Gå til innhold

Vista --> 7 --> Vista?

Vista eller Windows 7?  

10 stemmer

1. 1. Skal jeg beholde Windows 7, eller gå tilbake til Vista?

• Beholde Windows 7!
    • Gå tibake til Vista!
      0

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en bærbar pc i fjor, der fulgte Vista med. Nå i høst så kjøpte jeg Windows 7, og installerte det på den pcen og noen andre. Nå vil jeg ha tilbake gode gamle tullete Vista!

Jeg installerte Windows 7 på en partition, kan jeg da bare slette den partitionen eller må jeg reinstallere hele Vista?

Jeg vil ha Vista tilbake fordi at jeg mistet mangfoldige GB på harddisken da jeg installerte 7.

Jeg ligger ved en avstemning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjetter på at du ikke mistet flerfoldige gigabytes når du innstallerte windows 7, men at du har en gammel vista partisjon som ligger låst på harddisken nå. Last ned gparted live cd eller formater den gamle vista partisjonen med den innebygde diskbehandleren i win7.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en bærbar pc i fjor, der fulgte Vista med. Nå i høst så kjøpte jeg Windows 7, og installerte det på den pcen og noen andre.

Brukte du samme lisensnøkkel på flere maskiner. I tilfelle er dette brudd på liesensbetingelsene (forutsatt at du ikke har kjøpt en vbedrift volumlisens). Bruddet medfører også at du avinstallere på alle maskiner bortsett fra en. Dette helt uavhengig av hva avstemmingen tilsier.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en bærbar pc i fjor, der fulgte Vista med. Nå i høst så kjøpte jeg Windows 7, og installerte det på den pcen og noen andre.

Brukte du samme lisensnøkkel på flere maskiner. I tilfelle er dette brudd på liesensbetingelsene (forutsatt at du ikke har kjøpt en vbedrift volumlisens). Bruddet medfører også at du avinstallere på alle maskiner bortsett fra en. Dette helt uavhengig av hva avstemmingen tilsier.

Installerte på 2 pcer. Den ene installerte jeg det på som partisjon, mens den andre oppgraderte jeg. Den som jeg oppgraderte skal få være Windows 7, mens den som jeg installerte som partisjon skal tilbake til Vista. Jeg hadde Linux Mint på den pcen som partisjon også, men den partisjonen slettet jeg, og da var det tilbake til Vista.

Er det det samme jeg skal gjøre nå også?

Lenke til kommentar

Men kjære deg. Hvorfor ikke bare slette vista partisjonen i stedenfor w7 partisjonen.

Da han også kjøpe en lisens til. Kun en maskin pr lisens når det gjelder operativsystemet.

Nå går du ut i fra at han har oem lisens som han forsøker å bruke på flere maskiner. Han sier at han oppgraderte den ene. Noe som er noe helt annet. W7 ble lagt inn som egen partisjon på den andre maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...