Bakura Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei folkens! Jeg kjørte bilen på EU-kontroll i dag og fikk beskjed om å bytte begge bremserørene bak. Siden verkstedet vil ha 5000 spenn for jobben så tenker jeg at jeg skal gjøre det selv. Jeg har allerede funnet deler jeg trenger her. Det jeg lurer på er da om jeg treger å tømme bremsevæske reservoiret før jeg skrur av de gamle rørene og monterer inn de nye eller skal jeg bare skru dem av og plassere en dunk under for å samle vesken som kommer ut. Så blir jeg vel nødt til å bløde systemet, men det er vel en smal sak Så, hva tenker dere? :wink: Er det noen tips dere kan gi? Som f.eks hvordan jeg kan trygt teste om bremsene er i fungerende stand Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Du kan like godt tømme og fyll på fersk bremseveske. Jeg hadde kjøpte meg en tang for å bøye røret...Biltema tang er helt Ok. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis du har ABS bør du ikke tømme karet for bremsevæske og la det komme luft inn i abs-enheten. Da må du bruke spesialverktøy for å bli kvitt luften inni der. I haynes-boka anbefaler de å skru lokket til bremsevæskebeholderen på over en bit med plastfolie slik at det blir lufttett. På den måten renner ikke så mye væske ut når du kobler av et rør... Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis du har ABS bør du ikke tømme karet for bremsevæske og la det komme luft inn i abs-enheten. Da må du bruke spesialverktøy for å bli kvitt luften inni der. I haynes-boka anbefaler de å skru lokket til bremsevæskebeholderen på over en bit med plastfolie slik at det blir lufttett. På den måten renner ikke så mye væske ut når du kobler av et rør... Ja, har ABS på min, så tenkte at jeg skule bruke en plasfolia over lokket og skru det igjen. Indian fikk det for meg at rørene som jeg bestiller fra MECA.no er ferdigbøyde for å passe til bilen Lenke til kommentar
alphaman Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 jeg pleier og kutte røret og skjøte inn fra der det er dårlig.mye kjappere og rimligere.de ferdige lengdene du kjøper pleier ikke og være bøyde,men er lette og forme/bøye.burde kjøpe deg åpne fastnøkkler på biltema,ellers har det lett bli avrunda når du skal skru av. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 jeg pleier og kutte røret og skjøte inn fra der det er dårlig.mye kjappere og rimligere.de ferdige lengdene du kjøper pleier ikke og være bøyde,men er lette og forme/bøye.burde kjøpe deg åpne fastnøkkler på biltema,ellers har det lett bli avrunda når du skal skru av. Rørene som er der fra før av er laget av stål og er ekstremt vanskelig å skjøte med et biltema sett. Tenker at det er mye enklere å erstatte det med kobber-nikkel rør som er litt mer korrosjons passive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå