Gå til innhold

Kontor-PC til foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som emnetittelen hinter om trenger jeg hjelp til å finne deler til en ny pc til foreldrene mine.

Denne skal i hovedsak brukes som kontormaskin,

men siden de begge har oppdaget gleden ved bruk av digitalkamera og enkel bildebehandling på pc, må den være i stand til dette også.

Er ikke snakk om avansert redigering, og den kommer overhodet ikke til å bli brukt til spilling, annet enn enkle flash-baserte spill når barnebarn er på besøk.

Trenger så hjelp til å sette sammen et komplett oppsett, minus tastatur, mus og skjerm, billigst mulig. (Helst under 4000,-).

Har ikke fulgt med i det hele tatt på hardware-fronten i det siste, så føler meg ikke i stand til å gjøre dette selv for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne skulle dekke behovet ditt. Kommer på totalt 3724,- hos Dustinhome.no

Du får for dette:

- en rask 3 kjerner i fra Amd

- 4 gb med DDR3 ram

- 1 tb hdd

- Et ok kabinett i fra Antec

- En veldig bra strømforsyning i fra Corsair

- Et hovedkort med integrert grafikk kraftig nok til å spille av hd filmer.

Jeg bygde et tilsvarende oppsett til mine foreldre til jul med en to kjerner istedet (de bruker maskinen kun til å surfe, se på bilder og litt office arbeid)

Hvis du ønsker å komme lengre ned i pris så er det penger å kutte på en tregere prosessor, mindre disk eller et billigere merke på strømforsyningen. Å gå mer ned i ram så mister du mye ytelse og i kabinett så er det ikke så mye mer å spare ift kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...