WorldWideWeb Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hei, beklager hvis jeg postet denne tråden på feil plass. Kunne ikke forstå hvor ellers jeg skulle poste det. I forrige uke kjøpte jeg meg ett Aiptek Slim Tablet- 600U Premium II tegnebrett. Det fungerte fint i flere dager, nå i helgen begynte det å lagge. Det skjer mest når den er oppe i luften over tegne brette. Når den ligger 1cm over så fungerer den. Men etter 50-20mm så starter den å lagge igjen. Av å til lagger den når den berører brettet også. Virker så random(tilfeldig) alt i hop. I går kveld før jeg la meg holdt jeg på å installere forskjellige drivere for å prøve meg frem, og til slutt så ville ikke pennen fungere i luften i det hele tatt. den MÅTTE berøre brette for å i det hele tatt vise at det var liv i den. JA jeg har alltid uinstallert de gamle før jeg la inn de nye. Og i dag når jeg voknet så begynte den pluteslig å funke i luften igjen 20min etter at jeg satt meg ned på pcen (still random? yes i think so), -den lagget fordi om den funket i luften forresten-. Jeg flyttet pcen før helgen å det skjedde ei stund etter det. Men jeg tegnet en hel tegning som jeg brukte 3-4 timer på etter at pcen hadde blitt flyttet så den fungerte greit. Skjedde noen timer etter jeg ble ferdig med tegningen. Ting jeg har prøvd: - Prøvd flere usb-porter, også med nye drivere - byttet batteri (fullt batteri nivå) - også driverne selvfølgelig som jeg har nevnt - er forresten disse jeg bruker: MacrokeyManager_V350_Win7.zip ( http://www.aiptek.eu/index.php?option=com_product&task=view&productid=184&Itemid=542 ) Maskin specs: gainward 280gtx intel core 2 duo E8600 8 GB crucial ram 2TB harddisk OS: Windows 7 64-bits (har 64 bits drivere installert, de er med på disse jeg linket. Man får velge bits) Det er så kjedeli at den ikke fungerer som den skal. Jeg har holdt på med å designe 3d objecter (biler, hus, fly osv) i noen år nå å har nettopp begynt med sculpturering for å gi objectene mere detaljer. Å da startet jeg med Autodesk Mudbox. Skal lage personer osv så må bruke dette programmet til å legge inn detaljer som rynker osv muskler osv. Først nå skal jeg lære meg å tegne sånn at jeg kan sketche forsjellige monster å slikt så realisere dem i 3d å til slutt eventuelt animere dem. Jeg ble skikkelig deppa når brette plutselig ikke fungerte som det skal. Er så å si umulig å tegne. Jeg takker for all hjelpen jeg får. Endret 30. mars 2010 av WorldWideWeb Lenke til kommentar
WorldWideWeb Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Et pitte lite steg videre: Det er 2 knapper på pennen. Hvis jeg trykker å holder en av dem nede(samme hvilken) så fungerer pennen i det området jeg tidligere sa at den kobler seg ut. Men kan jo ikke tegne når jeg holder dem nede. Har prøvd å deaktivere dem men ble ingen fix. Så ved å holde en av dem inne så fungerer pennen fint i lufta over brettet uten lag. Vet ikke om denne informasjonen hjelper noe serlig men den hviser ihvartfall at det er kobling mellom pennen og brette på dette området. Hvis jeg holder knappen nede å prøver å tegne så stopper den bare ved første berøring av brettet, sikkert fordi knappene skal gi en funksjon så brettet venter på hvilken funksjon den skal motta. Ser at jeg ikke har fått nå svar enda, husk at ingen svar er dumme:P så spytt ut om dere veit noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå