Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke koble til internett

Anbefalte innlegg

Hei, skulle formatere en pc for en venn av meg. Dette er en veldig gammel bærbar.

Det er en Cinet, hvor det står G200n series på den.

Jeg har fått opp den hvor du kan koble til nettverk, etter å ha skrevet inn passordet står det "Venter på nettverket".

Etter en go stund blir den borte og noen ganger er jeg heldig så den kobler seg til og da har jeg internett en liten stund før den plutselig kobler seg av.

Andre ganger vil den ikke koble seg til i det hele tatt.. Kan dette være fordi jeg har feil driver? eventulet om noen vet hvor jeg kan laste ned riktige drivere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

1. Hvis det er windows 7 på pcen, kan du gå inn på "devices and printers" og kjøre troubleshoot. Den vil automatisk sjekke om driverene er up to date og andre problemer. Altså, devices and printers -> høyreklikk på pcen -> troubleshoot.

2. Hvis du ikke har windows 7, kan du laste ned everest på http://download.softpedia.com/dl/b9852bd8a21f9a3dc722d137b14ab6ea/4bd36d6d/100016369/software/system/info/everesthome220.zip . Da finner du nettverkskortet på enheter. Deretter sjekker du hjemmesiden til produsenten av nettverkskortet.

3. Hvis driverene viser seg og være ok, og du fortsatt har problemet, kan det være at en av kablene inn på nettverkskortet er løse. Så hvis du har en viss teknisk innsikt kan du gå inn i pcen og sjekke. Dette var for øvrig løsningen min når jeg hadde problemer med mitt trådløse nett. Da falt jeg ut av nettet i tide og utide. Laptopen hadde fått byttet hovedkortet like før på garantien, og det viste seg at teknikeren hadde kun festet den ene kabelen skikkelig. Etter det funket det som før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...