NilsJohan Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har en XPS M1210 som nå er omtrent 4 år gammel. I går ble skjermen svart mens jeg var på Skype, så fikk jeg tilbake skjermbildet i dårligere oppløsning (antar at PCen 'skiftet til VGA rendering). Da jeg prøvde å restarte sluttet Windows-installen å fungere. Etter dette har jeg sett vertikale striper i bootup, i farger på bootup screen, men i form av utropstegn i 'DOS'. Når jeg kommer til Windows XP loadingen blir stripene borte (regner med den da skifter til VGA igjen). Et par ganger har jeg ikke fått noen striper osv og PCen har gjenkjent skjermkortet en liten stund i Windows før skjermen blir svart igjen. Det virker ikke som skjermkortet fungerer bedre når det er kaldt (fungerte ikke i dag morges, men fungerte litt i går selv om PCen da hadde kjørt noen timer). Det skal nevnes at min mistanke er at skjermkortet har blitt skadet pga varme, men vil gjerne prøve alt før jeg gir opp PCen. Har reinstallert windows med nye skjermkortdrivere og flashet BIOSen på hovedkortet. Har hørt det går an å flashe BIOSen til skjermkortet, men klarte ikke å finne ut av dette. Lastet ned NVFlash, men fant ingen imagefiler med BIOS til Geforce Go 7400. Nå viser kortet seg i device manager, men med et utropstegn ved siden av. Kan ikke bruke kortet til noe (ie kan ikke kjøre med høyere oppløsning enn 1024x768 og ingenting er hardware akselerert). Noen som har forslag om hvordan jeg kan flashe BIOSen eller andre løsningsforslag? Er klar over at grafikkortet sannsynligvis er tapt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå