Gå til innhold

Hvordan får man en ''photoshoot'' effekt på bilder?

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg tar bilder med min speilrefleks kamera så ender jeg alltid opp med bilder som ikke ser ''profft''. Hvis du tar en titt på denne linken -> http://darkrose42.deviantart.com/art/Love-Potion-158923575 eller bll 02 ser du at det virker som det er tatt i en studio eller lignende, det har en ''proff'' eller ''photoshoot'' effekt. Man vet at det er ikke brukt en digital kamera! Bruker man photoshop eller lignende programmer for å få til denne effekten?

Dette er en bilde som jeg føler ikke har den ''photoshoot'' effekten, men likner på en bilde som man vil ta med digital kamera sitt. Jeg regner med at fotografer kunne nok fått dette til å få en ''photoshoot'' effekt -> http://bananachili.deviantart.com/art/The-World-is-a-Colorful-Place-120435068 eller dette Beauty

Har det noe med kameraet man bruker? Har selv en Nikon 3000.

Er så nysgjerrig på dette, bilder ser mye bedre ut når de får den slags effekten.

Beklager hvis det er en dumt spørsmål, er en nybegynner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg legger merke til at mange nye fotografi-entusiaster(noe jeg forsåvidt er selv :)) sliter med er at det blir for mange detaljer rundt selve motivet, noe som gjør bildet rotete. Hvis du velger å ta bildene med en lavere f-stopp og plasserer motivet/modellen din mot en enklere bakgrunn vil du kanskje oppnå en litt mer profesjonell "look".

Lenke til kommentar

Det hele handler om lyssetting. De aller fleste "photoshootene" er skutt med trådløse blitser eller studiolamper som lyskilder. Begynn med en ekstern blits og få den etter hvert vekk fra kamera ditt (trådløs trigging). En hel ny verden innenfor fotografering vil åpne seg,

Lenke til kommentar

Hva med å legge ut noe du har tatt og mener ikke er bra?

Det er ikke så veldig mye vits i å gjøre det...

Synes det er et godt utgangspunkt; så vil du garantert bli pekt i rett retning og få mange gode tips.

Edit:

Viktig poeng, alle tar dårlige bilde - de bare unngår å vise dem ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...