Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter helt utrolig med å binde meg eller å skape forpliktelser

Gjest gutt20

Anbefalte innlegg

Gjest gutt20

Jeg lever (ubevisst) livet mitt etter regelen "Den beste løsningen er den som lettets kan gjøres om".

Jeg har aldri vært i stand til å ha et romantisk forhold siden jeg alltid tenker "hva om jeg ikke liker henne?" etter de fem første minuttene. Det samme gjelder forsåvidt også venner, har INGEN nære venner, men masse venner/veninner som jeg snakker med fra tid til annen. Samtidig unngår jeg så langt det er mulig å forplikte meg til oppgaver osv i privatlivet. Jeg får til og med en bedre følelse i kroppen av å slutte i en jobb enn å begynne i en ny.

Samtidig som om jeg er en oppegående person som faktisk har hele livet forran meg, og kan gjøre hva faen jeg vil bare jeg klarer å engasjere meg føler jeg at jeg er på vei til å bli en taper. Har ikke lyst til å jobbe i 'tradisjonelle' jobber som ingeniør, elektriker, advokat osv. Føler at samfunnet hjernevasker folk til å arbeide som maur, og at det skapes kunstige behov som de fleste mennesker higer etter, og får glede av å oppnå.

Noen som har tips? Lay it on me.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bare må lære deg til å ta sjanser, noen ganger tenker du for mye. Ikke tenk så mye på om du ikke kommer til å like henne osv.. Det blir litt sånn, hvis du ikke har ett problem, så ikke tenk ut ett problem i ditt eget hode. Ikke la tankene dine ødelegge ett potensiellt forhold. Det blir litt risk vs reward, hvis ikke du er villig til å risikere noe vil du heller aldri vinne noe.

Angående livet så kan jeg si, studer noe du virkelig har lyst til, gjør noe du virkelig har lyst til, noe som gir deg noe annet enn bare lønn. Hva dette er får være opp til deg og bestemme, for meg er dette å studere psykologi på fritiden/søke meg inn på årstudium psykologi og studere for å bli personlig trener, samt studere og forstå sosial dynamikk på egenhånd. Hvorfor? fordi da forstår jeg meg på andre mennesker og kan gi de noe av verdi.

Endret av aritalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...