Breidablik Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Det er nesten så eg får lyst til å kjøpe singel-rads, eg også, og berre plassere ved alle push-vifter som er tilgjengelege. Dei er kanskje ikkje så effektive åleine, men om der er mange nok av dei hjelper det no på. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 Hmm... Har en corsair h50 på vei til meg i posten nå, men lurer på hvilke av viftene mine som vil egne seg best på radiatoren. 2 stk Scythe Slip Stream 1900 rpm i push/pull eller 2 stk Yate Loon D12SL-12D (1350 rpm)? Slip stream viftene pusher absolutt mer luft, men har hørt at de ikke egner seg til radiatorer osv pga dårlig statisk trykk??? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 kan jo såklart prøve begge viftene. Er trossalt ikke så arbeid, men tviler på at du vil få noe mosterkjøling med h50 uansett hvilke vifter du bruker Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 kan jo såklart prøve begge viftene. Er trossalt ikke så arbeid, men tviler på at du vil få noe mosterkjøling med h50 uansett hvilke vifter du bruker Hadde tenkt til å prøve begge viftene, men tenkte jeg kunne spørre her før jeg får den, så kanskje jeg slapp nettopp det Og regner ikke med å få noe monsterkjøling med h50, men regner med at den kommer til å kjøle litt bedre enn den kjøleren jeg har nå, uten å ta så mye plass. Kan også hende at de 2 38 mm viftene blir for store også, det vet jeg ikke før jeg har testa Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 ifølge wiki så skal 38mm vifter være bedre til radiatorer en 25 så hadde nok prøvd med de først Lenke til kommentar
Romis Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 Er en single rad nok til å kjøle en prosessor? Skal ikke klokke den veldig mye. kan godt bruke flere single rads der hvor alle vifte hullene er, men jeg vet liksom ikke hvor mange jeg kan få plass til i et Obsidian 800D tower. Litt hjelp hadde vært greit. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 ifølge wiki så skal 38mm vifter være bedre til radiatorer en 25 så hadde nok prøvd med de først Var det jeg tenkte også, så hvis det blir plass til 2 av dem i push/pull så prøver jeg det først Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 Er en single rad nok til å kjøle en prosessor? Skal ikke klokke den veldig mye. kan godt bruke flere single rads der hvor alle vifte hullene er, men jeg vet liksom ikke hvor mange jeg kan få plass til i et Obsidian 800D tower. Litt hjelp hadde vært greit. Skal vær nok sålenge det ikke er noen blodklokk skal en singel holde greit til cpu. de ferdigsettene til eks corsair klarer jo å kjøle en cpu med litt klokk så vil en singel rad i et custom sett greie det. Vil nok yte bedre enn hvilken som helst luftkjøler. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 For de som lurer på om de skal ha enkel eller to looper -> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=254683 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 noen som vet om noen _lav_ profil radiatorer helst 1*120 eller 1*120? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2010 Interessant lesning idle da stresser jeg ikke med en ekstra loop enn så lenge. Da er det bare å vente på pakkene som har kommet til tollen. hvem skulle trodd at den jeg bestillte 2 uker i forveien fra Tyskland har kommet like langt som den fra ebay som var bestillt for bare noen dager siden(å den måtte jo krysse atlantern). noen som vet om noen _lav_ profil radiatorer helst 1*120 eller 1*120? noe slik feks? http://www.sidewindercomputers.com/swmcqpo12bl.html Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) @Mumriken Noe sånt ja, jeg skulle vell helst hatt en som var 2*120 og enda tynnere. Endret 1. juli 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Tør eg bumpe meg sjølv? Eg har til no sett opp denne (<-- link) handlevogna på Aquatuning og denne (<-- link) på Performance-PCs (det må bli frå to sider, då ingen av dei har alt saman). Dette er då altså ei slags "påbygging" på det eg allereie har. Ok, Performance-PCs-linken verka ikkje. Her er linkar til kvar enkelt ting... Fittings (vanlege) Fitting (45 grader) Fittings (90 grader) NB-blokk SB-blokk Radiator (2 x 140) Kva synast de om oppsettet? Er det noko som kunne/burde vore gjort annleis? Noko som kunne vore bytta ut med noko tilsvarande for å kutte litt ned på prisen? Kommentarar er berre hyggeleg! PS. Angåande fittings er eg usikker på kor mange eg treng, så eg la ikkje inn noko antal på dei enno... PPS. Dersom eg skal ha to loopar kan det hende eg vel å bruke to fargar. Det er grunnen til dei to forskjellige flaskene eg la til. Edit: Korleis eg skal montere alt er eg litt usikker på enno, men her er eit slags bilete som utgangspunkt... Endret 1. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 breida: sida du linker til er: Down for Maintenance ... ikke så lettt og gi råd da Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 Åh, crap. Får håpe dei er oppe igjen i løpet av dagen, då. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 Det var noe jeg kom til å tenke på akkurat nå. Med et Obsidian 800D som har plass til en 360 rad inne i kabinettet øverst, hadde det ikke vært mulig å hatt en 360 rad på toppen også? Eller er det bare tøys å tull, og umulig å sette opp, og ser teit ut og det er ikke måte på? Det hadde vært veldig greit for meg. Kan godt ha en 360 rad på toppen, men IKKE bak. Det ser helt fælt ut IMO. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 syns ikke det ser så teit ut med rad bak pga. det ER baksiden vises ikke så godt mao. Vurderer en 240 bak selv å den kommer knapt til og være synlig. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 Syns de stikker alvorlig mye ut bak jeg, dessuten ser det helt forjævlig ut etter min mening på LAN, etc hvor pc'en blir glodd på av folk som ikke har vannkjøling selv. Virker som den brekker av veldig lett og, uansett. Men vet du om det funker å ha en 360 rad på toppen på et 800D fra Corsair? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 360rad passer i toppen på 800D Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2010 Sikker på at det ikke blir helt rart med 2 360 rads under og ovenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå