StreakingCaddis Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Etter å ha lest de siste omtalene til Amentio.no i prisguiden, lurer jeg på om de har trøbbel for tiden. Jeg vet hva service og kundebehandlingen er (arbeidserfaring), og det jeg har fått derfra har overhodet ikke holdt mål. Her er saken min: Jeg bestilte for 2 uker siden en harddisk til omkring 1200 kroner. Lagerstatusen sa at de hadde massevis på lager (100+ da jeg bestilte). Så går det en dag...to dager..og for hver dag, flytter de antatt leveringsdato én dag frem. Etter 3 dager kommer det en pakke på døren fra Amentio. Jaha? På Amentio.no står det at varen min ikke er sendt. Dessuten har jeg ikke betalt et rødt øre. Utenpå pakken står mitt navn og min adresse. Når jeg åpner pakken, ligger det TO harddisker der - to billige harddisker jeg overhodet ikke har bestilt. Jeg sjekker følgeseddelen som ligger i esken, og der står det selvsagt et annet navn. Greit, Amentio har levert feil harddisker. Jeg har ikke betalt et rødt øre. Jeg sender dem derfor en mail om dette sporenstreks, men får ikke svar på denne etter å ha ventet noen dager. Derfor ringer jeg dem, og den mildt sagt vanskapte "kundebehandleren" jeg snakker med da kommer ikke med noen løsning overhodet, men lover meg at han skal sende meg en e-post med info om hvordan saken skal løses. Denne mailen har jeg ikke fått, og det er idag gått en uke siden jeg snakket med vedkommende. INGENTING HAR SKJEDD SIDEN. Hva skjer så: Den 27/03 får harddisken jeg faktisk bestilte status som levert på kontosiden min på Amentio.no. Bankkontoen min er i tillegg belastet. Men varen er absolutt ikke levert. Derfor ringer jeg Amentio idag, og spør (vennlig, utrolig nok, selv om jeg begynner å bli rimelig irritert) om hva som foregår. "NEI, DET KUNNE IKKE HAN SVARE PÅ", men han skulle prøve å purre på returavdelingen. Veldig betryggende, nå fikk jeg virkelig følelsen av at det er vann på mølla!! :-( ------------- Nå er jeg rett og slett dritt lei av dette idiotiet. Er det noen her som har opplevd noe lignende og har tips til hvordan jeg kommer enklest mulig ut av det? Endret 31. mars 2010 av HHalling 1 Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hadde selv problemer da jeg skulle bruke angreretten på et headsett. Sendte dem noen mailer i starten, men ga etter hvert opp. Først et halvt år senere fikk jeg svar etter nok en klagemail. Da hadde jeg jo gitt opp hele greia, og har lært min lekse. Amentio er ofte den billigeste løsningen, men "tough luck" om du ikke får det du skal ha eller ønske å returnere noe. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Hehe... Denne historien sjokkerer meg ikke akkurat etter en selvopplevd garantiretursak jeg hadde. De eier ikke noe som kan kalles et system eller kontroll. Endret 5. april 2010 av Ninjahamster 1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. Tror ikke det - det har visstnok blitt mye feil etter at de byttet system. Lagerstatuser som ikke stemte m.m. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg vil bare fortelle om min opplevelse med Amentio rundt påsketider. Bestilte 3 produkter, 2 var på lager, 1 ikke. Det som ikke var på lager fikk brått i dag utsatt levering til 20 April. Sendte en koselig mail og lurte på om de bare kunne sende de 2 andre varene så lenge, og de er allerede sendt til meg Alle 4 epostene jeg har sendt med de har blitt besvart i dag på under en halvtime.. Bare litt skryt Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. Tror ikke det - det har visstnok blitt mye feil etter at de byttet system. Lagerstatuser som ikke stemte m.m. Husker godt hvordan komplett.no sleit også etter de fikk de nye plukkerobotene. Folk ventet ukesvis på produkter og tjenester. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har aldri hatt problemer med amentio. Det er nok som du nevner skjedd en feil som vil bli rettet opp. Tror ikke det - det har visstnok blitt mye feil etter at de byttet system. Lagerstatuser som ikke stemte m.m. Husker godt hvordan komplett.no sleit også etter de fikk de nye plukkerobotene. Folk ventet ukesvis på produkter og tjenester. Minnes det - men dette er visstnok noe som har vart siden de byttet i tidlig 2010 - komplett var nok raskere enn Amentio med å rydde opp. Lenke til kommentar
StreakingCaddis Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Oh yes.. Nå har det gått en del uker siden jeg startet denne tråden, og jeg har ennå ikke hørt noe mer fra dem. Hverken per mail eller telefon. Jeg har ringt dem noen ganger, men det skjer ingen verdens ting. Hva skal jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jaha, Betstilte denne Hardisken derfra i forrige uke. Ingen problem, den kom etter 3-4 dager. Bestilte den med faktura, så har ikke betalt den enda engang. Det er første gang jeg kjøper noe derfra, og er veldig fornøyd. Men har du ikke returnert varen om den var feil? Tror du må gjøre det. Det fulgte med returskjema og og sånn lapp til å sette på returpakke med den som jeg fikk Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Bestilte en bærbær pc for litt siden derfra og måtte få utsatt fakturaen min. Ikke noe problem og varene ble forøvrig raskt levert. Kommer garantert til å handle fra dem igjen. Jeg ville sendt dem en ny e-post. De var trege med å svare meg også ift spm angående fakturaen, men fikk svar med en gang jeg purret på dem. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Reagerte litt på at de varene jeg bestilte var 100+ på lager, dagen etter står 2 av dem i rest. Ringte inn dit og fikk sendt det som ikke var restet. Syns kundeservicen der var bra, men selve sendingen tar for lang tid da de ikke har lager selv. Neste gang jeg har det travelt med å få noe blir det butikk eller komplett:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå