Gå til innhold

Hvilke jeans til casual?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn noen mere formelle antrekk. V-hals gensere ol. Vet ikke helt om det går under casual, eller preppy. Jeg er en rimelig slob når det gjelder klær, men tenkte det kunne vært lurt å ha noe slikt for "finere" anledninger, og slik at jeg kan virke rikere enn jeg egentlig er :p. Problemet er bare dette med jeans. Jeg har forstått det sånn at man bør kjøre noen mørke jeans, evt. svarte på en slik stil. Jeg var i dag å kjøpte noen jeans, og da slo tanken meg at jeg burde prøve noen mer slimme jeans om jeg skulle kjøre en sånn stil. Problemet er bare at jeg er blitt jævlig feit over låra og ræva (Van Damme-style) etter en intensiv treningsperiode med sykt mye knebøy. Jeg er rimelig syltynn, men etter at jeg begynte å trene sikkelig, og da også spise sikkelig er jeg blitt stor over låra så ser jeg ser vannvittig sprengt ut om jeg prøver slimme jeans. Hva bør jeg bruke istedenfor? Altså, jeans variant. Har prøvd ørten varianter men det ser altså ikke bra ut :p Jeg vil jo gjerne ha noe som viser litt former, sånn at jeg ikke ser ut som en firkanta dressmann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids prøve Levi's 514 - Slim straight jeans.

 

Hvis du ønsker at de skal være litt smalere ved ankel o.l. burde det ikke være noe problem å fikse slikt senere. Det er ingen som tror du er rikere selv om du går med jeans som sitter bedre btw.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Inte dumt. Om jeg kommer over de så skal jeg definitivt prøve.

Når det gjelder dette med "rik", så var ideen at hele antrekk skulle utstråle "made man" :cool: Ikke bare buksa i så måte, men den er jo litt av helheten. Hadde sett t8 ut med noen regular fit Dressmann jeans, ikke sant. Om du har sett sånne vet du at bena dine ser ut som stokker. :p

Endret av RastaXP
Lenke til kommentar
slik at jeg kan virke rikere enn jeg egentlig er

 

facepalm.gif

 

 

For å svare på spørsmålet ditt: Jeg har samme problemet som deg (store lår). The answer: Acne Mod A. De ser mye større ut på bildet enn de egentlig er. De er i carrot fit, altså er de ganske vide i liv og lår, men de smalner inn nederst.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Snakk om å dra en liten digresjon ut. Virker ikke som " :p " sier noe som helst. Jeg skrev det jo bare for å få litt kjøtt på innlegget, men sånn for å sette det på spissen vil jeg jo si at en kar med litt "penere klær" ser mer rik (i så måte) ut enn en kar med sliten hettegenser og uhorvelig slitte bukser.

Lenke til kommentar

Jepp, mcgordon jeans fra dressman ser virkelig t8e ut :tease:

 

Bukse på Dressmann tror jeg for meg ville vært siste skanse. Sist gang jeg handlet på Dressmann handlet jeg happysocks på tilbud, og selv de var i Dressmann-størrelsen: Passer alt. De var altså satt opp til 40-45 eller noe i størrelsen.

 

Det samme kan sies om de fleste klærne på Dressmann, de er gjerne større enn størrelseskartet gir utrykk for, og innsving kan du se lenge etter. Dressmann prøvde seg med en "silhoutte"-versjon av dressjakker og lignende, men de kuttet det ut da den gjeve dressmannbruker ikke passet slikt; det ble for trangt.

 

Så om man ikke er formet som en firkant eller er kraftig av seg tror jeg man med trygghet kan styre unna Dressmann på mange områder. Men selvsagt, av og til har de jo noe inne som kan passe perfekt og da er det vel bare å slå til. Hadde en grei høstjakke jeg kjøpte der for to år sia, satt så ei kula den.

Lenke til kommentar

Jepp, mcgordon jeans fra dressman ser virkelig t8e ut :tease:

 

Jeg skjønner ikke hva dette betyr.

 

Hadde aldri hørt det før jeg heller, men vil tro at det er t8(eight)e, hahaha. Følte bare jeg måtte poengtere det, var jo være en k9s og 10hi. Dressman jeans er like crap som sånn ca alt annet jeg har prøvd der i fra.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde den akkurat nå, for å være på den sikre side, og kom vel frem til at modellen ikke passer meg spesielt godt. Jeg får ikke trekt den på sånn jeg vil ha den, men om jeg sagger den bare litt blir det plutselig svært god plass rundt lårene. Men da får den også en viss bleierumpe.

Lenke til kommentar

Jeg lider av samme problemet. For å gjøre ting verre, har jo også veldig smal midje. Kjipt å ha sånn 28 i midje og måtte kjøpe minst 32 i jeans. Jeg har egentlig ikke funnet særlig mange gode. Går for det meste bare i levi's, men det ser ikke særlig bra ut. Skal gå og kjøpe noen Flippia K og acne jeans snart

Endret av Oldheim
Lenke til kommentar
slik at jeg kan virke rikere enn jeg egentlig er

For å svare på spørsmålet ditt: Jeg har samme problemet som deg (store lår). The answer: Acne Mod A. De ser mye større ut på bildet enn de egentlig er. De er i carrot fit, altså er de ganske vide i liv og lår, men de smalner inn nederst.

 

Gi meg et par av de der. :dribble: Mod A skal jeg prøve ut en gang, så ut som den perfekte bukse for meg. Mørk rådenim i carrot fit. :D

 

Jeg lider av samme problemet. For å gjøre ting verre, har jo også veldig smal midje. Kjipt å ha sånn 28 i midje og måtte kjøpe minst 32 i jeans. Jeg har egentlig ikke funnet særlig mange gode. Går for det meste bare i levi's, men det ser ikke særlig bra ut. Skal gå og kjøpe noen Flippia K og acne jeans snart

 

Jeansstørrelser blir jeg aldir klok på, hvorfor går de etter midjemål når det er ved hoftene de skal sitte? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...