant ut? Hvis dere lurer på noe, eller skulle ha noen tips er det bare å spørre. Enten her på forumet eller gjennom melding's tjenesten. UPDATE 1 Vi er nå i kontakt med EK waterblocks og det ser ut til at det kan gå fint. Det vi tenker er at i begynnelsen kan vi kjøpe inn bare noen få produkter fra noen kjente leverandører. Eks: 120mm rad 240mm rad og 360mm rad fra EK vannblokker fra EK og Bitspower (fittigs og sånt også) Pumper fra Laing D5 og DDC Reservoar fra EK og XSPC (kanskje radiatorer også, se hvor vi får de billigste, ytelsen er ganske lik) Selvfølgelig gode tubes fra gode leverandører + vannkjølingsveske Vi har ikke planer om å ha høye priser, "ideen" her er å tjene penger på reklameplass på nettsiden, og litt på produktene. Så jeg kan love at vi kommer til å ligge langt under utenlandske priser. (Hvis du regner med frakt og toll og alt) Selvfølgelig kan vi hjelpe de som har lyst på "spesielle" produkter fra noen av våres leverandører, og bestille inn spesielt for dere slik at det blir en bedre pris for dere, mer trygghet da dere handler gjennom en norsk butikk, og raskere service. Håper interessen øker litt og at flere kommer med litt respons, vi trenger all responsen vi kan få. Slik at vi velger de rette produktene til dere! Spørs vel hvem som er målgruppen... nybegynnere og de som er ute etter billigst mulig løsning med grei ytelse. Eller de som er ute etter det beste som er å få tak i som finnes på topp i tester. Noen er ute etter blokker som gir bra kjøling mens andre er ute etter en blokk som passer med design, farge etc. Ofte et spørsmål om leveringstid også... om en nettbutikk i utland har vare på lager, og en må bestille varen i en norsk nettbutikk så kan det gjerne ta tid om denne må produseres først/tomt på leverandørs lager... men ting som slanger fittings pumper tanker viftestyring er vel folk alltid ute etter. Angående radiatorer så er det faktisk endel forskjeller. Det finnes radiatorer som krever trykksterke vifter, radiatorer som har mye motstand i vannkretsen, også finnes disse i highflow. Og disse finnes i mange forskjellige størekser, slim versjon, 120 mm eller 140 mm 1 x, 2x, 3x, 4x, 5x, 3*3 vifter etc. Det virker også som det kommer stadig flere produsenter av vannkjølings utstyr på markedet. Så kan vel ikke forvente for kunder som er ute etter 'ekstremt' utstyr å forvente at dere har dette på lager, så da er det mere et spørsmål om hvor godt leverandør nettverk dere klarer å få på plass. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Du kunne jo hørt med http://www.iwaki.no/ om det var mulig å skaffe RD30 til en noenlunde OK pris - den selges såvidt jeg vet ikke i Europa, så dersom de hadde vært gunstig i pris her, så skulle det ikke forundre meg om du hadde solgt endel til utlandet også. I disse dager hvor man skal ha 3 5870 og overklokka 6-kjerner så er det ikke så ekstremt overkill med en sånn lenger. Thermochill lager GODE radiatorer, uten at noen her i landet gidder selge dem... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Du kunne jo hørt med http://www.iwaki.no/ om det var mulig å skaffe RD30 til en noenlunde OK pris - den selges såvidt jeg vet ikke i Europa, så dersom de hadde vært gunstig i pris her, så skulle det ikke forundre meg om du hadde solgt endel til utlandet også. I disse dager hvor man skal ha 3 5870 og overklokka 6-kjerner så er det ikke så ekstremt overkill med en sånn lenger. Thermochill lager GODE radiatorer, uten at noen her i landet gidder selge dem... tror neppe det er så mange som ønsker å kjøpe denne... Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Eg sit og vurderer Monsta Lite igjen... Hjelp meg, nokon! Eg meiner, prisforskjellen på desse to er jo ikkje såå stor. http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_457_458&products_id=25385 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=458&products_id=27882 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Klart du tar monsta'n! Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Eg vil det! Men... Den skal henge på baksida av kabinettet... Sannsynlegvis med kun èit feste (som i fire skruar), og eg er litt usikker på om det vil holde eller om det kan bli for tungt... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Monsta av de 2 der ja Det er en koselig sussebass, er meget glad i min Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Ja, trur nok det blir den, så lenge den ikkje blir for tung. Ein slik sak veg jo litt... Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Hadde ikke tenkt på at niplene kan ha for lite hull før jeg leste det tidligere i tråden. Er det noen som vet om de jeg har valgt ut i min handlevogn er slik? Link til handlevogn Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Ja, trur nok det blir den, så lenge den ikkje blir for tung. Ein slik sak veg jo litt... Den er ikke så veldig mye større enn vanlige radiatorer, den er halvparten av bredden til "ekte" Monsta etter det jeg husker. Men litt vekt blir det med vann ja:) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Eg satsar på at det går, eg, så får det heller stå til om det skulle bli for tungt. Ein får jo alltids bruk for ein ekstra rad. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) magron: kan tenke meg at de bendene dine er trange, ligner litt på mine. Endret 7. juli 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 magron: kan tenke meg at de bendene dine er trange, ligner litt på mine. Anbefaler du å bytte de ut? Hva er sikrest av "push on" nipler med slangeklemme eller kompress-nipler? Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 Hadde ikke tenkt på at niplene kan ha for lite hull før jeg leste det tidligere i tråden. Er det noen som vet om de jeg har valgt ut i min handlevogn er slik? Link til handlevogn Anbefaler deg i å skifte ut S-FLEX viftene med Scythe Gentle Typhoon 1850rpm, beste 25mm viftene når det kommer til static pressure/lyd ratio. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 er vel lite som slår slangeklemmer på sikkerhet, men det er ikke så pent. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2010 magron: kan tenke meg at de bendene dine er trange, ligner litt på mine. Anbefaler du å bytte de ut? Hva er sikrest av "push on" nipler med slangeklemme eller kompress-nipler? kompress nipler er sikrere, push on nipler må slangen kappes nøyaktig, dyttes helt inn, og trekkes forsiktig litt tilbake/ut for å feste seg ordentlig mener jeg å huske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå