alex100 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 jeg har satt opp en server som jeg bruker som Fildelingsserver, printerserver og FTP server. og jeg lurer på hva annet kan jeg bruke serveren til? ikke for avansert takk... Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 En server kan vel brukes til stort sett det aller meste. Finn heller ut hva du har behov for å ha og se på om det går ann å bruke serveren til det Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 En server kan vel brukes til stort sett det aller meste. Finn heller ut hva du har behov for å ha og se på om det går ann å bruke serveren til det ok. jeg har vel ikke så ekstremt bruk for en FTP server og en fildelingsserver heller, men jeg har egentlig bare satt det opp for å lære meg hvordan. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 mailserver? webserver? webserver er greit å sett opp og det er kult, ihvertfall til å hoste sider på lan. DNS-server? DHCP-server? Alt det er greit og går hvis du gidder. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Jepp, du trenger bare installere Apache el. l. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Ja.. Men dersom du skal hoste den for internett krever du at du har en relativt god upload-hastighet. Dersom du ikke har det vil det ta utrolig lanf tid å laste siden din. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Jepp, du trenger bare installere Apache el. l. og hvor finner jeg det? er det enkelt å bruke? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Ja.. Men dersom du skal hoste den for internett krever du at du har en relativt god upload-hastighet. Dersom du ikke har det vil det ta utrolig lanf tid å laste siden din. jeg har en 384/256 linje. det er vel ikke godt nok? Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 256 kbps upload holder for relativt "beskjedne" HTML-sider, og til privat bruk kan du klare deg meget bra med det. Jeg har kun 128 kbps ut her, og det går helt greit. Men jo mer som skal lastes opp, jo mer avgjørende er selvfølgelig uploaden. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 256 kbps upload holder for relativt "beskjedne" HTML-sider, og til privat bruk kan du klare deg meget bra med det. Jeg har kun 128 kbps ut her, og det går helt greit. Men jo mer som skal lastes opp, jo mer avgjørende er selvfølgelig uploaden. ok. er ikke noen kjempe web designer, så det blir nok enkle sider. men hvor finner jeg det Apache som Nostradamus snakket om? er det alt jeg trenger? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 AnalogX har en bra og enkel web-server for windows (ikke sikker på URL, tipper analogx.com). Ellers kan du jo kjøre seti@home eller noe lignende? Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det er noe å begynne med - du finner Apache bl.a. på www.download.com Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror PHPtriad ( www.download.com ) og phpmyadmin ( www.phpmyadmin.net ) skal være lettere for nybegynnere. Har personlig ikke brukt det før. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 hvis du har stereoanlegg koblet til PC'en så kan du legge alle mp3'er på serveren, og så bruke den som avspillingssentral med f.eks winamp+nettverks controller plugin.. da kan du styre winamp, som kjører på serveren, fra alle andre maskiner som er koblet i nettverket plugin finner du her: www.winamp.com, bare søk litt i plugin listene, så finner du mange! Lenke til kommentar
nextri Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Bruk den til Counter-strike server. Får aldri nok av norske CS servere Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks.... Jepp, du trenger bare installere Apache el. l. og hvor finner jeg det? er det enkelt å bruke? Gooooogle.. Eller apache.com eller apache.org Må være noe av det letteste som går an å finne på egenhånd på nettet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå