o0 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg pleier å drikke en drink som heter "sur fot". Den er kjempegod, og jeg vil prøve å lage den selv... Men jeg klarer ikke google oppskriften! Finner ingen plass. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) 4 cl vodka 2 cl sourmix is fyll opp med Sprite/7up Highball-glass. Eller, i riktig oppskriftsrekkefølge: Fyll et Highball-glass med is. Tilsett deretter 4 cl vodka og 2 cl sourmix, og fyll opp med Sprite/7up. Endret 31. mars 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
o0 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 takk skal du ha... jeg mener å smake litt jägermeister oppi der og, kan hende jeg tar feil Lenke til kommentar
o0 Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 jeg prøvde din oppskrift og tilsatte 2cl jäger, da smakte det litt mer "sur" fot Kanskje det ikke er riktig ifølge oppskriften men det var noe lunde dette jeg var ute etter... Lenke til kommentar
TrippleNipple Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Sure føtter Antall porsjoner: 1 Ingredienser: 2 cl vodka 2 cl Jægermaister 2 cl Midori Coca Cola Saft av en halv lime Sourmix 1 Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Går denne under navnet "grønn genser" også eller er det en annen drink? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Skal sies at jeg tippet bare HELT vilt her, og bare "gjettet" meg frem til oppskriften. Tror TrippleNipple sin variant er den "korrekte". Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Går denne under navnet "grønn genser" også eller er det en annen drink? Om jeg ikke tar helt feil er en grønn genser 1 limebåt, 4cl vodka og sourmix, ganske sikker på at den toppes med sprite. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg tror du har rett angående Grønn Genser. Har også prøvd varianten Gul Genser, da med bananlikør istedetfor limebåt. Yay. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Skal sies at jeg tippet bare HELT vilt her, og bare "gjettet" meg frem til oppskriften. Tror TrippleNipple sin variant er den "korrekte". jepp spurte han som lager den til meg om han gadd å skrive ned oppskriften, den er den samme... Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg mener jeg har smakt en med: Bacardi Apple Bacardi Limon Sour Mix 7Up Er nok ikke den riktige, men herregud så god den var Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg mener jeg har smakt en med: Bacardi Apple Bacardi Limon Sour Mix 7Up Er nok ikke den riktige, men herregud så god den var Sikker på det ikke var Bacardi razz/limon du drakk? da blir det en Paparazzi (Å den er nydelig) Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det kan godt være...jeg er ingen bartenderspire Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 hvor får jeg kjøpt sour mix? heheeee Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 hvor får jeg kjøpt sour mix? heheeee Meny / Ica har nok noe, men tror du får kjøpt pulverformen på "jalla"sjapper. Lenke til kommentar
kenevil Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 hvor får jeg kjøpt sour mix? heheeee Meny / Ica har nok noe, men tror du får kjøpt pulverformen på "jalla"sjapper. Sourmix oppskrift: 1 dl friskpresset limejuice, 1 dl friskpresset sitron, 1 dl sukker, 1 dl vann... varm opp til sukker er smeltet, ikke kok! avkjøl og du har fått ca 0.25-0.3 dl sourmix. som er veldig brukendes, og MYE bedre en pulver eller ferdig sourmix... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå