toffaen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei! Har et lite problem med min Nokia 5800. Når jeg sletter musikken jeg har innpå minnekortet, forsvinner sangene, men artistene står ennå oppført i biblioteket. Når jeg prøve å slette dem, kommer det bare opp at filen er skadet og slettingen avbrytes.. Kobler jeg telefonen til PCen, vises ikke artistene i det hele tatt.. Samme skjer i "filbehandling" på telefonen også (at de ikke vises). Lurer på om noen har vert borti lignende og har en mulig løsning på problemet? På forhånd takk! MVH. Kristoffer. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Musikkspiller -> Options -> Refresh library. Eller hva det nå er med norsk språk. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Musikkspiller -> Options -> Refresh library. Eller hva det nå er med norsk språk. Takker for tipset, men er helt likt etter jeg har gjort det.. :/ Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Da er nok musikkdatabasen korrupt. Den vanligste årsaken er nok skade på filsystemet på minnekortet, men det kan for eksempel også være en skadet musikkfil som ødelegger når den indekseres. Prøv evt. en vanlig diskkontroll/reparasjon i Windows først (telefonen som Mass Storage eller med minnekortleser) og se om telefonen kan gjenoppbygge biblioteket etterpå. Evt. kan du kopiere ut musikkfiler, bilder og annet du vil ta vare på for så å formatere minnekortet og legge ting inn igjen. Om kortet synger på siste verset eller om det er noen av dine filer som er problemet vil dog problemet sannsynligvis komme tilbake igjen. Lenke til kommentar
toffaen Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 D fungerte! Alle utenom en artist forsvant, som sikkert er lagret på telefonminnet.. Takker for hjelpen! Men etter at jeg har formatert, må jeg opprette alle mappene som var der fra før, eller kommer de på plass etter hvert så jeg begynner å bruke telefonen? Isåfall tok jeg ikke noen kopi av alt det, så da slite jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå