mfb Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Skal nå kjøpe meg en ny spillkonsoll. Den MÅ ha hdmi kabel. Jeg har spilt en del på en xbox360 før men denne ble ødelagt, må derfor ha meg ny. Jeg vil gjerne se en del dvd'er med konsollen så den må være godt egnet for det. Jeg liker også kontrollen til xbox360 best i forhold til ps3 men det er fordi jeg er vant til xbox og ikke ps3, så dette blir en tilvenningssak. Jeg lurer på hva som eventuelt gjør ps3 bedre enn xbox og hvilke fordeler ulemper jeg får ved å velge ps3 overfor xbox360. Er det ikke sant at ps3 har blu-ray og gir bedre grafikk enn ps3? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Xbox 360 Fordeler: - Bedre onlinetjeneste - Bedre kontroller (IMO) - Større spillutvalg Ulemper: - XBL koster (ca 250 i året) - Ingen Blu-ray - Kan ikke sette inn HDD som man vil - Gigantisk PSU PS3 Fordeler: - Blu-ray - Gratis onlinetjeneste - Kan sette inn HDD som man føler for Ulemper: - Færre spill - Dårligere onlinetjeneste (PSN) Dette med "bedre grafikk" osv. er bare bullshit. Endret 30. mars 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 ps3 har blu ray = 1 disk på f.eks final fantasy som har 3 stk på xbox.. har xbox selv men spiller såpass lite nå for tiden at skulle jeg kjøpt nytt hadde det blitt ps3.. skal du spille så må det bli xbox.. mediaserver med spillfunksjon = ps3.. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 hmm ok. men jeg har erfart at xbox'en bråker så mye, den durer og går med mye støy hele tiden, men aldri hørt en ps3 gjøre det. men på xboxen kan man jo sette på harddisk om man ikke har på toppen av xboxen vel? en annen ting jeg lurer på er hvorfor har xbox bedre onlinetjeneste? Skal bruke mest til å spille online jeg da, skal spille bf bc2 og mw2, så er fps spill jeg spiller og går på nett med. Bruker konsollen en del ved siden av til å se film. Når jeg hadde xbox360 brukte jeg aldri harddisken som var på, så bruker den ikke til å koble opp mot pc osv.. takker for svar forresten:D Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 hmm ok. men jeg har erfart at xbox'en bråker så mye, den durer og går med mye støy hele tiden, men aldri hørt en ps3 gjøre det.men på xboxen kan man jo sette på harddisk om man ikke har på toppen av xboxen vel? Det stemmer at Xbox'en bråker mer, men om du har harddisk på den og installerer spillene, så blir støyen borte en annen ting jeg lurer på er hvorfor har xbox bedre onlinetjeneste? Mye mer gjennomført, både butikken og selve multiplayerdelen. Skal bruke mest til å spille online jeg da, skal spille bf bc2 og mw2, så er fps spill jeg spiller og går på nett med. Bruker konsollen en del ved siden av til å se film. Når jeg hadde xbox360 brukte jeg aldri harddisken som var på, så bruker den ikke til å koble opp mot pc osv.. Tror at det er mange fler som spiller MW2 og BFBC2 på 360 enn på PS3. Skal du se film så er det et par ting som spiller inn.. 360 har ikke Blu-ray spiller, og om du skal streame over nettet fra PC, så merk at det er veldig vanskelig å få til surround via streaming på 360en. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 da blir det xbox360 da, men er det forholdsvis lett å installere spill på harddisken så man slipper å bruke cd'en Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Man slipper ikke å bruke DVD'en. Den må stå i som vanlig, men spillet spilles fra harddisken for å forhindre støy fra DVD-drevet. For å installere spill trykker man bare Y på "My Xbox" fanen. Hvert spill tar ca 8GB med plass. Endret 30. mars 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 da er xbox bestilt med mic og hele pakka takker for all hjelp folkens. da blir jeg snart å se igjen pwning online Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 du har gjort et godt valg Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Godt valg, men kjøp nå for guds skyld en ps3 også , har du sett exclusive listen av spill?! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Microsoft er et ondt imperie, og du har nettopp gitt Bill Gates 2000kr til som han vil bruke på å lage windows styrte robotoer som vil drepe oss alle. Også hvorfor ville du kjøpe hardware fra noen som ikke kan lage sikkelig software en gang. Sony kan i hvertfall lage maskiner. Men de er begge ren ondskap og kommer til å føre til store dødstall. spørsmålet er hvilke av de to onde du velger. Lenke til kommentar
Perborten Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ikke glem at 360 har filmleie. Både SD og HD. Det finnes ikke på PS3 i Norge enda. Det nevnes av en eller annen grunn nesten aldri i disse trådene. Synes det er merkelig hvordan bluray alltid ramses opp som et argument for PS3 når det kun har noe å si hvis man faktisk er interessert i å kjøpe dobbelt så dyre filmer omtrent som dvd. Var på elkjøp og der kostet de fleste blursy nyhetene 199kr stk. Skal være passe filmnerd for å kjøpe da synes jeg. Da leier jeg heller film på 360 til 30-40kr. Og så mye bedre å slippe å styre med plater. Et trykk og filmen starter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ikke glem at 360 har filmleie. Både SD og HD. Det finnes ikke på PS3 i Norge enda. Det nevnes av en eller annen grunn nesten aldri i disse trådene. Synes det er merkelig hvordan bluray alltid ramses opp som et argument for PS3 når det kun har noe å si hvis man faktisk er interessert i å kjøpe dobbelt så dyre filmer omtrent som dvd. Var på elkjøp og der kostet de fleste blursy nyhetene 199kr stk. Skal være passe filmnerd for å kjøpe da synes jeg. Da leier jeg heller film på 360 til 30-40kr. Og så mye bedre å slippe å styre med plater. Et trykk og filmen starter. De som kjøper filmer på Elkjøp har ikke mye vett i skallen. De fleste av oss her inne kjøper filmer på Amazon og Play.com 3x så billig som i Norge xD Lenke til kommentar
Perborten Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Ikke glem at 360 har filmleie. Både SD og HD. Det finnes ikke på PS3 i Norge enda. Det nevnes av en eller annen grunn nesten aldri i disse trådene. Synes det er merkelig hvordan bluray alltid ramses opp som et argument for PS3 når det kun har noe å si hvis man faktisk er interessert i å kjøpe dobbelt så dyre filmer omtrent som dvd. Var på elkjøp og der kostet de fleste blursy nyhetene 199kr stk. Skal være passe filmnerd for å kjøpe da synes jeg. Da leier jeg heller film på 360 til 30-40kr. Og så mye bedre å slippe å styre med plater. Et trykk og filmen starter. De som kjøper filmer på Elkjøp har ikke mye vett i skallen. De fleste av oss her inne kjøper filmer på Amazon og Play.com 3x så billig som i Norge xD Så veldig mye billigere er det ikke. Denne så jeg kostet 199 hos elkjøp. Hos Play koster den vel 150? http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9781076/Zombieland/Product.html Men dreier seg ikke om hvor man kan få bluray filmer billigst,men at bluray er jo bare særlig vesentlig hvis man er interessert i å kjøpe filmer. Da synes jeg tilgang til filmleie på boksen er en større fordel. Og det nevnes som sagt nesten aldri av en eller annen grunn. Endret 12. april 2010 av Perborten Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Joda ikke alltid 3x billigere hehe. £14.99 = 135 kroner Endret 12. april 2010 av Subject Delta Lenke til kommentar
Perborten Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Leide forresten akkurat Ninja Assassin til 45kr er det vel i HD. Bedre det enn kjøpe den for 199kr på bluray. http://cdon.no/film/ninja_assassin_(blu-ray)-8868574 Særlig med tanke på at den sugde og det ville vært ekstra sure 200kr. Nei, filmleie er mye bedre enn bluray. Håper alt kommer digitalt snart. Kommer aldri til å kjøpe noe på plate igjen tror jeg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1 117 kroner foresten Lenke til kommentar
Perborten Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1 117 kroner foresten 117kr og så vente i 2 uker på at filmen skal havne i postkassa... Og så putte inn i spilleren, ha cover som tar opp plass osv... Har mistet all interesse av å samle på spill og filmer. Tar bare opp masse plass og ikke er det pent. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1 117 kroner foresten Ja, spesielt etter 5-6 år med kjøping *ser oppgitt på dvd hylla* Lenke til kommentar
Perborten Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1 117 kroner foresten Ja, spesielt etter 5-6 år med kjøping *ser oppgitt på dvd hylla* Jeg solgte hele film samlingen min for ikke lenge siden, bortsett fra et par stk. Deilig å bli kvitt det. Har solgt nesten alt jeg har av spill også. Jeg er 100% klar for alt digitalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå