Tha_MullE Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei har nettop kjøpt meg en ny Macbook Pro med OS X, og i den forbindelse vil jeg gjerne bruke Timemachine funksjonen på den nye Macen min. Og nå, kommer vi til spørsmålet: Fortiden deler jeg og faren min en ekstern harddisk som han bruker mest til jobb sammenheng. Jeg skal nå partisjonere disken min på Macen og vil derfor sikkerhetskopiere innholdet, men når jeg kobler til den eksterne harddisken (WD my passport) står det på bootcamp assistenten at den kommer til å slette alt. Greit nok, jeg tar å kopierer alt på disken før det. Så her kommer det, Kan jeg bruke den eksterne harddisken som en Timemachine enhet samtidig som faren min bruker den i jobb sammenheng. Eller kan jeg bare bruke den som en Timemachine enhet? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis du deler den til to partisjoner så går det fint Det kan du bruke Diskverktøy til å gjøre. Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, mener at det skal gå fint om jeg forstått deg riktig. All backup i TimeMachine blir lagret i en egen mappe på den eksterne harddisken. Ellers fungerer harddisken som en helt vanlig flyttbar disk, bare pass på at backup-mappen "Backups.backupdb" som jeg mener den heter ikke blir tuklet med. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvis du deler den til to partisjoner så går det fint Det kan du bruke Diskverktøy til å gjøre. Det er ingen grunn til å partisjonere den eksterne disken. Man kan fint bruke en ekstern disk som TimeMachine-disk samtidig som den brukes som en vanlig ekstern disk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hvis du deler den til to partisjoner så går det fint Det kan du bruke Diskverktøy til å gjøre. Det er ingen grunn til å partisjonere den eksterne disken. Man kan fint bruke en ekstern disk som TimeMachine-disk samtidig som den brukes som en vanlig ekstern disk. Åh.. Da har jeg nok misforstått noe. Mener jeg måtte gjøre det da jeg testet Time Machine, men det er lenge siden så kan være at jeg bare har glemt det eller noe. Lenke til kommentar
rro Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Riktig at man ikke MÅ partisjonere disken for å ha en dedikert partisjon som BARE brukes til TM. Vil likevel anbefale det etter å ha brukt TM i 2,5 år til 4 MAC´er (MacBook, MacBook Pro og 2 stk. Mini). Har erfart at det kan bli trøbbel hvis f.eks disken går full. Hvis dedikert TM-partisjon håndteres det helt OK ved melding der man må svare om man ønsker at eldste kopi av backup aut. skal slettes (kun nødv. å ta stilling til dette en gang, senere automatisk). har man en miks av TM-filer og andre ting, går dette ikke like greit (har jeg erfart, selv om noen sier dette er greit). Anbefaler TM! Har "reddet" meg flere ganger. Enden det gjelder programmer, data-filer eller komplett. Relativt raskt og enkelt å "restore" en komplett installasjon med alle programmer og data. Bruker man i tillegg Apples MobilMe og muligheten for ekstern lagring/backup av alle data, er man ganske godt sikret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå