Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stemmer i stillhet

SpeekoN

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn att jeg hører stemmer,selv når det er total stillhet rundt meg.

Om jeg legger meg om natten, er hjemme alene, og lukker øynene, er det som om noen står over meg og hvisker til noen.

Selvfølgelig er det ingen der når jeg åpner øynene, men jeg, som har slitt med å være mørkredd siden jeg ble født, føler altid att det er noen i nårheten.

Hver gang det er mørkt, og jeg er alene, tror jeg att det er noen i skyggene.

Jeg har jo kommet meg over att det er "monstre" som ligger og venter på å ta meg, men nå har det eskalert seg til att ejg ser for emg att det er mennesker i skyggene.

Og alle hviskrer.

De få gangene jeg har prøvd å høre etter, så får jeg med meg att de snakker om noe som har skjedd dagen før. Det er som om stemmene er hukkommelsen min som snakker.

Er dette normalt, eller bør jeg oppsøke hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, såpass skjønner jeg jo.

Men det jeg mener er ikke figurer, slik som du nevnte, men det er følelsen.

Det er ikke noe jeg ser, det er ting jeg hører, samt et nærvær som jeg føler, og er ekstremt u-behagelig.

Lenke til kommentar

Alltid hatt det sånn, eller er det noe som har kommet i det siste? f.eks etter en traumatisk opplevelse? Det du beskriver virker jo som en slags psykose-tilstand, som du kan lese om her http://www.nettpsykologene.no/psykoser.htm

Stemmene er nok bare tankene dine, som delvis lever sitt eget liv(hvilket jo er helt normat), og som kommuniserer med deg på en måte som du oppfatter som at noen utenfor visker det til deg.. Med mindre du tror på andre alternative/overnaturlige forklaringer da.. :)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Er nokk noe jeg har levd med hele livet

Etter att jeg leste linken, så tror jeg nokk att det er en slags psykose, og jeg skal oppsøke psykolog/psykiater snarest =)

Og nei, alternative og/eller overnaturlige forklaringer har jeg lite tro på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...