Vetikkeheltjeg Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 For ca en uke siden kjøpte jeg en 20M lang CAT 5 internettkabel som skal brukes til TG. Først nå hørte jeg att jeg må ha CAT 6 eller att det er STERKT anbefalt. Hva betyr det? Att cat 5 ikke går and å bruke der, att jeg får utrulig treigt internett eller hva? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Utrolig treigt nett er å ta veldig i. Med CAT 5 får du 100mbit, CAT 5e eller bedre/høyere får du 1000mbit. Om du ikke har planer om å laste ned masse ting på tg går det greit med CAT 5. Se etter om det står CAT 5e på kabelen, er det det får du like god hastighet som de med CAT 6 Jeg endret forresten emnetittelen din til noe mer beskrivende. Endret 30. mars 2010 av aklla Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Har brukt en 25-meters Cat5 (uten "e")-nettverkskabel på gigabit uten problem. Har også sett gammel Cat3-kabling bli brukt på 100Mbit uten problem. Først ved feilkoblede kabler begynner man å få problemer med link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå