Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva kan en bruke en server til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En server kan vel brukes til stort sett det aller meste. Finn heller ut hva du har behov for å ha og se på om det går ann å bruke serveren til det :p

 

ok.

jeg har vel ikke så ekstremt bruk for en FTP server og en fildelingsserver heller, men jeg har egentlig bare satt det opp for å lære meg hvordan.

Lenke til kommentar
kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks....

 

Ja.. Men dersom du skal hoste den for internett krever du at du har en relativt god upload-hastighet. Dersom du ikke har det vil det ta utrolig lanf tid å laste siden din.

 

jeg har en 384/256 linje. det er vel ikke godt nok?

Lenke til kommentar
256 kbps upload holder for relativt "beskjedne" HTML-sider, og til privat bruk kan du klare deg meget bra med det. Jeg har kun 128 kbps ut her, og det går helt greit. Men jo mer som skal lastes opp, jo mer avgjørende er selvfølgelig uploaden.

 

ok. er ikke noen kjempe web designer, så det blir nok enkle sider.

 

men hvor finner jeg det Apache som Nostradamus snakket om? er det alt jeg trenger?

Lenke til kommentar

hvis du har stereoanlegg koblet til PC'en så kan du legge alle mp3'er på serveren, og så bruke den som avspillingssentral med f.eks winamp+nettverks controller plugin.. :) da kan du styre winamp, som kjører på serveren, fra alle andre maskiner som er koblet i nettverket :)

 

plugin finner du her: www.winamp.com, bare søk litt i plugin listene, så finner du mange! :)

Lenke til kommentar
kan jeg for eksempel ha hjemmesiden min på serveren? slik jeg har god plass og slipper webhotell f.eks....

 

Jepp, du trenger bare installere Apache el. l.

 

og hvor finner jeg det? er det enkelt å bruke?

 

Gooooogle..

Eller apache.com eller apache.org :roll:

 

Må være noe av det letteste som går an å finne på egenhånd på nettet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...