Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler at tenåringslivet mitt er kjedelig, sliter med tanker.

Gjest 15år

Anbefalte innlegg

Gjest 15år

Jeg har lite venner, livet mitt blir styrt av horomoner/muskler og sunn mat og jeg er heller aldri ute.

Slik kan jeg beskrive livet mitt. Hver helg når jeg går inn på facebook kan jeg se en eller annen venn ute på fest, dritings bilder på facebook og ser ut som de har det gøydt. Mens jeg, ja.. hva skal jeg si, livet mitt består av å være best i idretten jeg går på, må spise sunt og/ellers er jeg inne.

Jeg har nettopp slått opp med eksen, jeg husker at vi avogtil kunne finne på noe kjekt i helgene, men nå er det ingenting. Jeg har kommet inn i en ond sirkel, jeg må være best, jeg må være sterkest, jeg må ha diggest kropp. Dette går imot meg, jeg har på en måte "Spiseforstyrrelser", men ikke at jeg skal være tynn men svær.

Jeg går på en skole med lite elever og jeg er sjefen i vennegjengen. Men blir aldri inventert ut eller ingen spør om de skal være med meg i fritiden. Jeg har også uvanelige intereser.

Jeg er ikke den personen som ikke har opplevd noe, har hatt sex, dop, røyket, snust, drikket osv men føler at livet er så forbanna kjedelig. Eneste gangene jeg virkelig koser meg er på treningene, men når jeg ikke er på treninger kjeder jeg rasen av meg.

Hvorfor skal det være slik?

En fortvilet gutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du trives med idrett, og trening hva med å "mix it up" litt og ta opp en idrett som er lag fokusert, og helst en der jenter deltar også. Så møter du helt sikkert ei jente og gutter, med samme tanker og interesser.

Dreiv med kroppbyggen selv, og kan fortelle deg at det er viktig å variere treningen ellers vil du treffe "veggen". Kan jo trene på studio 3 ganger uken, og annet 2 ganger? f.eks? Dette gjorde jeg, deltok i et svømmeklubb.

PS

tviler sterkt på du er "sjefen i vennegjengen" når du ikke blir invitert. Det er nok et forvridd syn du har på dette. Er ofte vanlig blandt folk som tror de er bedre enn andre.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jeg har kommet inn i en ond sirkel, jeg må være best, jeg må være sterkest, jeg må ha diggest kropp. Dette går imot meg, jeg har på en måte "Spiseforstyrrelser", men ikke at jeg skal være tynn men svær.

Ta dette alvorlig; du holder på å innse at det ikke er bra, og det er første steget på veien mot å bli bedre. Desto tidligere du får tatt tak i dette desto bedre vil det gå fremover.

Ta kontakt med en voksen person du kan stole på og fortell at du sliter litt med dette. Det hjelper mye bare å bli hørt.

Lenke til kommentar

Synes det er viktig å kunne koble av av idretten!

Selv trener jeg 15t i uka. Driver med lagidrett, og er kaptein på laget, så når det kommer til å prestere er presset muligens enda større. (Du svikter ikke bare deg selv, men også alle på laget ditt.)Det betyr deriomt ikke at jeg aldri kan feste/ha det gøy med venner!

Er ikke noe galt i å ta seg en fest i ny og ne, så lenge du ikke skal på trening dagen derpå.

Når det kommer til din 'posisjon' i vennegjengen, kan det godt være at du er 'sjefen'. Men det er ikke 'sjefene' som er 'populære' i det lange løp. Skal du overleve, må du være primusen. Du må ta initiativ!

Du må være den som arrangerer ting! (paintball, lan, fest, besøke det lokale shoppingsenteret, bowling, filmkveld, whatever)

Og ja, som alt annet så tar det tid. Selv om du arrangerer filmkveld en fredag, betyr ikke det at alle vill be deg ut på ting etterpå. Du må kanskje arrangere ting i flere uker, ja kanskje måneder!

EDIT: Kan også nevne at det ikke er noen som liker de som er opptatt av å være best, ha diggest kropp osv. Det du BØR være opptatt av er at ANDRE skal føle seg best, ha det kjekkest når de er med deg!

(JA, jeg har vært på fest i dag, og er fremdeles litt brisen, så evt skrivefeil får dere bare drite i!)

EDIT 2: Kan nevne at alderen er 15 år :)

Endret av Badtothebonenot
Lenke til kommentar

hm..hva med nye interesser? du kan begynne å spille et instrument? Hva med en ungdomsklubb om det finnes? eller engasjer deg i f.eks. røde kors ungdom, amnesty, changemaker, en frivillighetssentral? da møter du trolig mange nye mennesker.

oppfordrer deg i likhet med Jann - Ove til å ta kontakt med en voksen person du kan stole på om spiseforstyrrelsene. Ta kontakt med fastlegen eller helsesøster om du ikke ønsker å snakke med venner og familie. Du kan også ta kontakt med ROS (Rådgivning om spiseforstyrrelser) direkte på telefon: 948 17 818 eller e-post: [email protected]. Det er bra du tar fatt i det allerede nå.

http://www.ung.no/spisef/1829_Gutter_og_spiseforstyrrelser.html

Ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar

Hvis du sitter å venter på å bli invitert med på ting tror jeg du venter forgjeves. Vis litt iniativ du og, så skal det nok gå bedre :) Inviter deg selv med på ting, og arranger ting selv som du inviterer folk på.

Og lykke til med det andre. :) Føler jeg er oppe i noe av det samme selv. Er blitt sånn at jeg lever for å bli bedre.. Kan ikke gå en uke uten trening feks, for da føler jeg at jeg faller tilbake. Mer muskler, mindre fett og bedre resultater på jobben og idretten jeg driver med. Mas mas mas mas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...