another Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg er ikke helt sikker på hva problemet er, men jeg får ikke til å konfigurere ruteren. Det er en Netgear wgr614 v7. Alt virket og var bra. Så kjøpte vi wii som vi skulle koble opp men hadde glemt passordet. Tabbe ja. Så jeg resatte routeren for å sette den opp på nytt og nå får jeg det ikke til. Ipconfig gir meg en 196 ip og det er jo når ruteren ikke sender ut ip, eller pc'n ikke klarer å motta? For ipgreia skal vel være 192.168.11 eller noe sånt om jeg ikke husker feil. Nå er jeg i allefall koblet på via kabel rett til modemet og det her er ikke veldig holdbart, det er kort ledning og jeg sitter på gulvet Når routeren er koblet til lyser alt som det skal. Jeg har ledning fra router til pc og den virker som den skal. (Har testa) Jeg får beskjed om at den kobler seg opp til uidentifisert nettverk. Hva har jeg gjort galt? Hjelp ei strandet jente her. Har dessverre vista. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Prøv å resette den en gang til. Trykk inn knappen bak i >10 sek. Du skal se at lampene foran slukker eller blinker etter ca 10 sek. Prøv også å koble deg til en annen lanport på routeren. Den ene kan være defekt. Lenke til kommentar
another Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Har prøvd å resette fler ganger samt prøvd fler porter. Kan det være noe med pc'n? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hvis PC fungerer direkte på modem, så skulle den jo også fungere mot routeren. Det er jo sjeldent at noe går i stykker av en reset. Ser du noe trådløsnett fra den? Endret 30. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
another Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Nei ser ingen trådløst nett fra den. Ringte inn på det 800 nummeret til netgear og den indiske engelsktalende fyren i andre enden var mer interessert i å registrere meg og mailen min enn å løse problemet. Og da jeg forklarte hva jeg hadde prøvd sa han bare "if it does not work, get a new" Så mye for god kundeservice. Jaja tar turen innom elkjøp og finner meg et nytt i morgen tidlig. Endret 30. mars 2010 av trommetom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå