abene Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Victorinox Secure er en lommekniv som inkluderer en minnepinne med sikkerhet som førsteprioritet. Les mer Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Bra gjort å ikke nevne MacGyver en eneste gang i artikkelen Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 "Agent, commit these files to memory. This Swiss Army knife will self-destruct in 10 seconds". Så nå kan man ikke *bare* bryte seg inn i den skjulte "vulkan-basen" til en ond, megalomanisk diktator/hersker med bare lommekniven... man kan i tillegg få uploadet en hjemmesnekret virus til nettverket i basen som tar ut hele rakettprogrammet hans i samme slengen! Sweet! Men seriøst: Artig at både innebygd CPU og minnechip destrueres/brennes når noen prøver å fysisk "åpne" den. Har sett at denne metoden har blitt brukt en del andre plasser, men sjeldent på noe så "lite". Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Må ha. Har alt som flyter rundt i jakkelomma uansett, men samlet i en herlig liten pakke. Hjemmesiden nevner også at det er penn i denne. Ser ut som det er nøkkelring på den også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Første jeg tenkte når jeg leste "Victorinox Secure er en lommekniv som inkluderer en minnepinne med sikkerhet som førsteprioritet." var at sikkerheten lå i "prøv å ta den fra meg" Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Er det ikke en viss fare for at man knekker minnemodulen i den kniven, hvis man må ha hele vekten av kniven hengende bak når plugger inn?. Jeg satser på at de har testet dette, men jeg er alikevel skeptisk. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Det er lite sansynlig, den ser ut til å være konstruert for å tåle en fysisk smell. Fingeravtrykk avlesning er egentlig bare tull å ha på en slik, det er lettere å knekke enn en 8-16 lang string med alfanumerisk kode og spesialtegn som nøkkel for AES256 kryptering av hele volumet vil være mye tryggere. LED var en veldig god idè å ha på en slik må jeg si. En slik og en rull gaffa så er man klar til å takle hva det skulle være. Lenke til kommentar
master air Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Bare jeg som er veldig skeptisk med tanke på fuktighet? Alle mine swiss army knives har en eller annen gang falt i vannet. De har også blitt vasket opp. Min nåværende med barometer og termometer har klart seg overraskende bra, men det er ikke like mye elektronikk som på denne.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Denne minnepennen ser ut som den er fullstendig innkapslet i gjennomsiktig hard plast (polykarbonat?) med kun USB kontaktene bare, så den vil ikke ta skade av å dette i vann. Sansynligvis heller ikke saltvann, selv i flere timer. LED'en er også hardfør, og vill heller ikke svekkes av vann. Batteriet som driver LED'en blir sansynligvis det svakeste punktet. Temperaturmessig vil komponentene overleve ca -30C til 80C, muligens til og med -50C til 90-100C om de er ekstra hardføre. Elektronikk er overraskende hardfør så lenge de ikke utsettes for fuktighet eller ekstreme temperatursvingninger mens de er i bruk. Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 tror ikke macgyver kommer forbi toll med denne (sikkert derfor han gjemte seg i en kiste i en lastebil) ser også ut som den har fingertrykk avleser Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 lommekniv me allt muli rart og mobil med allt muli rart, venter på en hybrid rambo telefon jeg da;D DET hadde vert noe;D Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Litt dumt å ikke få lov til å ta med seg ombord i et fly da Men mobiltelefon med utfellbar lommekniv var en interresant idè. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Dette er da ikke noe nytt. Vi vet da alle at Clas Ohlson har minnpenn på absolutt alle produktene de har i butikken. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hadde ikke Clas ohlson en termos med minnepinne? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 GullLars(3716) 19:09, man 5.apr: "Litt dumt å ikke få lov til å ta med seg ombord i et fly da ..." Selvsagt kan man ta den med på fly. Knivbladet er kortere enn 6 cm og ikke låsbart i åpen stilling. Kilde: http://www.flypassasjer.no/article16032.ece#16 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hadde ikke Clas ohlson en termos med minnepinne? Mener å huske det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå