Gå til innhold

Manchester United vs Chelsea - lø 03. april - Premier League

Herr Brun

Anbefalte innlegg

200px-Man_Utd_FC_.svg.png vs post-142498-1259331898.jpg

kampdag: Lørdag 03. 04. 2010

Arena: Old Trafford

Dommer: Mike Dean

Kanal: Canal+ 1

Runde: 33

Da var det klart for det mange kaller ligafinalen. De har nok mye rett i det også. Vinneren av denne kampen vil mest sannsynlig vinne serien. Blir det uavgjort, er det verre å spå, men Chelsea har på papiret et noe vanskeligere kampprogram enn United, så her bør Chelsea vinne. Og selv da er vi på ingen måte sikret pokalen. United ligger på førsteplass, ett poeng foran Chelsea. Chelsea har 2 mål bedre målforskjell. Bak lurer Arsenal, med 3 poeng mindre enn Chelsea er de på ingen måte ute av kampen helt enda, de har vist gang på gang i år at de ikke kan avskrives.

Manchester United

Rooney-injured.jpg

Manchester United mangler høyst sannsynlig sin wonderboy etter at han hinket av Allianz Arena på tirsdag. Skaden sies å være et strekt leddbånd, hvilket nok holder han ute lørdag, men ikke veldig mange kamper.

Jeg tipper United kommer til å stille følgende lag:

Van der Sar

Neville - Vidic - Ferdinand - Evra

Valencia - Fletcher - Carrick - Nani

Park - Berbatov

Alternativet er å bytte Park for Scholes og spille en litt mindre offensiv 4-5-1, men jeg tviler.

Skadeliste:

Rooney, Anderson, O' Shea, (Hargreaves - tvilsom), Brown, Rafael. Ingen suspensjoner

Se opp for:

darren-fletcher-the-offside.jpg

Darren Fletcher. Manchester Uniteds nye midtbanejuvel er en mester på å krige sunn andre lags midtbaner, er som en klegg på ballfører og har tidligere vist å skinne i store oppgjør. Kan bli veldig farlig, og i fravær av Chelseas Essien kan han være det som tipper vektskålen i denne kampen.

Chelsea

chelsea-movida.jpg

Chelsea er inne i en god stim, etter at det den siste tiden har blitt spekulert i om forhåndsfavorittene holdt på å sprekke. Resultatene den siste tiden har vært under pari, med uavgjort og tap i ligaen, og exit fra Champions League med til sammen 1-3 mot Inter. Gutta har heldigvis tatt seg sammen, og har 12-1 i målforskjell de to siste kampene. Spesielt 7-1 mot Aston Villa må sies å være svært imponerende. Det er dog noe helt annet å ta i mot Aston Villa på Stamford Bridge, og å møte Manchester United på Old Trafford. Dette vet selvfølgelig gutta.

Mulig førsteellever:

Cech

Ferreira - Terry - Alex - Zhirkov

Mikel

Lampard - Deco

J. Cole - Drogba - Malouda

Dette er i mine øyne det sterkeste laget Chelsea kan stille på lørdag. På en perfekt dag ville Ivanovic gått inn for Ferreira, A. Cole inn for Zhirkov og Essien inn for Deco, men alle har skader. Det er i 4-3-3 Chelsea har spilt god fotball de siste månedene, og det er lenge siden diamanten på midtbanen fungerte særlig bra. Mulige forandringer er Anelka inn for Joe Cole og Ballack inn for Deco, men jeg håper disse blir forvist til benken.

Skadeliste:

Bosingwa, Essien, A. Cole, Ivanovic, Carvalho og J. Cole (usikker) . Ingen suspensjoner.

Se opp for:

article-1218160-06B3100B000005DC-577_468x421.jpg

Våre fransktalende supermenn! Drogba er en av sesongens desidert beste spillere, og står med suverent flest målpoeng per kamp spilt. Han har 15 mål de siste 14, og du ser frykten i øynene på forsvarere med en gang han får ballen i angrep. Malouda, på sin side, er uten tvil i sitt livs beste form. Han var dårlig under Grant, verre under Scolari, fikk ting til å funke under Hiddink og har skint frem som en av ligaens aller beste vinger under Ancelotti. Ganske ironisk, med tanke på at nevnte italiener i utgangspunktet ikke spiller med vinger. Han spiser høyrebacker til frokost, midtstoppere til lunsj og keepere til kvelds, mang en stakkars nummer 2 har endt opp i pølsebua etter å ha konfrontert denne mannen på banen. Han har fått skikk på både skudd- og innleggsfot denne sesongen, og står med flere mål og assists enn noensinne i blått. Hans knallharde, presise innlegg langs bakken bak stopperne er enhver keepers skrekk, og Drogba hadde aldri fått så mange mål i år hadde det ikke vært for at disse kom på sølvfat fra Malouda.

Mannen med fløyta

referee-mike-dean.jpg

Mike Dean er en omdiskutert dommer. Mange vil si at han er direkte dårlig. Fakta er i alle fall at han denne sesongen har dømt 16 straffespark på 24 kamper. Andreplassen på den tabellen er delt mellom Mike Clattenburg og Alan Wiley, og de har begge idømt nøyaktig halvparten så mange. Ikke bare dømmer han mange straffer, han er også opptatt av at straffene skal gjøres korrekt! Mister Dean valgte nemlig i West Ham-kampen i desember å tvinge Frank Lampard til å ta en straffe intet mindre enn 3 ganger, fordi både West Ham- og Chelsea-spillere sprang inn i boksen for tidlig. Super-Frank satt selvfølgelig alle tre i mål. Han har også sendt av to Chelsea-spillere i én kamp denne sesongen, men den avgjørelsen er det nok ingen som klager på. Forrige gang han dømte samme oppgjør, derimot, ble John Obi Mikel sendt av banen for en noe unødvendig takling på Patrice Evra i det 30. minutt. Det røde kortet var svært strengt. I samme kamp (som Chelsea tapte med to mål) ble det selvfølgelig idømt straffespark, etter et svært teatralsk fall av tidligere United-spiller og kjeks, Louis Saha.

Ingen blir nok overrasket om det blir minimum en straffe i dagens kamp. La oss håpe det er Lampard som setter den i mål, og ikke noen i rødt.

Resultattips: Man utd 1 - 2 Chelsea

Keep the blue flag flying high!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips til resultat:

Manchester United FC 1-2 Chelsea FC

Mål, Chelsea, 0-1: Didier Drogba

Mål, Chelsea, 0-2: Florent Malouda

Mål, Man Utd, 1-2: Wayne Rooney

Manchester United FC sin største seier mot Chelsea på hjemmebane var i 1965, da vant de 4-0.

Chelsea FC sin største seier kom 3 år etter, da vant Chelsea 0-4 (borte)

Det scores i gjennomsnitt 2,54 mål i kampene på Old Trafford mellom Man Utd og Chelsea FC

Basert på kamper siden 1962 så er det 47% sikkert at Man Utd vinner når de spiller hjemme mot Chelsea. Så ifølge statistikk så kan Chelsea hvile 3% og dermed står det uavgjort... Dette er bare på papiret.

Lenke til kommentar

Ser veldig frem til denne kampen! Synd at Rooney sannsynligvis må stå over, men laget er UNITED i navn og spillestil :cool:

SAF har i årevis vist sine geniale manager og kamplederegenskaper (joda han gjør feil han også), spesiellt i PL og IMO er han den viktigste brikken i lørdagens kamp. Gir han den riktige pep-talken er UNITED vinnere på lørdag. Gjør han det ikke, så blir det bare uavgjort. Chelsea vinner ikke, fordi de kommer ikke til å putte mål på VDS.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk fraværet av Essien og en god høyreback kan tippe vektskåla i deres favør på lørdag. Ferreira er helt ok, men Nani kommer til å pisse på han. Mikel er god, men for treg og han kommer til å miste ballen til Fletcher MANGE ganger. Lampard er dessverre ikke akkurat den kjappeste spilleren i Premier League, og kommer til å slite han også. Deco er avhengig av mye rom. Han spiller bra når noen andre kriger for han. Mulig vi spiller med Ballack i stedet for Deco, men han er jaggu ikke særlig bedre.

Lenke til kommentar

Ser veldig frem til denne kampen! Synd at Rooney sannsynligvis må stå over, men laget er UNITED i navn og spillestil :cool:

SAF har i årevis vist sine geniale manager og kamplederegenskaper (joda han gjør feil han også), spesiellt i PL og IMO er han den viktigste brikken i lørdagens kamp. Gir han den riktige pep-talken er UNITED vinnere på lørdag. Gjør han det ikke, så blir det bare uavgjort. Chelsea vinner ikke, fordi de kommer ikke til å putte mål på VDS.

Stakkars deg. Chelsea vinner ikke? Neivel? Jg synes synd på deg. DU TRENGER HJELP!

Se forskjellen på lagene som skal spille.

van der Sar

Nani (Valencia) - Fletcher (Scholes) - Carrick - Giggs (Anderson)

Berbatov - Park

MOT:

Cech

Ferreira - Alex - Terry - Zhirkov

Lampard - Mikel - Ballack

J. Cole - Drogba - Malouda

Synes synd på deg når du tipper H eller U men aldri B. Også disse forkortelsene dine viser at du ikke orker annet enn å skrive dritt. Dra tilbake til de Man Utd'vennene dine. Nå fikk jeg endelig sett hvordan en United supporter oppfører seg.

Lenke til kommentar

Synes synd på deg når du tipper H eller U men aldri B. Også disse forkortelsene dine viser at du ikke orker annet enn å skrive dritt. Dra tilbake til de Man Utd'vennene dine. Nå fikk jeg endelig sett hvordan en United supporter oppfører seg.

og United forumet er i harnisk over meg?

Hva nå Game?

Lenke til kommentar

Haha, lo litt selv. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Og for å gjøre det enda bedre quoter jeg Adriwen i United sin kamptråd:

Chelsea vinner 1-2 vent og se.

Skriv så mye dere vil om skadene til Essien og Ivanovic og alt det der.

Chelsea vinner 1-2, uansett.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk fraværet av Essien og en god høyreback kan tippe vektskåla i deres favør på lørdag. Ferreira er helt ok, men Nani kommer til å pisse på han. Mikel er god, men for treg og han kommer til å miste ballen til Fletcher MANGE ganger. Lampard er dessverre ikke akkurat den kjappeste spilleren i Premier League, og kommer til å slite han også. Deco er avhengig av mye rom. Han spiller bra når noen andre kriger for han. Mulig vi spiller med Ballack i stedet for Deco, men han er jaggu ikke særlig bedre.

Er enig at Nani kan komme til å pisse på Ferreira dersom Nani ikke pisser på seg selv. Mikel er god til å holde på ballen, han har ikke mange feilpasninger, så jeg tror neppe at han kommer til å miste ballen til Fletcher hele tiden. Men Fletcher er jo en mann for de store anledninger, men tror ikke Mikel kommer til å drite seg ut. Lampard er kanskje ikke den raskeste, men posisjonering, smarte valg, er mer enn bra nok til å kompensere for farten. Dessuten, mannen er målfarlig uansett om han er treg. Har han dagen, så blir det fort et mål eller to mot United. Dessuten er han sikker som banken på straffespark.

Anderson skal til Chelsea. JIPPI!!!

Ikke mye å juble for det. Dere kan godt få Lucas fra oss, blir det dobbel jippi da? :!:

Lenke til kommentar

NEI! IKKE LUCAS (S)leiva!

Når nå Man Utd har skaffet Olav Zanetti fra Sandefjord vil nok lagene se slik ut, ja...

van der Sar

Nani - Fletcher - Scholes - O. Zanetti - Park

Berbatov

Chelsea:

Cech

Ferreira - Alex - Terry - Zhirkov

Deco - Mikel - Malouda

Lampard

Drogba - Borini

Lenke til kommentar

Stakkars deg. Chelsea vinner ikke? Neivel? Jg synes synd på deg. DU TRENGER HJELP!

Hehe, ja godt mulig jeg trenger hjelp til ett eller annet (feks til å male huset mitt i sommer!). Fint at en proff psykolog kan hjelpe å utvide min egeninnsikt.. En skal ikke kimse av slike råd..

Jeg støtter ETT lag og hvorfor skulle jeg da tippe at motstanderlaget kan vinne??

Håper SAF spiller Rafael istedefor Gary og ikke bruker Park som venstreving (igjen).

(OK, så trenger jeg hjelp da.. Hadde ikke fått med meg at Rafael er utilgjengelig for kampen.)

Endret av gilnysu
Lenke til kommentar

og United forumet er i harnisk over meg?

Hva nå Game?

Du får ta det som et kompliment at vi faktisk klarer å irritere oss over deg ;) Denne bleia klarer fint å skyte seg selv i stykker uten vår assistanse og er samtidig et skamplett for Chelsea-forumet. Det er endel oppegående folk her, som feks Herr Brun og Henrikhauken, men om jeg var ny og den første brukeren jeg fikk øye på var denne adriwen ville jeg asap forlatt nettsiden i frykt for at de tomme innleggene hans skulle drepe hjernecellene mine. Ergo, han må bli.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...