Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det hadde absolutt vore veldig fint *hint, hint* ;)

Uansett, eg har til no sett opp denne (<-- link) handlevogna på Aquatuning og denne (<-- link) på Performance-PCs (det må bli frå to sider, då ingen av dei har alt saman). Dette er då altså ei slags "påbygging" på det eg allereie har.

Ok, Performance-PCs-linken verka ikkje. Her er linkar til kvar enkelt ting...

Fittings (vanlege)

Fitting (45 grader)

Fittings (90 grader)

NB-blokk

SB-blokk

Radiator (2 x 140)

Kva synast de om oppsettet? Er det noko som kunne/burde vore gjort annleis? Noko som kunne vore bytta ut med noko tilsvarande for å kutte litt ned på prisen? Kommentarar er berre hyggeleg! ;)

PS. Angåande fittings er eg usikker på kor mange eg treng, så eg la ikkje inn noko antal på dei enno... ;)

PPS. Dersom eg skal ha to loopar kan det hende eg vel å bruke to fargar. Det er grunnen til dei to forskjellige flaskene eg la til.

Edit: Korleis eg skal montere alt er eg litt usikker på enno, men her er eit slags bilete som utgangspunkt...

post-157801-1277745436,1133_thumb.png

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Hvor er den beste plassen og montere temp sensor? tenker på tanken, men det blir litt tricky siden "proben" på sensor saken er så kort!

Gode forslag mottas med takk :thumbup:

Idle: drøyt å kjøpe en dyr cpu for og få bruke en svindyr en, men bare å sende den til Ålesund når du er ferdig med den :tease:

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Hehe, you wanna seeell? :innocent:

PM ;)

Hvor er den beste plassen og montere temp sensor? tenker på tanken, men det blir litt tricky siden "proben" på sensor saken er så kort!

Realfags-fyren har nok et svar. (Blitt mye ref til fysikk og kjemi i det siste).

Termofysikkens nulte lov sier:

En gjenstand som ikke selv kan regulere sin temperatur vil etter hvert få samme temperatur som omgivelsene.

Det betyr at selv om proben ikke er lang nok, vil omgivelsene ha samme temperatur som vannet. Ergo, tanken er en finfin plass å plassere sensoren ;)

Lenke til kommentar

Gode forslag mottas med takk :thumbup:

Idle: drøyt å kjøpe en dyr cpu for og få bruke en svindyr en, men bare å sende den til Ålesund når du er ferdig med den :tease:

Alltid greit med reserve hw ja :yes:

Selv om det har vært tilbud fra en i tråden her angående lån av cpu til flashing etter det jeg husker.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg sier at du trenger den flashbrikken som følger med hovedkortet og putter den bak i en spesiell utgang i hovedkortet som ser veldig likt ut som en USB port, men er litt annerledes. Så holder du inne BIOS flash knappen i 5 sekunder, så har du flasha hovedkortet med seneste BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...