tingo Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei, Er det noen butikker i Norge som selger USB-TTL Serial Cable -5V? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei, Er det noen butikker i Norge som selger USB-TTL Serial Cable -5V? Vet ikke, men hvorfor ikke bruke ebay? Dette er da en typisk "Ebay ting" (eller dealextreme ting). Det eneste man trenger er paypal Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Vet ikke, men hvorfor ikke bruke ebay? Dette er da en typisk "Ebay ting" (eller dealextreme ting). Det eneste man trenger er paypal Ebay - jeg har aldri handlet der, jeg er nok ikke en typisk ebay bruker. DX - jeg har ikke funnet den kabelen der, jeg har søkt på litt forskjellig. Har DX denne kabelen altså? Hvis jeg må, så kjøper jeg den fra utlandet. Da gjelder det å finne en butikk som ikke skal ha veldig mye i frakt. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Vet ikke, men hvorfor ikke bruke ebay? Dette er da en typisk "Ebay ting" (eller dealextreme ting). Det eneste man trenger er paypal Ebay - jeg har aldri handlet der, jeg er nok ikke en typisk ebay bruker. DX - jeg har ikke funnet den kabelen der, jeg har søkt på litt forskjellig. Har DX denne kabelen altså? Hvis jeg må, så kjøper jeg den fra utlandet. Da gjelder det å finne en butikk som ikke skal ha veldig mye i frakt. Angående frakt fra utlandet så kommer det veldig an på vekt. Er det en veldig lett vare kan det ofte bli billigere enn norsk frakt. Bestilte engang en usb->ps/2 overgang, den kom på totalt 3kroner og 12øre levert i postkassa. Sendte tre lysdioder til broren min, 13kroner(brev, innenlands). Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Vet ikke, men hvorfor ikke bruke ebay? Dette er da en typisk "Ebay ting" (eller dealextreme ting). Det eneste man trenger er paypal Ebay - jeg har aldri handlet der, jeg er nok ikke en typisk ebay bruker. DX - jeg har ikke funnet den kabelen der, jeg har søkt på litt forskjellig. Har DX denne kabelen altså? Hvis jeg må, så kjøper jeg den fra utlandet. Da gjelder det å finne en butikk som ikke skal ha veldig mye i frakt. Angående frakt fra utlandet så kommer det veldig an på vekt. Er det en veldig lett vare kan det ofte bli billigere enn norsk frakt. Bestilte engang en usb->ps/2 overgang, den kom på totalt 3kroner og 12øre levert i postkassa. Sendte tre lysdioder til broren min, 13kroner(brev, innenlands). Akkurat, og her tror jeg du skal slite med å finne noe bedre en Ebay. Hvis du allerede har handlet fra DX, så skal du ikke ha noen problemer med å handre fra Ebay. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Akkurat, og her tror jeg du skal slite med å finne noe bedre en Ebay. Hvis du allerede har handlet fra DX, så skal du ikke ha noen problemer med å handre fra Ebay. Vel, det er en viss forskjell. DX er en vanlig nettbutikk. Ebay er en auksjonssite, hvor du handler fra mange forskjellige som selger varer (omtrent som finn.no), og du har ingen garanti for at akkurat den selgeren du velger ikke er en svindler. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Akkurat, og her tror jeg du skal slite med å finne noe bedre en Ebay. Hvis du allerede har handlet fra DX, så skal du ikke ha noen problemer med å handre fra Ebay. Vel, det er en viss forskjell. DX er en vanlig nettbutikk. Ebay er en auksjonssite, hvor du handler fra mange forskjellige som selger varer (omtrent som finn.no), og du har ingen garanti for at akkurat den selgeren du velger ikke er en svindler. Joda, du har forsåvidt rett i det, på samme måte som at du kan bli påkjørt når du krysser gata. Risikoen finnes alltid der, men man kan ta enkelte forhåndsregler for å minske den. Ved å krysse gata kan man foreksempel bruke synet, se om det kommer en bil. På ebay kan man se om selger har gode tilbakemeldinger, du handler ikke hos en som bare får dårlig feedback. Skulle man havne utfor en svindler så kan man "eBay Buyer Protection" og paypal dispute som verktøy, har personlig ikke hatt bruk for de, selv om jeg er en aktiv bruker av eBay så ingen aning om de fungerer i praksis. - Kolbjørn Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Til slutt så kjøpte jeg kabelen fra Adafruit. Så spørs det om posten kommer frem med flyproblemene som er nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå