Memento_Mori Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Slett Endret 23. november 2010 av Fjøsnisse Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 flere av de jeg jobber med forteller at om en fra Narvik drar til Harstad så ligger han tynt an, og om regelrette "oppgjør" .Den der må jeg si meg skeptisk til. Nårtid har den konflikten egentlig startet? Lenke til kommentar
Memento_Mori Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 flere av de jeg jobber med forteller at om en fra Narvik drar til Harstad så ligger han tynt an, og om regelrette "oppgjør" .Den der må jeg si meg skeptisk til. Nårtid har den konflikten egentlig startet? Sånn jeg har forstått det har det vært sånn i lang tid, men en søring forstår seg vel ikke på sånt !; hehe Det skal også sies at Harstad tidende har gitt meg litt intrykk av at det er en liten "krangel" om det er et ord jeg kan bruke Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Sånn jeg har forstått det har det vært sånn i lang tid, men en søring forstår seg vel ikke på sånt !; hehe Det skal også sies at Harstad tidende har gitt meg litt intrykk av at det er en liten "krangel" om det er et ord jeg kan bruke Er ikke noe annet en "nabobygd" krangel. Akkurat som at folk ifra Sortland i Vesterålen prater ned om folk ifra Bø og Myre fordi at der bor det bare "tapere" osv og som oftest ikke har noe spor av virkelighet egentlig en ikke annet for å skape stereotyper som vi kan rakke ned på som ligger ganske i vår menneskelige natur. Lenke til kommentar
Memento_Mori Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Takker for et seriøst svar ! det er vel egentlig ikke noe værre en at vi har et konstant behov for å ha noen å hate, Noen andre tanker rundt slåsskultur i norge ? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Liergutta mot Askergutta! Haha, neida, ikke stort med slåssing her i Lier, gitt. Ta deg en tur ned til torget i Drammen seint på kvelden. Ser du på en feil der blir det bråk. Gjerne en tyrker fra bydelen Fjell fikser det der veldig fint. Endret 30. mars 2010 av Haakon* Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Emnetittelen er endret til noe mer beskrivende, se her for mer info. Emnetittelen brøt også med tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Mye latterlige folk på bygda som absolutt skal slåss med engang det dukker opp en fremmed på Statoilstasjonen. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Mye fritid kanskje? Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 skjønner ikkje ka som er så vitsen å slosst heile tiden.. ka faen folk tror man er når man slosst ??tøffe??? langt derifra...einaste man skaper når man må slosst for å oveerleve er hat og drap og fengsel man kommer ingen vei med å slosst...men er enig at folk kan forsvare seg når det er drittsekka som vill slosst og som sagt er man med på leken så må man tåle steken... Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det vil alltid være rivalisering mellom byer, bygder og bydeler. Dette er over hele verden, så Norge er intet unntak. Den eneste slåsskulturen jeg ser når jeg er på byen, er drita fulle folk som skaper problemer for ingenting. Folk slåss like mye før, men da var det mann mot mann og med bare nevene. Slåsskampen var ferdig der og da, og man slapp å frykte noe hevn. Slik det er blitt i dag kommer gjerne typen som har fått litt juling med 10 stk helga etter for å ta deg. Måten å se om Norge har en egen slåsskultur, må være å sammenligne med andre land. Slik kan man se om slåssinga her i Norge har noen "særpreg". Pubkulturen (medhørende slåssing) i Storbritannia er noe vi ikke har her f.eks. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Stavanger-folk, meg selv, disser folk fra Sandnes feks. Men kan ikke huske at jeg har villet banke noen fra Sandnes bare fordi dem er der fra. Men har hørt at "by-gutter" får ofte hets og trøbbel når en drar til en liten bygd. Lenke til kommentar
C1ph3r Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 skjønner ikkje vitsen i å sloss berre fordi man er fra en anna by/sted så må man slosst?? og innvandrerene er jo dei feigaste som går 10-20 mot en fordi dei faen ikkje er man nokk til å gå¨mann mot mann mot andre folk det finnes untak og andre folk som absolutt sloss for ting som er unødvendig.. koffor går det ikkje ann å feste å ha det morro uten at en jævel må ødelegge stemmninga???.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå