Magronmhr Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 Tror faktisk Wiki selger de om jeg ikke tar helt feil. Tror han snakket om det tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Er det mogeleg å koble to pumper og to radiatorar (pluss blokker) i èin loop? Altså f.eks. res -> pumpe1 -> rad1 -> CPU -> RAM -> pumpe2 -> rad2 -> GPU -> HK -> res etc... Eller vil dette berre bli problematisk mtp fylling o.l.? Endret 28. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 Tror faktisk Wiki selger de om jeg ikke tar helt feil. Tror han snakket om det tidligere i tråden. Han sa han hadde et par som han fikk lagd som en kunne få...husker ikke hvem Men kanskje Wiki kunne delt tegninga med de som hadde vært intrisert Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Jepp, det hadde absolutt vore veldig fint *hint, hint* Uansett, eg har til no sett opp denne (<-- link) handlevogna på Aquatuning og denne (<-- link) på Performance-PCs (det må bli frå to sider, då ingen av dei har alt saman). Dette er då altså ei slags "påbygging" på det eg allereie har. Ok, Performance-PCs-linken verka ikkje. Her er linkar til kvar enkelt ting... Fittings (vanlege) Fitting (45 grader) Fittings (90 grader) NB-blokk SB-blokk Radiator (2 x 140) Kva synast de om oppsettet? Er det noko som kunne/burde vore gjort annleis? Noko som kunne vore bytta ut med noko tilsvarande for å kutte litt ned på prisen? Kommentarar er berre hyggeleg! PS. Angåande fittings er eg usikker på kor mange eg treng, så eg la ikkje inn noko antal på dei enno... PPS. Dersom eg skal ha to loopar kan det hende eg vel å bruke to fargar. Det er grunnen til dei to forskjellige flaskene eg la til. Edit: Korleis eg skal montere alt er eg litt usikker på enno, men her er eit slags bilete som utgangspunkt... Endret 29. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 YO, WIKI! Yo, Breida Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 Da ble en i7 920 bestilt for å flashe bios Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) YO, WIKI! Yo, Breida Hehe, you wanna seeell? Endret 28. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hvor er den beste plassen og montere temp sensor? tenker på tanken, men det blir litt tricky siden "proben" på sensor saken er så kort! Gode forslag mottas med takk Idle: drøyt å kjøpe en dyr cpu for og få bruke en svindyr en, men bare å sende den til Ålesund når du er ferdig med den Endret 28. juni 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 Hehe, you wanna seeell? PM Hvor er den beste plassen og montere temp sensor? tenker på tanken, men det blir litt tricky siden "proben" på sensor saken er så kort! Realfags-fyren har nok et svar. (Blitt mye ref til fysikk og kjemi i det siste). Termofysikkens nulte lov sier: En gjenstand som ikke selv kan regulere sin temperatur vil etter hvert få samme temperatur som omgivelsene. Det betyr at selv om proben ikke er lang nok, vil omgivelsene ha samme temperatur som vannet. Ergo, tanken er en finfin plass å plassere sensoren Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hvor er den beste plassen og montere temp sensor? tenker på tanken, men det blir litt tricky siden "proben" på sensor saken er så kort! Gode forslag mottas med takk Idle: drøyt å kjøpe en dyr cpu for og få bruke en svindyr en, men bare å sende den til Ålesund når du er ferdig med den Alltid greit med reserve hw ja Selv om det har vært tilbud fra en i tråden her angående lån av cpu til flashing etter det jeg husker. Endret 28. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Romis Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Er det ikke bare å kjøpe et hovedkort som har mulighet for å flashe med flash dingsebomsen som følger med, da? Du trenger ikke strøm for å gjøre det engang. ( Et eksempel er Asus Rampage III Extreme ) Endret 29. juni 2010 av Romis Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Hø? Du kan ikke bruke et hk til og flashe brikken på et annet hk, da må bios-chippen være uttagbar. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg sier at du trenger den flashbrikken som følger med hovedkortet og putter den bak i en spesiell utgang i hovedkortet som ser veldig likt ut som en USB port, men er litt annerledes. Så holder du inne BIOS flash knappen i 5 sekunder, så har du flasha hovedkortet med seneste BIOS. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Forsto godt hva du ville frem til, men man sparer ikke noe på det heller:P Noe som ikke er på alle hk;) Og er lettere og få solgt en 920 enn et hk også. For hadde det du sier vært vanlig så hadde ikke de fleste passet på og få flashet hket FØR de får 980:) Endret 29. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) kan jo ha det morro med i7 920 griseklokke skiten og ta det 'litt' mere kulig med 980x men realistisk så kjøper jeg vel et simpelt X58 hovedkort og finner noe fornuftig å bruke maskinen til Endret 29. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 finner grisebillige X58 hk så Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Hmm ingen som trykktester vannkjølingsloop med trykkluft ? Luftmanometer ventil pumpe opp trykket til ønsket trykk og la det stå i en tid lekker det synker trykket.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Nei, får vel gå til innkjøp av min første singel-rad. Noen som har greie på hva det biligste man finner nå om dagen er? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2010 Nei, får vel gå til innkjøp av min første singel-rad. Noen som har greie på hva det biligste man finner nå om dagen er? hva skal du kjøle ? er jo sikkert mange av gutta her inne som har singel rad liggende ubrukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå