Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

*Quote*

*Quote*

*Og enda meir quote*

for å si det slik havarerer en pumpe har du en til som kan holde vannstrømmen igang til du får slått av maskinen ;)

Sant nok. Men støynivået blir jo også deretter, ein faktor eg gjerne held så lav som mogeleg (sjølv om det er langt ifrå førsteprioritet). Men heilt generelt, pumpe mot pumpe: Kva for ei av 355 og 655 yter best? Utifrå namnet på modellen høyrest 655 overlegen ut, men kan dette målast slik eller er dei sånn typisk gode på kvar sin måte?

Edit: Ok, det vart litt mykje quote... :innocent: *Redigere... :dremel:*

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns 355 passer bra til kabinetter pga. størrelsen :thumbup:

Ikke at 655 er så stor, men den er større.

Mumriken: Det må vi nok se på de testene som er gjort av forskjellige folk for og få det svaret som er sant, men jeg har ikke merket noe på tempen osv. Så utifra egen erfaring så syns jeg begge pumpene er gode kjøp.

Vil ikke si en er bedre enn den andre siden de begge er gode :thumbup:

Men 355 har bedre trykk enn 655 som du sier i innlegget ditt, mens 655 dytter mer vann.

Men blokkene har utviklet seg en god del og generelt utstyret siden vannkjøling kom på banen. :cool:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

for å si det slik havarerer en pumpe har du en til som kan holde vannstrømmen igang til du får slått av maskinen ;)

Dette løser du enkelt med en pumpe som raporterer turtal til viftekontakten på HK. HAr stillt mitt inn slik at PCn slår seg av automatisk dersom pupma stopper.

Lenke til kommentar

Hva er den billigste blokken til HD 5850? Da jeg sier billigste mener billigste blokk som gjør jobben sin :)

Trenger ikke mye bedre kjøleevne enn det luftkjøleren. Den blokken jeg har sett på nå er EK-FC5850.

Hvor mye forskjell er det på kjøleevnen til de dyreste og billigste?

Med det samme jeg skriver her kan jeg ta blokker til prosessoren. Stiller de samme spørsmålene med blokker til prosessoren.

Kommer til å bestille vannkjøling neste gang jeg får lønning. Setter stor pris på hjelpen deres. Det hadde sikkert ikke gått ellers. Stå på!

Tar meg friheten til å quote innlegget mitt i håp om å få hjelp :)

En annen ting: Hvilke vifter er best til radiatorer? Kom meg forslag fra Aquatuning og Microplex/Netshop.

Lenke til kommentar

generell regel er -> har du highflow blokker og radiatorer og det er bare få av disse og ikke noen planer om å legge til flere blokker og radiatorer så gå for 655, har du mange komponenter i kretsen og/eller noen blokker/radiator som ikke er highflow så velg 355. Valget er avhengig av hvor mye motstand vannet møter i kretsen.

Tror ikke det går an å finne ut direkte hvor mye motstand det er i hver enkelt blokk ved typisk flow hastighet. og en må ta med inn i beregningene antall koblinger, vinklede koblinger, antall meter med slange, etc etc

Lenke til kommentar

Dette løser du enkelt med en pumpe som raporterer turtal til viftekontakten på HK. HAr stillt mitt inn slik at PCn slår seg av automatisk dersom pupma stopper.

så om du har jobbet på noe og plutselig slår maskina seg av før du får lagret det du har jobbet på ? ;)

Lenke til kommentar

Hva er den billigste blokken til HD 5850? Da jeg sier billigste mener billigste blokk som gjør jobben sin :)

Trenger ikke mye bedre kjøleevne enn det luftkjøleren. Den blokken jeg har sett på nå er EK-FC5850.

Hvor mye forskjell er det på kjøleevnen til de dyreste og billigste?

Med det samme jeg skriver her kan jeg ta blokker til prosessoren. Stiller de samme spørsmålene med blokker til prosessoren.

Kommer til å bestille vannkjøling neste gang jeg får lønning. Setter stor pris på hjelpen deres. Det hadde sikkert ikke gått ellers. Stå på!

Tar meg friheten til å quote innlegget mitt i håp om å få hjelp :)

En annen ting: Hvilke vifter er best til radiatorer? Kom meg forslag fra Aquatuning og Microplex/Netshop.

Tror du får mer respons om du forteller hvilken type radiator du skal bruke osv.

Lenke til kommentar

så om du har jobbet på noe og plutselig slår maskina seg av før du får lagret det du har jobbet på ? ;)

Nope, den skal gå i dvale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...