Gå til innhold

Skal i dåp, dressen er til rensing. Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men når man ikke har dress må man ty til det nest beste, og det blir nok i dette tilfellet en pen bukse, skjorte, slips og cardigan.

Eventuelt koster jo ikke en dress på H&M allverdens, tror ikke det gjør mer skade enn en Munch, så du kan jo vurdere å kjøpe det. Hvis du finner en som sitter godt er det jo greit å ha en billig dress til juleball og russedåp, iom. at du snart blir 18 år. Kjedelig å ødelegge en dyr dress på byen.

Lenke til kommentar

Flere ting jeg stusser over. Hvor bruker renseriet så lang tid (levet inn i februar - rensing tar bare noen dager). Det andre. Har TS aldri kjøpt tøy selv? Nå er en rekke butikker åpne imorgen. Dressmann, H&M, Cubus og en lang rekke andre. De har billige dresser som bør passe. Løp og kjøp.

Lenke til kommentar

Du MÅ jo ikke ha dress

 

Det kommer da helt ann på. I min familie møter man ikke opp på feiringer av litt større betydning uten dress, mens i andre familier kunne man sikkert kommet i jeans uten at noen brydde seg. Hva trådstarter må og ikke må vet han antagelig best selv...

Da hadde jeg aldri møtt opp på ting i din familie. Får være måte på og være snerpete. Skjorte og bukse kan være like fint, om ikke mer.

 

Ed: og man bestemmer faktisk selv hva man vil ha på seg :)

Endret av Stine
Lenke til kommentar

Da hadde jeg aldri møtt opp på ting i din familie. Får være måte på og være snerpete. Skjorte og bukse kan være like fint, om ikke mer.

 

Ed: og man bestemmer faktisk selv hva man vil ha på seg :)

 

 

Jeg hadde ikke satt pris på at folk hadde møtt opp i kun bukse i en formell anledning hvis jeg arrangerte. Hvis noen tar seg bryet med å arrangere noe, burde man i det minste klare å stille presentabelt. Og man stiller etter hva verten har skrevet i innbydelsen.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg ville heller ikke anbefalt jeans i en slik anledning. Men hvem har snakket om jeans her i tråden? Hehe. Men tror nok TS kan gå i en sort fin-bukse slips og skjorte... Skal jo bare være en dåp? Det er jo tross alt ikke snakk om bryllup. Men husk fine sorte sko som er nypusset =) De er vell ikke til rens :p

Lenke til kommentar

Da hadde jeg aldri møtt opp på ting i din familie. Får være måte på og være snerpete.

 

Det får da være måte på å være frekk. Forskjellige familier har forskjellige skikker. Jeg setter usedvanlig liten pris på at du kaller familien min snerpete på grunnlag av en opplysning. Det blir som om jeg skulle kalt familien din slaskete fordi dere ikke har det sånn.

Lenke til kommentar

Da hadde jeg aldri møtt opp på ting i din familie. Får være måte på og være snerpete. Skjorte og bukse kan være like fint, om ikke mer.

 

Ed: og man bestemmer faktisk selv hva man vil ha på seg :)

Må si meg uenig her. Det handler om å ha respekt for de som inviterer.

Så om du har problemer med å følge dresskoden så vil jeg nesten trekke det så langt å si at du mangler folkeskikk.

Man kan velge selv hva man skal gå i innen for dresskoden, men ikke helt fritt.

 

Jeg irriterer meg over sånt, hvis jeg hadde invitert til middag og brukt flere timer på å mekke i stad også gidder ikke gjestene mine å bruke 5min på å ta på seg noe pent hadde jeg rett og slett blitt litt lei meg.

 

For å svare på tråden så vil jeg anbefale trådstarter å ta en tur til H&M å kjøpe seg en skjorte, slips og en v-genser eller en cardigan. Bare husk å kjøp slimfit skjorte som sitter. Dette vil jeg tro kommer på under 1000lappen. Og da har du jo plagg til senere anledninger også.

Lenke til kommentar

Jammen er dress det eneste som "er pent"? Jeg sier jo ikke at han skal gå i olabukse og tskjorte, men en penbukse og skjorte. MÅ man ha dressjakka?

I min familie må man ikke gå med svart dress når det er noe, selfølgelig pynter man seg, men det er mange ting man kan ha på seg for å se fin ut. Man må ikke ha en svart dress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...