Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Syns de stikker alvorlig mye ut bak jeg, dessuten ser det helt forjævlig ut etter min mening på LAN, etc hvor pc'en blir glodd på av folk som ikke har vannkjøling selv. Virker som den brekker av veldig lett og, uansett. Men vet du om det funker å ha en 360 rad på toppen på et 800D fra Corsair?

Det funker men du må enten ha endel vinklet bits eller borre hull til slangen. Vurderte det selv men fant ut at det var enklere å henge en 360 på baksiden, jeg skal ikke ha den med på lan da.:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet om noen _lav_ profil radiatorer helst 1*120 eller 1*120?

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p1710_MagiCool-SLIM-SINGLE-120-Radiator.html

den der har jo lavprofil? får den i 240også

Noen som skulle ha en formening om hvor mange dager/uker ting skal ligge i tollen?

syns det går treeegt!

har du handlet varer for mere enn 1000 kroner må du sende inn fødselsnummer kvittering på kjøp etc, tar 1-2 uker før du får brevet om å komme med fødselsnummer etc så sender du inn og enda mere ventetid.. så isteden kan du sende mail med infoen straks det er ankommet tolllager.. husk å oppgi pakkesporingsnummeret så går det mye fortere... men tar du sjansen på at butikken har oppgitt lavere kjøpesum eller gave så er det best å smøre seg med tålmodighet :p

grensen for forenklet fortolling er at pakkeverdi + frakt er under 1000 kroner.

skulle forøvrig handle noe i en nettbutikk hvor jeg hadde opparbeidet noe bonus og kunne plukke ut et par varer som ikke ville koste noe for meg... gå til kassa og finner ut at fraktkostnaden lå på 400-500 kroner.... momsen koster mere enn hva varene (før rabatt) kostet tilsammen totalt :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Huh.... hva skal de med mitt personnr?

Er det venlig at feks aquatuning oppgir pakkeverdi som lavere enn den er??

ordinær fortolling gjennom posten faq:

Spørsmål 1:

Jeg mener at avgiftsberegningen er feil. Hva gjør jeg?

Svar A:

Dersom du mener at Posten har gjort en feil, kontakt Kundeservice Utland. Stemmer dette, vil vi naturligvis sørge for å rette feilen.

Svar B:

Dersom avgiftsberegningen er feil, men Posten ikke kan lastes for dette, har du følgende muligheter:

▪ Send søknad til ditt lokale tollsted og be om omberegning av avgiftene. Du må sende med tollpapirene som du har fått fra Posten. I tillegg må du forklare hva du mener er riktig avgiftsberegning og vedlegge dokumentasjon på dette.

▪ Du kan også be Posten om å søke omberegning av avgiftene for deg. Kontakt Kundeservice Utland. Se prislisten for Fortolling privat.

Spørsmål 2:

Hvorfor må jeg gi Posten fullmakt til å fortolle sendingen når jeg i andre tilfeller ikke trenger å gi fullmakt?

Svar:

I noen tilfeller har avsender betalt fortollingskostnaden og derved gitt Posten fortollingsfullmakt. Når avsender ikke har betalt fortollingskostnaden overlates denne kostnaden helt og holdent til importør. Det innebærer at når Posten skal fortolle sendingen må vi ha en fortollingsfullmakt fra importør siden vi opptrer på importørens vegne overfor Tollvesenet. Slik fullmakt fremgår av utleveringsbilaget du mottar og må normalt gis første gang du mottar en slik sending fra Posten.

Spørsmål 3:

Hva skjer når jeg gir Posten fortollingsfullmakt?

Svar:

Du gir godkjenning av avgiftsberegningen som Posten har foretatt og samtidig gir du Posten tillatelse til å fortolle dine fremtidige sendinger som kommer med Posten. Fortollingsfullmakten kan du når som helst trekke tilbake, se svar på spørsmål 4.

Spørsmål 4:

Hva skjer hvis jeg ikke gir Posten fortollingsfullmakt eller tilbakekaller denne?

Svar:

Da må du fortolle sendingen selv, fremlegge tollkvittering til Posten og betale prisen for Ekspedisjon egenfortolling, før du får utlevert sendingen. Dine fremtidige sendinger vil da bli lagret inntil du fremlegger tollkvittering til Posten. Vær oppmerksom på at du må betale prisen for Ekspedisjon egenfortolling før du får utlevert sendingen. For detaljer, se priser.

Spørsmål 5:

Hva betyr det når jeg mottar en melding om "ankommet ufortollet sending"?

Svar:

Postens fortollingsavdeling har sendt deg en ankomstmelding for å fortelle deg at det har kommet en sending til deg fra utlandet som mangler tolldokumentasjon/informasjon. Sendingen din ligger på lager hos posten i påvente av en tollbehandling. Det er viktig at du skaffer tilveie det vi etterspør i ankomstmeldingen. Når vi mottar informasjon tilbake fra deg, tollbehandler vi sendingen din og sender den til deg så snart som mulig.

Spørsmål 6:

Hva skjer om pakken min ankommer Norge med ufullstendig tolldokumentasjon?

Svar:

For sendinger som ankommer Norge , hvor Posten ikke kan tollbehandle den pga mangelfull tolldokumentasjon/informasjon, så vil pakken ligge på lager hos posten og du som mottaker/importør vil motta en ankomstmelding. Ankomstmeldingen forteller deg hva du skal gjøre og hvilken dokumentasjon vi krever, for at vi skal få viderebehandlet sendingen din. Når dokumentasjon mottas vil din sending tollbehandles og videresendes til deg iflg vanlig prosedyre - se produktinformasjon under fortolling privat.

Spørsmål 7:

Hvorfor må jeg betale et ekspedisjonsgebyr til Posten når jeg gjør fortollingen selv?

Svar:

Posten må dekke de kostnader vi har ifbm. behandling av alle sendinger, inklusive sendinger til kunder som fortoller selv. Prisen vi tar er den grunnpris som innkreves for å dekke våre kostnader for å utføre lovpålagte oppgaver som bl a: ankomstbehandling, registrering av sendingene og pliktig tollagerregnskap overfor Tollvesenet. Disse lovpålagte oppgavene forsvinner ikke om kunder fortoller selv. Posten gjør ”forenklet fortollinger” automatisk, men når det gjelder ordinær fortolling (vareverdi over kr 1000), der kan man som kunde reservere seg og utføre fortollingen selv.

For at posten kan ha fullmakt til å fortolle varen(e) overfor toll myndighetene for privatpersoner trenger de personnr til folk

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

ok. tungt stoff, men om jeg har forstått det riktig så venter jeg på et brev som skal sendes til tollvesenet eller?

ja hvis verdien er over 1000 kroner eller at det mangler dokumenter fra senderen. vil du ha varen fortest mulig sender du en mail med pakkesporingsnummer, kvittering på handel, visa/paypal eller hva du brukte + person nummer, hvis du ser at varen er oppgitt å ha havnet på toll lager

Lenke til kommentar

Foretar trykktest av manometer og hvor lang tid det tar før trykket faller ved simulering av ørliten lekasje med luft trykk :p

T-kobling manometer bilventil sykkelpumpe og endekobling liten gummislangebit mellom t-kobling og bilventil med compress fitting og slangeklemme over bilventilen :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

tøft idle, post bilder :)

skal ha meg en tur på biltema selv. jakter etter en passende kulventil som drainvalve.

biltema har jo nettside hvor du kan sjekke.

Du finner disse under 'trykkluft'. ikke akkurat kuleventil, men er en drainventil der

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Question:

Denne?

Eller denne?

Eg har høyrt så mykje bra om Swiftech MCP655 (både i denne tråden og andre stader) at eg tenkte eg burde vurdere den, men eg har høyrt mykje bra om Phobya si også, så eg vart usikker... Nokon som har sterke meiningar for kva for ein av dei burde eg gå for?

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

hum, kan ikke uttale meg med bred erfaring akkurat, men er veldig fornøyd med mpc655. justerbar, lite støy(skrur man ned hastigheten er den knapt hørbar), den fikk dytta ut luftbobler mye bedre enn eheim pumpen jeg hadde.

Som sagt så har jeg bare hatt 2 pumper, men mye mer fornøyd med 655 enn eheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...