Thomas. Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei, jeg driver å følger denne guiden. Har nå kommet til dit jeg skal kjøre scriptet, men får føgende feilmelding: Bad argument `–state'Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. Bad argument `–state' Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. Dette er scriptet jeg kjører: WORKDIR="/home/calvin/" INTERVAL="5" HITCOUNT="20" SAFEIPLIST="safeiplist.cfg" cd $WORKDIR iptables -F if [ -f $SAFEIPLIST ]; then IPS=$(grep -Ev “^#” $SAFEIPLIST) for i in $IPS do iptables -A INPUT -s $i -j ACCEPT done fi iptables -A INPUT -m state –state NEW -m recent –set iptables -A INPUT -m state –state NEW -m recent –update –seconds $INTERVAL –hitcount $HITCOUNT -j LOG Håper på hjelp til å finne ut av hva som er feil Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Dersom du ser på bindestrekene i koden på guiden du har funnet, ser du at noen av dem er lengre enn de andre. Det samme er sant for koden du har postet, selv om det er vanskeligere å se. De virker som om publiseringsløsningen de har erstatter -- med en langt bindestrek. (kanskje copy-paste fra en annen side?) Dette fungerer dårlig for kommandolinja. Erstatt de lange bindestrekene med -- så burde scriptet fungere. Endret 30. mars 2010 av Kagee Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Dersom du ser på bindestrekene i koden på guiden du har funnet, ser du at noen av dem er lengre enn de andre. Det samme er sant for koden du har postet, selv om det er vanskeligere å se. De virker som om publiseringsløsningen de har erstatter -- med en langt bindestrek. (kanskje copy-paste fra en annen side?) Dette fungerer dårlig for kommandolinja. Erstatt de lange bindestrekene med -- så burde scriptet fungere. Har erstatt de nå, slik at scriptet ser slik ut: WORKDIR="/home/calvin/" INTERVAL="5" HITCOUNT="20" SAFEIPLIST="safeiplist.cfg" cd $WORKDIR iptables -F if [ -f $SAFEIPLIST ]; then IPS=$(grep -Ev “^#” $SAFEIPLIST) for i in $IPS do iptables -A INPUT -s $i -j ACCEPT done fi iptables -A INPUT -m state -–state NEW -m recent -–set iptables -A INPUT -m state -–state NEW -m recent –-update –-seconds $INTERVAL –-hitcount $HITCOUNT -j LOG Meen, fortsatt feil Bad argument `–-state'Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. Bad argument `–-state Endret 30. mars 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Det ser ut til at du ikke har erstattet, men lagt til en bindestrek. Det er fortsatt forskjell i lengden på - tegnet ditt. Eller er det jeg som er blind? Endret 30. mars 2010 av kpolberg Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Det ser ut til at du ikke har erstattet, men lagt til en bindestrek. Det er fortsatt forskjell i lengden på - tegnet ditt. Eller er det jeg som er blind? Da fikk jeg erstatt det Men ny feilmelding: iptables v1.3.5: Unknown arg `state'Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. iptables v1.3.5: Unknown arg `state' Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Men ny feilmelding: iptables v1.3.5: Unknown arg `state'Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. iptables v1.3.5: Unknown arg `state' Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information. Som feilmeldingen sier, state er ett ukjent parameter for programmet iptables. Gjør videre som meldingen sier og kjør iptables -h eller iptables --help i terminalen for å se hvilke parameter og evt. verdier disse godtar. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) hmm, tror ikke du har fiksa problemet. Jeg får ikke feilmelding på følgende linje: iptables -A INPUT -m state --state NEW -m recent --set Dobbeltsjekk at alle lange bindestreker i de to linjene under blir erstattet av dobbel kort bindestrek. iptables -A INPUT -m state –state NEW -m recent –set iptables -A INPUT -m state –state NEW -m recent –update –seconds $INTERVAL –hitcount $HITCOUNT -j LOG slik iptables -A INPUT -m state --state NEW -m recent --set iptables -A INPUT -m state --state NEW -m recent --update --seconds $INTERVAL --hitcount $HITCOUNT -j LOG Endret 30. mars 2010 av olefiver Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Hmmm, da fikk jeg en ny feil: iptables: Unknown error 18446744073709551615iptables: Unknown error 18446744073709551615 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 You just broke the world. Please reboot and call any God you might believe in. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå