Gå til innhold

kjøpe konsoll: xbox360 eller ps3?

mfb

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe meg en ny spillkonsoll.

Den MÅ ha hdmi kabel.

Jeg har spilt en del på en xbox360 før men denne ble ødelagt, må derfor ha meg ny.

Jeg vil gjerne se en del dvd'er med konsollen så den må være godt egnet for det. Jeg liker også kontrollen til xbox360 best i forhold til ps3 men det er fordi jeg er vant til xbox og ikke ps3, så dette blir en tilvenningssak.

Jeg lurer på hva som eventuelt gjør ps3 bedre enn xbox og hvilke fordeler ulemper jeg får ved å velge ps3 overfor xbox360.

Er det ikke sant at ps3 har blu-ray og gir bedre grafikk enn ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox 360

Fordeler:

- Bedre onlinetjeneste

- Bedre kontroller (IMO)

- Større spillutvalg

Ulemper:

- XBL koster (ca 250 i året)

- Ingen Blu-ray

- Kan ikke sette inn HDD som man vil

- Gigantisk PSU

PS3

Fordeler:

- Blu-ray

- Gratis onlinetjeneste

- Kan sette inn HDD som man føler for

Ulemper:

- Færre spill

- Dårligere onlinetjeneste (PSN)

Dette med "bedre grafikk" osv. er bare bullshit. :)

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

ps3 har blu ray = 1 disk på f.eks final fantasy som har 3 stk på xbox.. har xbox selv men spiller såpass lite nå for tiden at skulle jeg kjøpt nytt hadde det blitt ps3.. skal du spille så må det bli xbox.. mediaserver med spillfunksjon = ps3..

Lenke til kommentar

hmm ok. men jeg har erfart at xbox'en bråker så mye, den durer og går med mye støy hele tiden, men aldri hørt en ps3 gjøre det. men på xboxen kan man jo sette på harddisk om man ikke har på toppen av xboxen vel?

en annen ting jeg lurer på er hvorfor har xbox bedre onlinetjeneste?

Skal bruke mest til å spille online jeg da, skal spille bf bc2 og mw2, så er fps spill jeg spiller og går på nett med. Bruker konsollen en del ved siden av til å se film. Når jeg hadde xbox360 brukte jeg aldri harddisken som var på, så bruker den ikke til å koble opp mot pc osv..

takker for svar forresten:D

Lenke til kommentar

hmm ok. men jeg har erfart at xbox'en bråker så mye, den durer og går med mye støy hele tiden, men aldri hørt en ps3 gjøre det.men på xboxen kan man jo sette på harddisk om man ikke har på toppen av xboxen vel?

Det stemmer at Xbox'en bråker mer, men om du har harddisk på den og installerer spillene, så blir støyen borte ;)

en annen ting jeg lurer på er hvorfor har xbox bedre onlinetjeneste?

Mye mer gjennomført, både butikken og selve multiplayerdelen.

Skal bruke mest til å spille online jeg da, skal spille bf bc2 og mw2, så er fps spill jeg spiller og går på nett med. Bruker konsollen en del ved siden av til å se film. Når jeg hadde xbox360 brukte jeg aldri harddisken som var på, så bruker den ikke til å koble opp mot pc osv..

Tror at det er mange fler som spiller MW2 og BFBC2 på 360 enn på PS3. Skal du se film så er det et par ting som spiller inn..

360 har ikke Blu-ray spiller, og om du skal streame over nettet fra PC, så merk at det er veldig vanskelig å få til surround via streaming på 360en.

Lenke til kommentar

Man slipper ikke å bruke DVD'en. Den må stå i som vanlig, men spillet spilles fra harddisken for å forhindre støy fra DVD-drevet.

For å installere spill trykker man bare Y på "My Xbox" fanen. ;) Hvert spill tar ca 8GB med plass.

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

Microsoft er et ondt imperie, og du har nettopp gitt Bill Gates 2000kr til som han vil bruke på å lage windows styrte robotoer som vil drepe oss alle.

Også hvorfor ville du kjøpe hardware fra noen som ikke kan lage sikkelig software en gang.

Sony kan i hvertfall lage maskiner.

Men de er begge ren ondskap og kommer til å føre til store dødstall. spørsmålet er hvilke av de to onde du velger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke glem at 360 har filmleie. Både SD og HD. Det finnes ikke på PS3 i Norge enda.

Det nevnes av en eller annen grunn nesten aldri i disse trådene.

Synes det er merkelig hvordan bluray alltid ramses opp som et argument for PS3 når det kun har noe å si hvis man faktisk er interessert i å kjøpe dobbelt så dyre filmer omtrent som dvd.

Var på elkjøp og der kostet de fleste blursy nyhetene 199kr stk. Skal være passe filmnerd for å kjøpe da synes jeg. Da leier jeg heller film på 360 til 30-40kr. Og så mye bedre å slippe å styre med plater. Et trykk og filmen starter.

Lenke til kommentar

Ikke glem at 360 har filmleie. Både SD og HD. Det finnes ikke på PS3 i Norge enda.

Synes det er merkelig hvordan bluray alltid ramses opp som et argument for PS3 når det kun har noe å si hvis man faktisk er interessert i å kjøpe dobbelt så dyre filmer omtrent som dvd.

Var på elkjøp og der kostet de fleste blursy nyhetene 199kr stk. Skal være passe filmnerd for å kjøpe da synes jeg. Da leier jeg heller film på 360 til 30-40kr. Og så mye bedre å slippe å styre med plater. Et trykk og filmen starter.

De som kjøper filmer på Elkjøp har ikke mye vett i skallen.

De fleste av oss her inne kjøper filmer på Amazon og Play.com

3x så billig som i Norge xD

Lenke til kommentar

De som kjøper filmer på Elkjøp har ikke mye vett i skallen.

De fleste av oss her inne kjøper filmer på Amazon og Play.com

3x så billig som i Norge xD

Så veldig mye billigere er det ikke.

Denne så jeg kostet 199 hos elkjøp. Hos Play koster den vel 150?

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9781076/Zombieland/Product.html

Men dreier seg ikke om hvor man kan få bluray filmer billigst,men at bluray er jo bare særlig vesentlig hvis man er interessert i å kjøpe filmer.

Da synes jeg tilgang til filmleie på boksen er en større fordel. Og det nevnes som sagt nesten aldri av en eller annen grunn.

Endret av Perborten
Lenke til kommentar

Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! :)

http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1

117 kroner foresten

117kr og så vente i 2 uker på at filmen skal havne i postkassa...;) Og så putte inn i spilleren, ha cover som tar opp plass osv...

Har mistet all interesse av å samle på spill og filmer. Tar bare opp masse plass og ikke er det pent.

Lenke til kommentar

Det er mye diggere å ha hylla full av fysiske medier! :)

http://www.amazon.co.uk/Ninja-Assassin-Blu-ray-DVD-Combi/dp/B002U573WQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1271087903&sr=8-1

117 kroner foresten

Ja, spesielt etter 5-6 år med kjøping *ser oppgitt på dvd hylla*

Jeg solgte hele film samlingen min for ikke lenge siden, bortsett fra et par stk. Deilig å bli kvitt det. Har solgt nesten alt jeg har av spill også. Jeg er 100% klar for alt digitalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...