sturla72 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei. En kompis har kjøpt Win7 fra komplett. En OEM lisens. Før jeg begynner å installere for ham tenkte jeg at jeg skulle snakke med "dere" først. Hvordan er det med OEM lisensen? Er det noe jeg må tenke på? Lar den seg installere som "normalt"? Hva er OPK (OEM preinstallation kit)? Trenger jeg den for å installere på maskinen hans? Tørr liksom ikke bryte forseglingen før jeg får klarhet i dette. Noen som har installert OEM versjon av Window 7 her :-) ? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 OEM betyr med få ord at den første maskinen du installerer det på er den eneste maskinen du har lov å installere det på. Enda enklere: Lisensen er låst på hovedkortet i den maskinen du først installerer det på. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hva er OPK (OEM preinstallation kit)? Det er jo enkelt å finne svar ved å søke: "The Windows OEM Preinstallation Kit (Windows OPK) is a set of tools and documentation that support automated installation and customization".Dette brukes av bedrifter etc som skal installere et stort antall maskiner. Altså ikke noe du trenger. Vil anta at svært mange, kanskje de fleste, bruker OEM versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå